No Porsche but damn…

Home Forum Zeverhoekje No Porsche but damn…

  • Maker
    Discussie
  • Geen commentaar nodig 😳

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 482)
    • dit ‘busje’ heeft 530 paardjes onder z’n schaapsvacht

      Liefhebbers van de illustere eerste generatie VW Combi (de T1) zullen ongetwijfeld gevallen zijn voor de charmes van deze creatie van Fred Bernhard op de Wörthersee VW show in Oostenrijk.

      De Zwitser stelde er een T1 voor die hij zelf tot ‘T1 Race Taxi’ had omgedoopt. Zoals zijn naam al doet vermoeden, gaat het om een taxi waarvan de klanten bijzonder veel haast hebben. Deze unieke auto is het resultaat van zes jaar werk van een gepassioneerd liefhebber. Het resultaat mag er zijn want de wagen is echt bijzonder !

      Deze VW Combi werd flink omgebouwd en is uitgerust met heel wat Porsche-onderdelen. Fred Bernhard koos een flat-six motor van een Porsche 911 als aandrijving. Het gaat om een blok uit een 993. Dat is nog een luchtgekoelde boxer, voorzien van twee turbo’s. De motor ontwikkelt 530 pk en 757 Nm aan trekkracht. Om een en ander ook op het asfalt te krijgen, stuurt een versnellingsbak uit een 996 GT3 al dat vermogen naar de achteras.

      Op technisch vlak moeten we er nog aan toevoegen dat Fred Bernhard veel gebruik heeft gemaakt van carbonvezel om het gewicht van de wagen te beperken tot 1.500 kg. Hoewel de bedenker van deze wagen geen informatie geeft over de prestaties van deze creatie menen experts dat de topsnelheid ongeveer 230 km/u moet bedragen.

          beemer.jpg

            hello kitty tegen de muur …

            https://youtu.be/5hA3fy_6FUs

              Mooi ding voor dagelijks in rond te toeren.

                McLaren toont op het salon van New York een wagen die de ambitie heeft om even dagelijks inzetbaar te zijn als een Porsche 911 Turbo. Deze Mc Laren 570S Coupé is een rasechte sportieveling. Hij is iets minder geënt op circuitgebruik dan zijn merkgenoten en is duidelijk minder radicaal.

                De constructeur uit Woking wil met deze wagen een GT lanceren waarmee je op een dag flink wat kilometers kan afmalen op een hoog ritme zonder in te boeten aan rijcomfort. Deze 570S Coupé heeft om die reden recht op erg aangenaam zittende lederen stoelen en de constructeur voorziet ook de nodige bergvakken. Ook onder het kofferdeksel vooraan raak je 150 liter bagage kwijt.

                De 570S Coupé wordt gebouwd op een monocoque-structuur van carbonvezel en het koetswerk is volledig van aluminium. Zo blijft het gewicht beperkt tot 1.313 kilo.

                Centraal achterin vinden we uiteraard de 3,8 liter grote V8-motor. Die is voorzien van twee turbo’s en levert 570 pk bij 7.400 opm en 600 Nm aan trekkracht. Al dat vermogen gaat via een gerobotiseerde zeventraptransmissie naar de achteras.

                Met dat potentieel spurt deze McLaren in 3,2 seconden naar 100 km/u en hij haalt 200 km/u na amper 9,5 tellen. De topsnelheid bedraagt 328 km/u. Deze McLaren 570S Coupé zal je ongeveer 170.000 euro betalen.

                  Honda S660 de compacte tweezitter roadster meet 3,40 meter en wordt gebouwd op een aluminium platform zodat het gewicht beperkt blijft tot 830 kg.
                  standaard met een 660 cc driecilinder middenmotor maar in de wandelgangen heeft men het ook over een 130 pk krachtige S1000-versie.

                    Waarschijnlijk “de minst geslaagde Beemer ooit” en dan die nummerplaat :bounce: :bounce:

                    SAM_0824.jpg

                    XXX

                      Me like die ‘dikke billen’ kijk maar naar de *porsche Turbo modellen of 4S, daar is’t hoe dikker hoe liever.
                      RWB is dan soms iets te 😮

                      Ive

                        heel knap, ik ben alleen niet zo’n voorstander van die “dikke billen” achteraan :salut:

                          Bentley EXP10 Speed 6 concept – potential Porsche rival ?

                            Toen ik onlangs met mijn zoon de dreamcar afdeling bezocht op het Autosalon en daar al die exoten bewonderde genre McLaren maakte ik al de bedenking dat onze Cayman 90% van die bolides waard is op de openbare weg. Maar wel aan 25% van de aankoopprijs ervan! Voor één keer kreeg pa gelijk….

                              Ben niet echt een Mclaren fan wegens turbomotor en vooral de achterkant die ik altijd mottig gevonden heb. Met deze LT is dat mottigekontsyndroom wel redelijk goed gefixt precies. Vind ’em wel iets hebben nu.

                                [quote=”NVDS” post=199102]Wat vinden we hiervan? De nieuwe 675LT van McLaren

                                [/quote]

                                Iemand die hem in mijn garage komt parkeren? 😀

                                  dat denk ik ook; want hij ging zich nu terug zo’n retro scrambler aanschaffen. noem het maar midlifecrisis of penopauze zeker.

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 482)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.