No Porsche but damn…

Home Forum Zeverhoekje No Porsche but damn…

  • Maker
    Discussie
  • Geen commentaar nodig 😳

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 482)
    • 1000 % akkoord.

        [hide]Mijn hybride is de deur uit, nonhybrid, nonelectric in de plaats. Ik ben heel dat hybride en electrisch gedoe spuugzat. We zullen mogelijkerwijs nog lang met die toestanden MOETEN rijden. Ik hou zo dus lang mogelijk vast aan rijplezier, want ooit komt misschien de moment dat het niet meer kan of mag.[/hide]

          Waar kan je al die PK’s benutten?
          Stukjes Autobahn, en natuurlijk op circuit.
          Voor gewoon te cruisen heb je geen Spyder, GT4, GT3 nodig.
          Rijplezier? Enkel en alleen op het circuit volgens mij.

            Dat kan allemaal goed zijn, maar qua rijplezier is er gewoon niets beter dan een GT4, Spyder of het ultieme: een manuele GT3 touring. Acceleraties naar 100 in minder dan 3 seconden zijn nutteloos, ons lichaam kan dat niet behappen, als passagier moet je gewoon letterlijk kotsen.

            De tijden waar ik perfect mijn werk kon doen met een Cayman met PDK en ronkende 2,7 zescilinder (Carnewal uitlaat) en toch genieten van 70% fiscaliteit zijn nu éénmaal voorbij. Dus de voor mij perfecte 2-auto garage is iD3 + old school Spyder…

              iD3 Pff een elektrisch skateboard …..

              De Brabus Rocket 900 is 888 pk sterk en heeft een trekkracht van 1250 Newtonmeter. Daarmee ben je zo bij de Ikea en sleep je moeiteloos de zwaarste caravans voort – desnoods over het circuit.

              De Brabus Rocket 900 is gebaseerd op de Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-door coupé. Een handige gezinsauto met vier deuren en voldoende beenruimte achterin. Helaas heeft deze auto standaard een 4,0-liter V8 met dubbele turbocompressor en dat vinden ze bij Brabus te weinig.

              Bij de tuner wordt het normaal gesproken ‘slechts’ 639 pk sterke blok dan ook vergroot tot 4,5 liter. Daarnaast monteert Brabus een op maat gemaakte, nauwkeurig uitgebalanceerde krukas met een grotere slag en ook krijgt het monster andere zuigers, cilinders en zuigerstangen.

              Ook de turbo’s, het inlaatsysteem en de uitlaten van Mercedes-Benz vinden ze kennelijk maar niets, want die worden eveneens vervangen. Daarnaast krijgt het motormanagement een flinke oppepper, zodat de auto uiteindelijk 888 pk sterk is. Het koppel is begrensd op 1050 Newtonmeter, want die 1250 Newtonmeter kan de aandrijflijn niet helemaal aan.

              Brabus zegt dat de auto in slechts 2,8 seconden sprint van 0 tot 100 km/u, binnen 9,7 seconden rijdt de auto 200 km/u en de 300 wordt binnen 23,9 seconden aangetikt. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 330 km/u. Om je te onderscheiden van paupers in een standaard AMG GT is de auto voorzien van bredere spatborden, een koolstofvezel achterspoiler en -diffuser en speciale wielen.

              Er worden er slechts 10 van gemaakt en ze kosten in Duitsland 427.000 euro exclusief belastingen.

                VW iD3

                Op het bedrijf waarvoor ik actief ben rijden we op het ogenblik met één elektrische poolwagen: een VW eGolf. Ik rij er zelf geregeld mee van Zele naar Gent om daar plaatsbezoeken te doen. Omdat de afstand enkel maar 30 km is, vormt de beperkte reële actieradius geen probleem. Volgeladen staan er 230 km op, maar 30 km snelweg verder zijn er daar 50 à 60 af. Als je zeker niet boven de 120 gaat, anders gaan er nog meer af…

                Eens in de binnenstad zijn er echter alleen voordelen: je veroorzaakt geen lawaai, er is geen uitlaatgas, je hoeft niet te schakelen. Schakelen is pas leuk op échte wegen, in de binnenstad heb je daar niets aan. En de range blijft opvallend stabiel, het lijkt alsof je géén stroom verbruikt in start-stop verkeer. Op de tussenwegen zij er de gekende acceleraties van elektrische wagens. Inhalen is geen enkel probleem. Bochten zijn anderzijds niet het sterke punt van de eGolf. Als je die snel neemt gaat het zaakje al snel aan het pompen. Gewicht, weet je wel…

                Vorige week hebben we enkele dagen met de nieuwe VW iD3 mogen testrijden. Ik reed op vrijdag naar Gent en dinsdag naar Brasschaat. En ik moet toegeven dat de nadelen van de eGolf grotendeels verdwenen zijn. De introductie versie heeft dik 200 pk en de middelste actieradius. Opgeladen zag ik 350 km op de display. Na 130 km grotendeels snelweg stonden er nog 210 op. Prima zo!

                En de wegligging is stukken beter dan de eGolf. Ligt héél vlak in snelle bochten. Stuur is wel ontzettend vaag vergeleken bij mijn Spyder, maar wat zou je willen. Draaicirkel is héél kort. Er zit namelijk geen aandrijving vooraan want de motor zit tussen de achterwielen. Zoals jullie weten zit de batterij gesandwiched onder de passagierskooi tussen de 4 wielen. Wielbasis is ook veel langer dan een Golf. Dat resulteert in een heel ruim interieur. Genoeg voor 5 plus een labrador. Meer zou overkill zijn.

                Als je instapt hoef je enkel aan de draaiknop bij het stuur te draaien. D voor gewoon vooruitrijden, B voor “brake mode” ttz dan hoef je bijna net te remmen mits wat gevoel in de rechtervoet. De iD3 vertraagt dan sterk als je het pedaal lost en spaart zo stroom. Optrekken en inhalen gaat ruimschoots snel genoeg.

                Ik lees hier en daar kritiek op de “goedkope” plastics van het interieur maar ik heb er geen probleem mee. Ook zou de vormgeving niet speciaal genoeg zijn. Voor mij is een dagelijkse auto als deze iD3 echter gewoon een apparaat dat mij en mijn passagiers zonder gedoe van A naar B moet brengen. Opdracht meer dan geslaagd. Als ik nog een bedrijfswagen koop zal het deze zijn.

                  nice….!!

                    Volvo P1800 Cyan restomod revealed

                    Beetje sneu van de motor maar how…

                        =”Yellow Submarine”
                        Eéntje voor Paul en Herman! Ik zou verdomme ook niet van haar benen kunnen afblijven :engeltje:
                        Voor de kleurenblinden waar dit forum er een hoop van heeft: blauw jurkje is complementair met oranje koets :up:

                        Ik vind vooral haar Engelse taal met een Zwitserse tongval vrij sexy , de rest was me nog niet opgevallen 😀 😀 😀 m.a.w. ik luister vooral naar de commentaar in Youtube channel i.p.v. kleuren en kledij te beoordelen :coolness:

                        Braaf zijn hé , en vooral enkel kwijlen met een mondmasker aan

                        ciao ciao Paul

                          [hide]Zeer mooi die MX-5 in die kleur. En eindelijk op hoge hakken 🙂 [/hide]

                            Eéntje voor Paul en Herman! Ik zou verdomme ook niet van haar benen kunnen afblijven :engeltje:

                            Voor de kleurenblinden waar dit forum er een hoop van heeft: blauw jurkje is complementair met oranje koets :up:

                              Ferrari 512 Modulo – concept uit 1970

                                Koenigsegg Jesko Absolut

                                  Gemera lijkt wel heel goed op de Evora, niet?

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 482)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.