No Porsche but damn…

Home Forum Zeverhoekje No Porsche but damn…

  • Maker
    Discussie

  • pvdw
    Deelnemer

      Geen commentaar nodig 😳

    15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 482)
      • Wat zou Goose doen met Porsche?

        Wellicht rijden en genieten van de muziek uit de uitlaat….

          Goose stond op Werchter en Pukkelpop. Zij mochten hun ding doen met een Audi.

          Wat.zou Goose doen met Porsche?

            Ik denk er aan om een extra bedrijfswagen te kopen zodat ik de Spyder enigszins kan sparen bij slecht weer en/of als ik in Brussel moet zijn voor het werk. Als ik er mijn koersfiets in kan vervoeren, des te beter. Ik heb een hekel aan te grote lelijke wagens dus ik dacht aan een VW up!. Nog kleiner dan een Polo en veel mooier ook. Vandaag een testrit geboekt in Kortenberg bij VW contactcenter want de dealer in Lokeren had er geen.

            De motor is een 1,0 liter driecilinder benzine. De basisversies (60 à 80 pk) hebben geen turbo en je kan die met CNG krijgen (tegen een belachelijke meerprijs van 4000€). Wegens WLTP perikelen kan je enkel de 60 pk en de CNG bestellen en dan nog maar pas te leveren begin 2020!…

            Een schattige rode driedeurs met 60pk motor stond me op te wachten. Met een vijfdeurs ben ik niets want enkel bij de driedeurs kan de rug van de zetel van de passagier naar voor kantelen zodat een koersfiets zonder voorwiel er net in kan! Daarbij de driedeurs is mooier… Het was een basis versie met quasi geen opties. Enkel airco en een connectivity pack om je smartphone te koppelen. Meer heb ik ook niet nodig!

            Dat ding rijdt dus heel erg goed. Het stuur is iets te licht maar dat went wel. De up! weegt maar 900 kg ook. Het comfort is prachtig, ik zou er zo mee naar het Gardameer rijden! Vermogen van 60 pk is zeker genoeg voor de normale wegen maar valt wat tegen om er snel 120 mee te halen. Ik denk dat een 90 pk TSI (turbo) mij prima zou bevallen. Er is ook een GTI van 116 pk of zo maar die is qua CO2 veel slechter af.

            Belangrijk is de fiscaliteit, dewelke in 2020 wijzigt voor bedrijfswagens. Met airco (een must) zit je aan een 101g CO2 (ook de 90 pk) dus in combinatie met de lage aankoopprijs zit je redelijk goed (denk +70% aftrekbaar). Alternatief is een lichte vracht want die zijn 100% aftrekbaar. Maar geen VW want een Caddy vind ik er mottig uitzien. Liever dan een Ford Transit Connect. Kost wel meer in aankoop dan een up!.

            Perfect voor een koersfiets (jaja, ik had die meegebracht!)

            Weet iemand waar die rare zwengel voor dient? :ass:
            Ik weet het: om de inzittenden iets om handen te geven. Heerlijk!!

            Kost dus echt niet veel

              De Piëch GT zou dank zij een 1000 Volt laadstation in 4min40″ aan 80% opgeladen zijn… in maart gezien in Genève. Had ik wel al gepost maar vandaag opnieuw in het nieuws. Nieuwste generatie batterijen blijkbaar…

              Je zit ook veel lager dan de andere EV’s omdat de batterijen uitgespaard zijn aan de zetels en erachter wat hoger gestapeld zijn.

                First pics of Dyson electric car spilled in patent filing

                voordeel: als je van deze bus stapt heb je geen klamme handjes!

                  Janarelly

                    Mit dem GT-R voll autonom über den Ring

                    Iets om over na te denken? Het adagio indachtig van de PDK vs manueel, dus zeker doen want het gaat immers sneller…

                    Tja, doe mij toch maar een manuele GT4 aub. Steekt uw autonoom spel waar de zon nooit schijnt…

                      23rd August 2018, Automotive

                      Hoewel het 8 maanden geleden blijkbaar maar 70000£ was…

                        Driving the wonderful MZR Roadsports Datsun 240Z

                        Basisprijs 90k£ maar dan heb je ook wat.

                          123

                            [quote=”Yellow Submarine” post=275427]De Ginetta. Niet my cup of tea. Te veel in gesneden en de proportie tussen de extreem lage voorzijde en de hoge achterkant???
                            [/quote]

                            lelijk ding ziet er precies een kitcar uit

                              De Nieuwe Cayenne Coupé

                              Direct in de juiste rubriek geplaatst. 😈

                                Deze vind ik qua looks dan weer wel geslaagd. Een samenraapsel van Miura, Koenigsegg en een vleugje AstonMartin…

                                MOLE COSTRUZIONE ARTIGIANALE 001

                                  De Ginetta. Niet my cup of tea. Te veel in gesneden en de proportie tussen de extreem lage voorzijde en de hoge achterkant???

                                  Wel een speciaal concept: de motor “vooraan” zit zo ver naar achter dat men het over een mid-engined auto heeft.

                                    druk!

                                  15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 482)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.