Home › Forum › Zeverhoekje › No Porsche but damn…
- Dit onderwerp bevat 482 reacties, 58 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Renault blaast sportief dochtermerk Alpine na 20 jaar nieuw leven in
De Franse autobouwer Renault heeft zijn sportieve tak Alpine, dat twintig jaar lang van de radar verdween, nieuw leven ingeblazen. “Lichtheid, wendbaarheid, sensualiteit en aandacht voor detail”. De toekomstige Alpine, die verwacht wordt in 2017, zal volgens topman Carlos Ghosn “de erfenis respecteren van het merk maar zal volledig modern zijn”. Tijdens een persconferentie in Monaco werd het prototype Alpine Vision voorgesteld.
“De Alpine Vision staat zeer dicht bij de wagen die uiteindelijk in serieproductie zal gaan en die tegen het einde van dit jaar onthuld zal worden”, aldus Ghosn. De auto moet volgend jaar al bij de concessiehouders staan.
Deze nieuweling krijgt de 4-cilinder turbomotor centraal achteraan geplaatst; Die maakt het mogelijk om van 0 naar 100 kilometer per uur te sprinten in 4,5 seconden. Volgens het Franse magazine Auto Plus zal het basimodel uitgerust zijn met een 1,8L turbo van 250 Pk en komt er later komt een versie door Renaultsport getuned van +300 Pk.
Waarschijnlijk zal de versnellingsbak niet handgeschakeld, maar automatisch zijn met dubbele koppeling, zoals bij de Clio RS…
Alpine heeft duidelijk de kaart van het retrogevoel getrokken met dit ontwerp dat verwijst naar de modellen uit het verleden. Maar tegelijkertijd zet de Franse autobouwer ook in op de toekomst, meer bepaald met een personaliseerbaar tft-scherm als dashboard. En de herinnering aan de competitie is ook aanwezig met brute materialen binnenin, zoals leer, aluminium en koolstofvezel. De kuipstoelen houden de inzittenden op hun plaats via een harnas met centrale bevestiging.Het sportieve merk Alpine zag het licht in 1955, maar sinds 1995 liep geen enkele auto meer van de band. De toekomstige Alpines zullen aanvankelijk in Europa verkocht worden, en op termijn ook elders. De Alpine Vision werd in Monaco voorgesteld en moet in 2017 bij de concessiehouders staan.
Renault stelde de Nederlander Michael van der Sande aan als nieuwe topman voor Alpine.
Ook altijd mooi gevonden Wout, maar paste er niet in met mijn 1.92 lengte. 👿
Die alpine :lekker: :lekker:
een oude jongensdroom, en wss zal het dromen blijven als je de prijsstijging van deze de laatste jaren volgt
pagodes zijn idd klassieke schoonheden in de ogen van vele petrol heads.
ook van deze zijn de vraagprijzen de afgelopen 3 jaren enorm gestegen, om maar te zwijgen voor hoeveel ze aangeboden werden ronde de millenniumwissel.😯
‘k Weet het; ni vloeken in de kerk maar hier zou ik zomaar voor kunnen vallen :engeltje:geen auto maar deze missile wou ik jullie niet onthouden,
Bugatti Chiron
De belangrijkste specificatie van de Bugatti Veyron-opvolger, de Chiron: 1.500 pk, 467 km/h
Met dat vermogen maakt de Chiron qua prestaties een forse stap voorwaarts in vergelijking met zijn voorganger: de Veyron. De topsnelheid bedraagt namelijk 467 km/h en de acceleratie van 0 tot 100 km/h verloopt in 2,2 seconden, aldus het Tsjechische tijdschrift. De snelheidsmeter op het instrumentarium zou doorlopen tot liefst 500 km/h, iets wat nooit eerder heeft plaatsgevonden in de auto-industrie.Naast deze cijfers is ook bekend, dat Bugatti honderd exemplaren per jaar gaat bouwen, en dat vijf jaar lang. In totaal zal de productieteller staan op 500 stuks. Inmiddels ontving Bugatti al 130 orders voor de Chiron, zonder dat de toekomstige eigenaren een proefrit hebben gemaakt.
Tot slot meldt de bron een prijs van € 2.000.000,-, al lijkt het om een richtprijs te gaan.
Zou een ‘one-off’ zijn, dus de partijchef alleen dan :coolness:
awel ja, das diene voor alle kaders van de partij, wel vetten bak
Vraag me niet hoe ik er op kwam om dit te googelen. Volga V12 coupé (was na een discutie met een Pool…)
Ik moet toegeven een verdomds vette bak 😮
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.