No Porsche but damn…

Home Forum Zeverhoekje No Porsche but damn…

• Maker
    Discussie

• pvdw
    Deelnemer

Geen commentaar nodig 😳

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 482)
      • qua design lijkt deze vantage sprekend op … een jag F-type. dus ja ik vind het een lekker ding.

vantage.jpg

miauwkes …. :lekker:

nieuwe Aston

Jep, mijn interesse in die wagen is als sneeuw vr de zon verdwenen daarmee !

een naar vervolg op een 2 jaar oude post. (het was nog gespreksonderwerp afgelopen weekend tijdens de lenterit)

Alpine A110 pleegt harakiri tijdens Top Gear opnames

lees meer …

Er wordt binnenkort een BMW 507 uit 1957 geveild. Deze BMW heeft niet alleen een schitterend koetswerk, dit exemplaar was bovendien eigendom van John Surtees, de enige piloot die ooit het wereldkampioenschap voor motoren won en later (in 1964) ook wereldkampioen F1 werd.

In de jaren vijftig werd John Surtees zeven keer wereldkampioen bij de motoren. Daar werd de basis gelegd om vervolgens ook Formule 1 te gaan rijden. In 1964 schreef hij overigens het wereldkampioenschap F1 op zijn naam. Geen enkele piloot deed hem dit ooit na.

Waarmee moet een kampioen rijden, als hij niet op circuit zit? Wel, in dit geval was dat een BMW 507 die hij van zijn werkgever – Agusta – in 1957 cadeau kreeg. John Surtees heeft deze auto zijn hele leven bijgehouden, de piloot stierf vorig jaar. Deze BMW zal binnenkort door Bonhams worden geveild tijdens het Festival of Speed in Goodwood dat plaatsvindt in juli.

bmw507.jpg

Deepee & co : vermijd dit soort posts of ik sta morgen in de Ducati Shop. Waanzinnig speelgoed die Panigale :what: :hail: :hail:
                  Weinig dat de Porsche feeling kan evenaren behoudens een Duc (en uiteraard Charlize Theron, maar dat is een ander, en nog veel duurder, verhaal).

[quote=”deepee” post=263173]Ducati Panigale V4 * 226 pk – 174 kg * +300 km/h

Ducati heeft naam en faam gemaakt met zijn tweecilinders. :happydance: :happydance: Dit is de eerste vierpitter die de fabriek uit Bologna 😥 😥 .[/quote]

These where the days. :first:

2.JPG

Ducati Panigale V4 * 226 pk – 174 kg * +300 km/h

De Ducati Panigale V4 is de snelste productiemotor die ooit gebouwd is. Een piekvermogen van 226 pk voor een drooggewicht van 174 kilogram, dat resulteert in een ontwaarschijnlijke verhouding van van 1,3 pk/kg. Pakweg een Ferrari 488 Spider zet daar 0,47 paarden per kilo tegenover.
                      Ducati heeft naam en faam gemaakt met zijn tweecilinders. Dit is de eerste vierpitter die de fabriek uit Bologna bouwt voor een breed publiek. Hij is gebaseerd op de MotoGP-racer waarmee Ducati vorig jaar ei-zo-na de wereldtitel wegkaapte.

Ducati heeft zijn nieuwe superwapen een uitgebreid elektronicapakket meegegeven: Tractiecontrole, wheeliecontrole, ABS dat zelfs werkt onder hellingshoek en een keuze uit verschillende motorkarakters. Dit elektronisch vangnet zorgt ervoor dat er niet eens zoveel fout kan gaan.

ducV4.jpg

De topsnelheid van de Panigale V4 konden we niet uittesten op Valencia. In de vijfde versnelling haalden we 278 km/u. En dan kun je nog eens opschakelen. De top ligt naar schatting rond de 315 km/u, maar loeihard rechtdoor gaan is op zich niet zo moeilijk. Voluit accelereren met 226 pk onder je achterwerk, is dat wel. De Panigale V4 flitst naar 100 km per uur in minder dan 3 seconden.

Het verdict:
                      Dit is geen motor voor beginnende motorrijders. Wie er voor kiest, heeft bij voorkeur al een pak ervaring. En een goed gespijsde bankrekening. Het basismodel kost 22.900 euro, de S-versie met elektronisch gestuurde ophanging 29.300 euro en de op competitiegebruik gerichte Speciale-versie maakt je maar liefst 39.900 euro lichter.

Lotus Exige Sport 380
                        http://www.lotuscars.com/news/engineering/lotus-exige-sport-380-supercar-killer

De titel is wat overdreven “supercar killer”. Maar best wel een interessant wagentje vind ik !

+1 hier staat de springend kat ook hoog op de lijst. Momenteel staat de x150 (xk na 2006) op toch wel een vergelijkend aankoop niveau als een cayman. Andere rijstijl maar die looks en geluid :hail:

velen hier kennen intussen mijn soft spot voor het merk met de leaper

https://youtu.be/cwrfMrWB9w4

IMG_0970.JPG

Vandaag ook ff vreemd gegaan :coolness:

Haha. Congrats met de keuring. Ik zou de smoelen toch wel is willen zien moest je met die rechtse op de keuring aankomen.
                                De cars and coffee in Kapellen kwamen telkens niet goed uit, misschien die van deze maand 😉

Hier mijn legerdienst mee gedaan.
                                  Euh , met die rechtse hé 😉

Btw: met diene linkse deze morgen naar de TC geweest: Blanco gekeurd :up:

WP_20161009_005.jpg

:up: :first: :applaus:

Ik had al gehoopt om deze IRL tegen te komen op WoW in Brasschaat of Cars and Coffee in Kapellen :think:

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 482)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.