Nog een circuit-event

Home Forum Porsche Uitstappen Nog een circuit-event

• Maker
    Discussie
  • Bon

Ik ga ook eens een poging doen om iets van de grond te krijgen :mrgreen:

Wie heeft er interesse om via Skylimit events een Circuit initiatie te doen ?

http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37222

Halve dag cursus (bochten, remmen, etc), halve dag theorie in de praktijk zetten.

Prijs: 225 eurie.

Het voordeel hier is dat we geen minimum aantal deelnemers nodig hebben, het nadeel dat er mogelijk getunede johnnies met nog getunederdere corsa’kes OOK deelnemen als we met weinigen zijn.

Nu heb ik wel al goeie commentaren gelezen van de organisatie, dus die zullen dat wel int oog houden. Ik ga er dus van uit dat de polyester fanaten wel op tijd tot de orde geroepen zullen worden mochten ze ze te bruin bakken.

Graag jullie reacties !

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • je kan ook altijd een trackday doen op Spa met Autotrack bijvoorbeeld. Zij hebben een “Left side overtaking only” policy. Dit houdt in dat je enkel langs links mag voorbijgaan, niet in bochten en ook niet net voor de bocht tenzij de voorganger duidelijk teken geeft.

Heb vorig jaar zo es een dagje meegadaan en moet zeggen dat dat heel heel leuk was en correct!!! Uiteindelijk waren er ni zoveel auto’s op circuit en de verstandhouding was super.

Staan ook altijd instructeurs ter beschikking. Die kan je per half uur boeken.

Ben je zeker van een halve dag cursus en een halve dag vrij rijden?
        Staat zo niet op de website vermeld.
        Heb je gevraagd wat de verhouding is wagens / instructeur?
        En prijs voor Francorchamps ligt hoger.

Et voila:

[b][i]Dag Tim,

wij hebben een limiet van ongeveer 40 wagens.
          Groepskorting die we voorzien is vanaf 10 wagens 200€ ipv 225€ per wagen.
          De data waar we nog niet veel aanmeldingen hebben en dit zou kunnen zijn :
          7 juli, 11 augustus, 8 september, 13 oktober, 17 november en 4 december.

Dit is ook mogelijk in Francorchamps eventueel.

Als je nog vragen hebt kan je steeds bij mij terecht[/i][/b]

haha, graag gedaan, ik heb je toch niet bang gemaakt met mijn gruwel verhaal…. 8)

Maar als jullie willen rijden op zolder tijdens vrijrijden stellen ronald(collega racer) en ik zich beschikbaar om te helpen, gaan we op de passagierstoel zitten om de ideale lijn uit te leggen, rempunten, insteekpunten, clipping points, etc……..

Wordt leuk….

grts,

rob

Rob

Met Johnnies bedoelde ik uiteraard ook mensen die met wat overmoed de baan op gaan (Johnnies klinkt gewoon leuker).

Ik denk dat het Circuit Experience ding ideaal is voor de forummers die graag eens op circuit zouden willen gaan maar nog geen ervaring hebben. Na de Circuit Experience kunnen we dan ook eventueel deelnemen aan hun gewone trackdays (is een voorwaarde).

De mail voor meer info aangaande dit evenement is ondertussen verstuurd, ik heb uiteraard ook gevraagd of een forumkorting mogelijk is 🙂

En bedankt voor je uitleg hé :mrgreen:

haha, johnnies….daar ligt het niet altijd aan. Eerder “onervaren” helden die niet bekend zijn op een circuit. heb zelf al heel veel bij de Skylimit/ERAN gereden en gaat altijd goed, nou ja, bijna altijd. Ben een keer een 968 racer gaan testen die we pas klaar hadden 1 dag voor de Pdays in Franchorchamps, was aant warmrijden, had 1.5 ronde erop zitten toen mijn volledige flank eruit gereden werd door een……. Porsche 964 straat auto die zich “vergiste” of een te groot hart had, ff buitenom in de kanaalbocht inhalen, haalde de bocht niet, kon ook niet, dan maar bruusk aant stuur trekken en ja hoor, nog ff fout remmen en flank eruit. kon het niet vermijden, hij deed alles verkeerd en kon niet meer inschatten waar ie naar toe ging, was verandert in een ongeleid projectiel, zat zelf op de ideale lijn. nu, die 964 had zelf ook flinke schade, ben er naar toe gegaan en gevraagd of hij dikwijls op een circuit zat, nee was de eerste keer, advies gegeven het wat rustiger aan te doen, verder succes gewenst met zijn herstelling en weer naar huis. was om 14:00 daar en om 15:00 weer thuis……dan voel je op dat moment niet echt lekker om het rustig te zeggen. Nu, konden de klok niet terug draaien, moesten de dag erop vertrekken voor de Pdays maar heeft de Pdays gelukkig niet vergald, hamer erop (iemand anders deed dit en niet naar kijken als het je eigen auto is, snik, krijg je een hart verlamming), andere deur erin, met zwarte spuitbus bijgespoten, sticker erop van mijn favoriete carrosier met een pijl erbij 😈 en we hebben het weekend ermee uitgereden. na het weekend alles afgebroken en netjes hersteld uiteraard door mijn favoriete carrosier, zag de sticker zitten 😯 , was lachen 😀 , risico van het circuit maar blijft vervelend.

Maar Skylimit/ERAN doet het heel goed, goede organisatie, vakkundige mensen, treden heel streng op tegen onregelmatigheden of piloten die het niet zo nauw nemen, ga je echt de baan niet meer op en de sfeer is daar altijd geweldig.
                Er wordt eigenlijk heel weinig stuk gereden daar, maar er wordt soms wel hard gereden. het blijft tenslotte een circuit. Zaak is denk zelf heel snel de ideale lijn eigen te maken, er niet van af te wijken en een aantal zaken te doen zoals het hoort, loop je heel weinig risico. Maar circuit rijden is dikke fun, ben er aan verslaafd……als je de kans hebt, zeker doen.

grts,

rob

Geen idee, maar ik zal de organisatie eens een mailtje sturen.

Met hoevelen moeten we zijn om het circuit “voor ons” te hebben ?

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.