Home › Forum › Zeverhoekje › No Porsche but damn…
- Dit onderwerp bevat 482 reacties, 58 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Litchfield Alpine A110 Premiere Edition review: the 300bhp work-out
300 pk & 1100 kg :lekker:
Moest ik in zijn plaats zijn, ik weet waar ik wil in investeren….
Opnieuw verkrijgbaar (als je de lotto gewonnen hebt): volledig nieuw, upgedate en met moderne technologie….
https://www.classic-recreations.com/shelby-g-t-500cr-545-specs/
Renault-Nissan-Mitsubishi topman verduisterde miljoenen
Het is Carlos Ghosn, een kleine Braziliaan met Libanese ouders, die inmiddels ruim 10 jaar geleden een schier onafwendbaar faillissement voor Renault en Nissan vermeed. Daarvoor werd hij op handen gedragen.
En toch viel hij gisteren pardoes van z’n voetstuk. In Japan is de man in de cel gegooid en hij mag zich verwachten aan een ontslag uit z’n talrijke functies bij de groep, waarvan het voorzitterschap van de raad van bestuur, de voornaamste is.Het komt erop neer dat hij de vergoeding voor zijn diensten ‘onderrapporteerde’ aan de autoriteiten, in bedrijfsverslagen en aan de verschillende bestuursorganen. Of met andere woorden: hij zat met z’n handen in kas. Er wordt gezegd dat hij misschien wel € 90 miljoen achterover sloeg. En alsof dat nog niet genoeg is, moet hij ook regelmatig bedrijfsmiddelen ingezet hebben voor persoonlijke doeleinden.
Het wangedrag kwam aan het licht bij een intern onderzoek. Dat werd in het grootste geheim gevoerd nadat een klokkenluider boven water kwam.
Het is niet alleen Carlos Ghosn die zichzelf meer uitkeerde dan de bedoeling was. Ook Greg Kelly, een Amerikaan die in de raad van bestuur bij Nissan zetelt, is op gelijkaardige praktijken betrapt. Het rapport suggereert dat de mannen samenwerkten.De beurs reageerde geschokt op het nieuws. Het aandeel Renault dook in Parijs meteen 12% lager. Tijdens de handel in Duitsland verloor het Nissan-aandeel 10;9% van z’n waarde. En inmiddels moeide ook de Franse president Emmanuel Macron zich al. Hij liet weten dat “de staat uiterst waakzaam zal zijn over de stabiliteit van de groep en de alliantie”. De Franse staat bezit immers 15% van Renault.
Aandelen in Renault zijn meer dan 12 procent gedaald in de handel in Parijs, terwijl Nissan-aandelen in Duitsland met 10,9 procent zijn gedaald, bericht Financial Times. De Franse president Emmanuel Macron zegt dat, als een 15 procent aandeelhouder van Renault, “de staat uiterst waakzaam zal zijn over de stabiliteit van de groep en de alliantie”, aldus Bloomberg.Ghosn werd in 1999 COO van Nissan nadat Renault en Nissan hun alliantie hadden gevormd. Renault kocht toen een belang van 36,8% in Nissan. Twee jaar later werd hij er tot CEO benoemd. In die tijd stond Nissan op de rand van het bankroet. Ghosn voerde ingrijpende veranderingen door om het tij te keren. Hij legde onder meer vijf Japanse fabrieken stil en stuurde 21.000 man de laan uit. In 2016 kocht Nissan een belang van 34% in Mitsubishi, dat toen ook aan de rand van de afgrond stond. Ghosn werd ook daar voorzitter van de raad van bestuur.
How ORBIS are turning Front Wheel Petrol Cars into AWD Electric Powerhouses!
https://drivetribe.com/p/how-orbis-are-turning-front-wheel-Tt_LCU3YRYSAz10lkZbG7w?iid=ASdn4N9mQnS6rSmnOCSTag&utm_source=organic&utm_medium=fb&utm_campaign=main+&fbclid=IwAR0mUwidq63YkRq3xbi677qkaeAdGpqNDWQ-2sJzESCjcYBF1cZIZ747fNwCAR: BMW Z4: third time’s a charm?
Ook hier: nope.
[i]Despite the trick chassis and drivetrain tech, overall the Z4 feels more like an undemanding cruiser than a spine-tingling sports car. Subjectively, it doesn’t thrill at all speeds like a Boxster, but out-cossets the likes of the Mercedes SLC and Audi TT Roadster with superb refinement and ease of use. You’d happily live with a Z4 all year round.[/I]
Boring!!
‘T is verdomme dan nog een automaat, niet eens een PDK. En het gaat hier dan nog om de M40i versie, dus beter wordt het ook niet.
EVO: new-2019-bmw-z4-review-does-the-new-toyota-supra-s-twin-impress
Antwoord: nee
However, the initial perception of driving the Z4, and indeed of much of the time spent with it, is one of disappointment. That’s not to say it’s a bad car, far from it, but it is very much an undemanding one, and there are plenty of occasions when you’re simply drifting along in the Comfort setting, the engine all but inaudible, the steering lifeless and the auto slurring gears itself, when you wonder if you’re actually in a sports car at all.
This sector of the sports car market is looking pretty thin at the moment, with the Porsche 718 Boxster ruling the niche. Given the Porsche’s hugely underwhelming four-cylinder engine, this was the perfect time to strike for BMW, but the Z4 has the feel of a car that doesn’t know whether it should be fighting the 718 or appeasing its traditional boulevardier clientele.
We blijven dus bij Porsche, zoals verwacht… 6 jaar Z3 en 11 jaar Z4 is voldoende en de styling van de nieuwe is ook niet mijn cup of tea meer
Jaguar founder Sir William Lyons started his business in Blackpool in 1922 because he was a motorcycle devotee – as was his neighbour and business partner. Roll ahead 96 years and Jaguar Land Rover’s venture capital fund, today announces its investment in Arc, which today unveils ‘Vector’ – the world’s first fully-electric motorcycle with Human Machine Interface (HMI).
Arc Vector is the most advanced electric motorcycle ever brought to market, using exotic materials, thoroughbred componentry and cutting-edge architecture, wrapped in a futuristic body.
The investment from InMotion Ventures, along with Mercia Fund Managers, the Proof of Concept & Early Stage Fund which is part of the Midlands Engine Investment Fund, and a number of industry specialist angels, will support Arc with its global ambition for Vector to be the cleanest, safest, and most fulfilling motorcycle on the road.
The brand new bike, will be revealed at the Milan Motorcycle Show today.
The Arc show stand will showcase the brand, along with the bike itself and its ground breaking intelligent haptic ride-wear and connected Heads-Up Display helmet. A virtual reality ride experience will also be available for attendees.
The Arc team consists of industry-leading professionals, coming together to develop and build an all-new experience on two wheels.Mark Truman, Founder & CEO, Arc, said: “Our aim has always been to bring technology, performance and safety together to create an entirely new two-wheeled experience.
“Vector isn’t just a motorbike; it’s the world’s first fully-electric café racer, it’s an innovative heads-up display helmet and it’s a sensory riding suit – all working in unison to create an experience package like no other.
“We’re delighted to get the support of InMotion for this exciting launch phase.
“The team shares our vision and we’re looking forward to working together and creating more ground breaking products.”
Sebastian Peck, Managing Director, InMotion Ventures, said: “Electric vehicles are pivotal for the future of urban mobility, helping people travel through cities quickly and cleanly as possible.
“We want to make sure that we’re not only changing the way people move but delivering unparalleled outdoor experiences while doing so.
“With Arc’s technology and vision, the Vector is an incredible development in the next generation of motorcycle travel.”
MG maakt comeback als elektrische roadster waarmee het de Mazda MX-5 wil beconcurreren
Nieuwe Renault Alpine A110 succesvoller dan verwacht
De Cayman-concurrent van Renault gaat vlot over de toonbank, waardoor de productie opgeschroefd wordt om lange levertijden uit de weg te gaan.
Het leek een groot risico voor Renault, een volledig nieuwe sportwagen à la Cayman uitbrengen met als grootste troeven een historisch merk én een retro-design. Voorlopig mogen de mannen en vrouwen achter Alpine een zucht van opluchting slaken: de nieuwe Alpine A110 doet het goed. Meer dan goed zelfs, waardoor er al 5.000 stuks in de orderboeken staan. Opnieuw stress, want daardoor loopt de wachttijd op tot maar liefst 14 maanden.Om die Ferrari-esque levertijden te voorkomen, gaat Alpine de productie opschroeven van 15 stuks per dag naar 20 exemplaren. Zo moeten ze aan een productieaantal van ongeveer 5.200 auto’s per jaar komen. Volgens een simpel rekensommetje nog altijd goed voor een wachttijd van een klein jaar, maar het Franse merk wilt niet inboeten op kwaliteit.
Die Camper kwam in zijn dromen voorbij na het drinken van een( of meerdere) Duvel(s) waarschijnlijk :drink: :drink: :drink:
[quote=”Harley G” post=268608]
Ik ben aan het overwegen om de Porsche’s te vervangen door dit.
:engeltje:[/quote]Je gaf mij gisteren ook al dat vreemde bericht om jullie afwezigheid te verklaren… Deze delirium tremens wordt wellicht veroorzaakt door een vitamine-tekort door te weinig zonlicht. Meer met uw kap open rijden en het komt in orde!!
Zonder zever: we hebben ooit weken met een camper door Australië gereisd. Dus hebben we ondervonden dat het toch niet ons ding was. Ik hoop dan toch tenminste dat je er ook ervaring mee hebt. En dus je Schiplaken schepen niet lichtzinnig achter je verbrandt.
het rijplezier en hoe het er uit ziet zijn twee totaal verschillende zaken, en dat is niet enkel bij auto’s het geval.
Duidelijk geen liefhebber van de TVR , nochtans biedt het merk een zeer hoge factor aan rijplezier ( als ie start tenminste ) 😀
[quote=”bccars” post=268641]Die nieuwe TVR wil ik wel eens in het echt zien….want op foto miszie ik er vanalles aan ! [/quote]
helemaal tegenovergesteld van de strakke lijnen die we van ons merk of italianen gewend zijn; ziet er uit als een te extreem verbouwde/getunede BRZ, te hoog gehalte “op de tekentafel kan er altijd nog een spoiler, wave line, luchthapper, … meer bij op geplaakt worden”
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.