Home › Forum › Zeverhoekje › No Porsche but damn…
- Dit onderwerp bevat 482 reacties, 58 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Nog een zeldzame Maserati met een vleugje roemrijke geschiedenis van de “drietand”er bovenop .
Sommigen echte autoliefhebbers hebben liever iets exclusiever wat je niet alle dagen ziet.[url=https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/ferrari/hybrid-v6/]Ferrari F171 hybrid supercar scooped: what would Enzo say?
[/url]
Enzo zou zeggen dat de Maserati en de eigen kar meer op elkaar lijken dan een Q5 en een Macan.
Niet de nieuwe Defender in kwestie maar de man zelf… klinkt als de Richard Attenborough van de 4×4. Duidelijk een Engelsman, maar leeft down under. Steevast schitterende en voor mij als niet 4×4-adept vreemde uitleg. Zeer onderhoudend wel.
[url=https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-test/maserati-mc20-een-waardige-opvolger?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_fr_20210521]TEST Maserati MC20: Een waardige opvolger?
[/url]
Bovenstaande (brandhaardje onder de motorkap) is natuurlijk maar een gekende boutade in tegenstelling tot de bouten van de 718 4,0
Maar eigenlijk bedoelde ik dat men niet weet waar het heen moet met Maserati als merk.
McLaren heb je ook genoemd, wel… die hebben ook problemen natuurlijk. Te veel nieuwe versies op te korte termijn waardoor de vorige snel aan waarde inboeten. En veel kwaliteitsproblemen met elektronica. Deurtje dat niet meer opengaat bijvoorbeeld.
Doe gewoon en koop een Porsche zoals iedere kleine zelfstandige. Of go big en koop een Koenigsegg.
Gisteren nog 8000 rpm gedaan, Paul. In welke versnelling verklap ik hier niet. Dat spel geeft geen krimp. Van Maserati daarentegen werd altijd gefluisterd dat de eigenaars ervan zich beter één Italiaans zinnetje eigen maakten, voor het geval dat het voorviel: C’ è un incendio sotto il cofano. Hoeveel Ghibli’s zie je rijden op de weg? Héél weinig. Terwijl dat de mooiste vierdeurs is die er te koop is. Problemen, Paul.
Zoudt ge u niet beter focussen op je eigen 4.0L 6 cil met mogelijke gebreken ipv het eeuwig doemdenken aan Maserati
reminder voor jou : https://www.businessinsider.com/screws-loose-at-porsche-recall-for-718-cayman-and-boxster-2021-3?international=true&r=US&IR=T
Om terug te komen op bovenstaande :
Ik denk Maserati en Alfa elk zijn eigen publiek heeft . Voor Ferrari en Lambo heb je ook mensen die onderling niet switchen tussen een Lam en een Fer .
Het feit is dat nu Maserati terug na 20 jaren terug zijn eigen motor V6 heeft , krijgt het ongetwijfeld weer meer “Diehards” die hadden afgehaakt ten tijde van de bij Ferrari geleende V8 motor.Deze MC doet terug denken aan nostalgie met oa de Merak SS met V6 uit 70’s en de Gibli V6 biturbo uit de jaren 80en 90 . Leve de “Trident “( logo) Maserati
Prijzen liggen ts 250K€ en zelfs tot 295K€ voor een eerste editie en dan moet de cabrio versie nog uitkomen
Ik verkies de MC20 boven de Mc Laren
Ik heb het geluk gehad een preproduction van MC20 te mogen aanschouwen in het wit. ZEER mooie wagen. ZEER mooie designdetails. Helaas was het toen eentje zonder interieur en zonder motor. Wel indrukwekkend toch die carbon tub en die naar boven scharnierende deuren. Zijn grootste probleem mijns inziens is zijn prijs. Zit nagenoeg op hetzelfde niveau dan de F8 Tributo. En hoewel ik het gevoel heb dat de Maserati technologisch verder staat, er gewoon ook mooier uitziet, het is geen Ferrari. Dus gaan de meeste kopers dan toch niet kiezen voor laatsgenoemde ?
Jazeker ,heb een 10-15 jaren geleden ongeveer twee TVR’s gehad in de gele kleur
Enkel een” gele spin” vind ik minder geslaagdMaserati MC20 , indrukwekkende cijfers en zeer mooie lijn.
Een sportwagen puur sang ; laag ,breed, 2-zitter en een mooi klinkende v6 biturbo in je rug
Ongeveer zelfde concept als een Mc Laren !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.