No Porsche maar Mercedes liefhebbers onder elkaar.

Home Forum Zeverhoekje No Porsche maar Mercedes liefhebbers onder elkaar.

• Maker
    Discussie
  • En, wat vinden we van de Merc AMG GT (s)? Ziet er lekker uit vind ik.

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
    • Ik ben zelf ook heel groot AMG fan maar ik heb nog geen AMG GT gezien maar in de fellere kleuren vind ik hem prachtig en het geluid is zeker ook niet mis in video’s. :respect2:
      @BrunoRS Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :salut:

@Bruno RS: Proficiat met de nieuwe aankoop!

Een gele 1edition

De GT3rs blijft in mijn bezit

Laat ons alle rationaliteit even aan de kant schuiven (als we die zouden volgen dan reden we allen bv met een Golf GTD die ook vlotjes grenzen kan overschrijden) en ons afvragen: staat deze Merc mij aan? Pakt die mij bij de ballen? Beroert die mij (zoals een 911 bv)?

Ik postte blijkbaar tegelijk met BrunoRS. 😀
            Proficiat met de bestelling !!!

Ik heb deze morgen een testrit van een uur gekregen van mijn dealer met de nieuwe GTs
              Om toch een paar vergelijkingspunten te hebben ben ik er naar toe gereden met de Porsche GT3rs en daarna nog een rit gedaan met de C63

Als je de auto ziet staan is het echt een fantastische auto die lekker breed is en laag, zelfs lager dan mijn GT3rs maar zeker zo “lomp” niet als een SLS
              De instap is kleiner dan de Porsche maar zeker comfortabeler dan een Lotus al heeft de auto ook een redelijk hoge en dikke drempel
              Ik had toch een gevoel van thuiskomen met de MB familietrekjes maar toch zit er veel verschil in de bediening van de boordcomputer en bedieningen
              Het is er zeker niet slechter op geworden en het ipad scherm stoort veel minder dan bvb in de GLA

De motor is een beest en hangt lekker aan de gas en het turbolag fenomeen is bijna totaal verdwenen
              Hij mag makkelijk naast de “oude”6.3 staan maar is zeker niet zo toerengeil als de Mezger
              Iets minder motorrem als de 6.3 en je voelt wel dat je minder CCs hebt maar wat een krachtbron
              Volle gas is moordend voor de banden (295) en ze zullen me graag zien komen bij de bandenboer (de auto wordt standaard geleverd met PSS)

De bak is supersnel en lekker bruut in race en de bak degradeert die van de C tot mechaniek uit de middeleeuwen
              Ik miste de vitessenbak van de P nauwelijks al is dat relatief want de beleving is totaal anders
              De bak is wel zeer goed voor deze motor

Qua wegligging is er zeker over niets te klagen
              Zeer neutraal en een totaal gebrek aan onderstuur zeker tov de C AMG waar je het gewicht van de motor zeer goed voelt bij ronde punten
              Ook totaal geen rugzakgevoel zoals de P wat normaal is (overbodig te vermelden)
              De vering is hard tot super hard zelfs harder dan die van de GT3rs maar de demping is perfect imo
              Ik rij graag met harde vering

De zetels zitten ook goed en zijn voldoende verstelbaar met voldoende steun al zijn het geen echte kuipjes
              Het motorlawaai is de C AMG² met de kleppen open en zeer stil in comfort en er zit zelfs een ecomodus op

De GT is veel overzichtelijker tov een SLS waar je teveel dodehoeken hebt en de GT heeft een redelijk ondiepe koffer van 350l wat hem toch praktisch maakt
              De auto was ook uitgerust met carbonremmen en die zijn veel beter dan die van Porsche uit 2010,veel geleidelijker

Heeft deze auto dan wel minpunten JA!!
              Het was 1 van de eerste producties en er zitten een paar zware rammelgeluiden in
              De buitenspiegels rammelen en de A stijl is te breed
              Plus dat die achterspoiler zwaar op je zenuwen werkt met zijn bzzzzzzzzzzz geluiden

Kortom zwaar onder de indruk en zeker geen miskoop
              Had ik maar een grijze gekocht dan had ik die al

maw ik heb een GT besteld

Mooi concept maar te duur, te veel pk, te veel verbruik. 4-liter biturbo V8 met 475 pk: hoeveel % van de tijd kan je plankgas gaan? Ik blijf erbij dat mijn Cayman alles is wat je nodig hebt. 275 pk, daarmee kan je nog heel geregeld de voet op de plank duwen voor een paar ogenblikken.

Kiezen tussen een gele GT *luv *luv of een 911
                  Moeilijk

Kiezen tussen een Cayenne of een GLE :puke: :puke: :puke:
                  Makkelijk

Wim

Laten we in het vervolg één topic aanhouden over een ander merk, dan wordt het liet zo verspreid over verschillende draadjes.
                    Dus alles wat met Mercedes te maken heeft kan men hier dan kwijt.

Verder heeft mij mercedes nog nooit geboeid, omdat ik dat een trekker vond.
                    Maar moet toegeven dat de laatste modellen een beetje in het tijdperk gaan passen, waaronder de AMG series.

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.