haha, johnnies….daar ligt het niet altijd aan. Eerder “onervaren” helden die niet bekend zijn op een circuit. heb zelf al heel veel bij de Skylimit/ERAN gereden en gaat altijd goed, nou ja, bijna altijd. Ben een keer een 968 racer gaan testen die we pas klaar hadden 1 dag voor de Pdays in Franchorchamps, was aant warmrijden, had 1.5 ronde erop zitten toen mijn volledige flank eruit gereden werd door een……. Porsche 964 straat auto die zich “vergiste” of een te groot hart had, ff buitenom in de kanaalbocht inhalen, haalde de bocht niet, kon ook niet, dan maar bruusk aant stuur trekken en ja hoor, nog ff fout remmen en flank eruit. kon het niet vermijden, hij deed alles verkeerd en kon niet meer inschatten waar ie naar toe ging, was verandert in een ongeleid projectiel, zat zelf op de ideale lijn. nu, die 964 had zelf ook flinke schade, ben er naar toe gegaan en gevraagd of hij dikwijls op een circuit zat, nee was de eerste keer, advies gegeven het wat rustiger aan te doen, verder succes gewenst met zijn herstelling en weer naar huis. was om 14:00 daar en om 15:00 weer thuis……dan voel je op dat moment niet echt lekker om het rustig te zeggen. Nu, konden de klok niet terug draaien, moesten de dag erop vertrekken voor de Pdays maar heeft de Pdays gelukkig niet vergald, hamer erop (iemand anders deed dit en niet naar kijken als het je eigen auto is, snik, krijg je een hart verlamming), andere deur erin, met zwarte spuitbus bijgespoten, sticker erop van mijn favoriete carrosier met een pijl erbij 😈 en we hebben het weekend ermee uitgereden. na het weekend alles afgebroken en netjes hersteld uiteraard door mijn favoriete carrosier, zag de sticker zitten 😯 , was lachen 😀 , risico van het circuit maar blijft vervelend.
Maar Skylimit/ERAN doet het heel goed, goede organisatie, vakkundige mensen, treden heel streng op tegen onregelmatigheden of piloten die het niet zo nauw nemen, ga je echt de baan niet meer op en de sfeer is daar altijd geweldig.
Er wordt eigenlijk heel weinig stuk gereden daar, maar er wordt soms wel hard gereden. het blijft tenslotte een circuit. Zaak is denk zelf heel snel de ideale lijn eigen te maken, er niet van af te wijken en een aantal zaken te doen zoals het hoort, loop je heel weinig risico. Maar circuit rijden is dikke fun, ben er aan verslaafd……als je de kans hebt, zeker doen.
grts,
rob