No 5 – en het is gene sjanel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 No 5 – en het is gene sjanel

  • Maker
    Discussie
  • Yep, I did it again
    Ik kan er dan ook niet aan doen, het is gewoon een gevolge van een (het 2de :)) jeugdtrauma
    Tjan, 1998 mocht ik van onze pa – ja ik woonde nog thuis, ik was aan het sparen (voor een huis, blijkbaar) – mijne Audi cabrio niet inruilen voor een lichtgrijze 964 Targa. Ze vroegen daar toen – met een dikke 60k kms op de teller – 762.000 frankskes voor. Jarenlang op mijn maag gelegen!

    Soit, dus toen ik op een avond een ‘linnen’-grijze 964 targa te koop zag staan, heb ik weeral maar een nachtje wakker gelegen. Ik heb immers net de gele CS gekocht.
    Maar de volgende morgen, dan maar toch voor dag en dauw (oké 8 uur, maar ’t was weekend..) in den auto gesprongen en gaan zien. Gezien de prijsexplosie van de 964 Targa’s (Waarom nu pas? Heeft dit te maken met de 991 Targa?) wist ik dat ik snel moest zijn.

    Dat het een US-versie (originele C03 uitlevering) was, met automaat dan nog wel, kon mijn niet afremmen.
    Dat er nog kosten aan waren zelfs ook niet (de wagen werd immers verkocht zoals hij van de boot gereden werd, dus wel ff riskey).

    Maar deze 964 had weinig kms en dit was er in alle opzichten aan te merken. Super strakke lijnen, proper en goed draaiend moteureke en het originele interieur in nog nieuwstaat.
    Nog niet dikwijls gezien.
    Trouwens hoewel de wagen 25 jaar oud is voelen de bedieningsknoppen allemaal zeer degelijk aan (zoals bij een 10 jaar oude Audi), nieuw dakje, onbeschadigde originele 16-ers met zgan banden met als kers op de taart recente bilsteins. De basis was super, gokte ik.

    Ik moet eerlijk zeggen, tot mijn eigen verrassing, stoorde de automaat mij tijdens de testrit niet, integendeel als ik terug denk aan de slecht gealignieerde pedalen van mijn (ex-) 993, misschien wel een verademing.

    Onderweg naar huis een heel verhaal voorbereid zo van: “de wagen is een investering” / “prijzen gaan enkel stijgen” / “we zetten deze op ons gemak in orde, rijden er ondertussen mee en dan verkoop ik dat wel weer”; kwestie van nog binnen te mogen.
    Ik doe heel mijne uitleg, laat de foto’s zien en dan zegt die van ons: “Allez nu komt ge is ne deftige Porsche waar we met heel het gezin in kunnen en dat wilt ge dan verder verkopen”.

    Hallo, heb ik iets gemist !? OK, mijn andere Porsche’s zijn niet direct gezinsvriendelijk, maar in de (ex-) 968 CS 4-zitter en de (ex-) 997 was het altijd een gezaagd van hier tot ginder.
    We zien wel :).

    Ondertussen al eens een expert de wagen laten beoordelen en gelukkig heb ik gelijk gekregen, het is een zeer gezond manneke.
    Inderdaad een zeer gezonde carrosserie & chassis, rijdt effectief heel zuiver; automaat pakte opnieuw perfect zowel up als down, motor (toch wel wat stilgestaan de laatste tijd) slaat onmiddellijk aan zonder rook en draait quasi onmiddellijk stabiel stationair. Geen tekenen van ongeval (werd mij ongevalvrij verkocht, maar ja), juist de voorklep is niet 100% origineel. Qua grote kosten blijft het dus beperkt tot het lekkend stuurhuis.

    Tegen de zomer (tis ne 08/1990) de Targa langzamer hand beginnen in orde te zetten zekers en ja dan maar onmiddellijk professioneel laten overspuiten zekers (wat kleurverschil en 2 deukjes) en een Europees bumperke opsteken (thx Glenn) dan staat ie als nieuw.

    Voila, en dan nu de fotokes

    DSC00038.jpg

    DSC00039.jpg

    DSC00040.jpg

    DSC00044.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
    • [quote=”
      Ondertussen alvast vertellen dat ik nog een handleiding zoek
      Voor een 1990 C2 targa dus

      – heeft er iemand eentje op overschot
      – of een digitale kopij
      – of een adreske waar ik dit kan kopen

      Merci[/quote]

      Yep, ik heb eentje besteld bij OPC
      Na twee weken radiostilte er nog eens achtergezeten
      Uiteindelijk confirmatie gekregen het in back-order staat
      Maw kan maanden/jaren duren

      DUS: HERNIEUWDE OPROEP VOOR EEN BOEKSKE :respect2: :hail:

      Ik ben ondertussen al tevreden met een scan hoor :mrgreen: :happydance:

      F

        Nee hoor. Die is enkel op zoek naar het targa-dak (kan hij misschien ook nog gebruiken op de zijne) :mrgreen:

          Merciekes voor de complimenten :respect2:
          Ondertussen toch nog een A4-tje met zaken welke nog beter kunnen 😕

          Gelukkig gisteren niks bij gekomen, behalve de glasbreuk. Den eikel.

          Zet hem straks nog ff af bij de Walter.

          Hierbij voor de afwezigen gisteren ne foto met de Speedlines (met dank aan Kintaco)

          21383371850_84a99b9cb8_osmall.jpg

          PS: HELABA IS ER DAAR ENE AL ONDERDELEN AAN HET AFVIJZEN !! :what: :what: :what:

            het is idd de perfecte 964T geworden na de botoxbehandeling en hartoperatie … en de speedline 18inchers staan er héeeel goed onder !!

              gene sjanel gezien irl vandaag en oooh myyyy gooodddd, of wie dan ook voor andersaanbidders 😀 ,

                ik sta wat achter met lezen blijkbaar…

                ABB is ook ok voor mij, het is de afkorting vam Alle Borsten en Billen! Maar die van Marc viind ik toch beter!

                Een NL handleiding van die 964 wil ik ook wel. Ik kan binnenkort een Engelstalige en Duistalige wel inscannen, die heb ik nog… een NL talige niet dus!

                  [quote=”DST” post=216086]… ondertussen alvast vertellen dat ik nog een handleiding zoek voor een 1990 C2 targa dus heeft er iemand eentje op overschot of een digitale kopij …[/quote]

                  allez mannen, zoveel 964 liefhebbers hier en niemand die zijn gebruikshandleiding FF wil inscannen ?

                    Nope, die staat al gereserveerd voor Sensa :happy:

                      Oei….dan zal ik maar niet wachten op O-GOD 069, zekers?! :happy:

                        Ik heb vorige week mijn plaat gekregen O-ABB-…, als ze vorig jaar nog maar aan AYA zaten gaan de oldtimers blijkbaar niet zo snel

                          Walter heeft niets alles kunnen doen
                          Staat ondertussen wel in de garage, kan ik dit weekend al eens goed testen en het TO DO lijstje wat aanvullen :wtf: 😉

                          Ondertussen alvast vertellen dat ik nog een handleiding zoek
                          Voor een 1990 C2 targa dus

                          – heeft er iemand eentje op overschot
                          – of een digitale kopij
                          – of een adreske waar ik dit kan kopen

                          Merci

                            Mijne 964 Targa wordt deze week ingeschreven als oldie, eens benieuwd welke nr-plaat ik zal krijgen :coolness: :coolness: :coolness:

                              [quote=”DST” post=215712]… ze zitten nu net aan de ABC reeks voor de oldtimers, spijtig genoeg heb ik 123 net gemist :happy:[/quote]

                              tot zondag dus :up:

                              en de letter-cijfercombinatie zal afhangen van welk antenne kantoor je aandoet. ik heb een jaar geleden eentje met 0-AYA-… ontvangen

                                Deze morgend naar Alken geweest
                                Stond al een 10-tal man voor de deur, maar toch nog op zo’n 20 minuutjes buiten :applaus: :applaus:

                                Plaatje zou morgen / overmorgen in de bus moeten liggen :drink: :up:

                                TIP: ze zitten nu net aan de ABC reeks voor de oldtimers, spijtig genoeg heb ik 123 net gemist :happy:

                                  Heel mooi, het plaatje klopt compleet van de targa top tot aan de perfect geschoende teentjes …

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.