No Porsche but damn…

Home Forum Zeverhoekje No Porsche but damn…

• Maker
    Discussie
  • Geen commentaar nodig 😳

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 482)
    • Honda’s Self Balancing Motorcycle Concept Bike

Damn, ik hoop dat ons huismerk met wat beter op de proppen komt dan deze twee concullega’s…

Mercedes EQS vs BMW iX twin test review [CAR UK]

Toegegeven, ik heb het niet voor grote SUV’s noch limo’s. Net terug van een paas-ski-trip met de BMW 320e Touring van de madam. Geen dakbox nodig, 3 inzittenden, een kleine hond, de ski’s en bagage vonden ruim voldoende plaats. Wat heb je meer nodig?

Als je echt ruimte nodig hebt is er de de ID. Buzz. Met 477cm is die volle 18 cm korter dan de BMW iX. Buzz heeft een wielbasis van 299 cm, iX is 300 cm. Toch kan de Buzz 500 liter extra laden, met of zonder neergeklapte achterbank. Tja, wat ben je met een neus alsof er een dikke zes-in-lijn in past terwijl het een EV betreft? 

Van de Mercedes EQS snap ik helemaal niks. Ziet er als een banaan uit en is zo lang als een zeeschip. Pff.. Eén optie vind ik wel frappant: de achterwiel-sturing. Handig voor zo een gevaarte en bovendien standaard. Of toch niet helemaal? Blijkt dat deze standaard een beperkte hoek uitslaat, maar als je meer graden wil, moet je daar online voor bijbetalen, dan wordt de software actief die de volle hoekuitslag toelaat… 

Denk nu niet dat de huisgroep enkel met doordachte en smaakvolle ontwerpen zal op de proppen komen want ik zag vandaag een foto van een Audi prototype van 550 cm lengte hetwelk ontworpen werd met de noden van “megacities” in het achterhoofd (lees Chinese steden). Que??

Mijn advies is dan ook: spaar voor een GT4 RS of een good old 964. 

Mensen die het kunnen weten (maar toegegeven, met minder mooie benen) zeggen dat de Boxster de driver’s choice is… Met de huidige Z4 heb ik nog niet gereden (waarom zou ik) maar met de vorige heb ik 11 jaar gedaan in 3,0 vorm. Leuke motor, maar mijn base Cayman was minstens 3x beter als geheel. BMW maakt goeie auto’s maar een Z4 is een mindere sportwagen…

Prettige werkweek, Paul. 

Vorige week km’s  achter een BMW Z4 ( type G29) M 40i “gehangen” op de E314 . Mooie sound van een 6 cil in lijn. Zeer geslaagd trouwens . En wat me het meest is opgevallen ,  Deze “beamer” is vrij breed en de Z4 oogt daadwerkelijk  ook vrij breed ,dankzij de geslaagde ducktail spoiler en de breeduitzijnde diffuser met zijn aan beide zijden  rechthoekige uitlaattips.  Wow  knappe auto ! 

340PK en een sprintje in ongeveer 4.5s tot 100km/h  . Prijs voor de 6 cil 3000cc    vanaf een 63.000€  , pakweg een  “kleine” 75K€  voor de dik aangeklede versie. Daar heb je tegenwoordig nog geen Boxster S met 2.5 4 cil boxer motor voor.Eerder een basis Boxster met 300pk.    

Enkele ” bewegende plaatjes”    .  Het laatste filmpje geniet mijn voorkeur.  

Prettig Weekend aan ieder

Intussen is de eerste nieuwe Emira protype klaar in afwachting van de First  Edition die een dikke maand later (hopelijk) van de band rolt.
                “Unlike” ander merken ,geeft Lotus reeds een prototype  vrij voor een testrit door professionele autojournalisten  om een eerste indruk te verkrijgen .De  “bende youtuber influencers” moeten nog wat geduld uitoefenen , maar  goed ook  
                De lijst met verbeteringen of “to do ” is er ook bij  
                Geniet van het filmpje
                 Ik vind deze Emira één van de mooiste sportcoupés ( 2 zitter) op dit moment  …………………………………………
                …………………………………….”in the world”     

Prettig  Weekend !

De Ferrari 250 GT SWB gaat opnieuw in productie (onder een andere naam) en dit is de eerste
                  Lees meer: https://topgear.nl/autonieuws/de-eerste-echte-rml-short-wheelbase-is-hier/

[color=#ffffff]

Heb het nooit voor Koenigsegg gehad omdat ze lelijk en onbetaalbaar zijn.  Totdat ik een podcast hoorde met de man.  Een kerel met visie, indrukwekkend.  En daardoor kreeg ik meer goesting om zijn auto’s te bekijken.  Heeft ook interessante ideeën omtrent de toekomst, EV, enz …

Koenigsegg explains how his Freevalve technology and Tiny Friendly Giant engine can make outrageous power while staying environmentally responsible.
                      A flat-plane-crank 5.1-liter V-8 that revs to 8500 rpm, twin turbochargers, and it makes 1600 horsepower on E85

lees meer: https://www.roadandtrack.com/car-culture/a38461843/at-koenigsegg-internal-combustion-is-still-king/

An “old school” Hypercar  in Denmark  ; the Zenvo TSRS    more than 1000 HP  

Dat is allemaal waar, maar heel wat eigenaars rapporteren (vaak elektrische) issues met zelfs nagelnieuwe exemplaren. Voor 90K bestel je een splinternieuwe Lotus Emira, die is qua model ook een exotische Brit en beschikt over een betrouwbare Toyota V6. Dat zou toch mijn keuze zijn. 400 pk is genoeg voor mij. Ik weet het, ik ben snel tevreden. 

Als reactie op dat jong en minder aantrekkelijke hybride-achtige geweld  op 4 wielen  en derivaten ,  eentje uit de “oude doos” . 
                              Nu ja oude  doos ,we gaan negen jaren , terug naar 2012 , 

De Mc Laren MP4- 12C  in  een rondje  Top Gear 1min 16,2 
                              Enkel de Ariel Atom was toen sneller op het TG circuit ,   Porsche GT RS2 ,Ferrari Enzo , F  458  ,Bugtti Veyron werden allemaal geklopt door deze volbloed.
                              Deze MC Laren kostte toen een  vanaf 192K € ongeveer , nu kan je er  reeds vinden van 90K € tot 135K  en deze bloedmooie  sportwagen heeft  625 PK ; acceleert  0-100 Km/ in 3,1 en in 8,8 s bereikt men de 200 Km/h grens .   Zelfs in 2021 is deze snelle jongen nog steeds sexy ! 

Have fun ……..     

Radford Type 62-2, eerbetoon aan Lotus 62 [Autogids]

Voor wie een lichtere Lotus Emira verkiest

Véél aantrekkelijker dan een Supra. Komt echter niet naar EU.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 482)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.