Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

• Maker
    Discussie

• OscarTango
    Deelnemer

Dag allemaal,

toch maar even de forum-regels doorgelezen en er zo achter gekomen dat ik me eerst voor moet stellen, alvorens ik een vraag kan posten ( ooops , ge kent dat, he…handleidingen etc 😉 ).

Bij deze :

Ik woon in Genk, ben 38 jaar jong dit jaar, en ben gelukkig getrouwd… van beroep luchtverkeersleider en dit is meer hobby dan werk, doe het ontzettend graag :happydance: Ik ben al van kindsafaan met auto’s bezig, mede doordat mijn vader in de jaren 80 een Triumph Spitfire kocht, die opmaakte en daar ritten mee deed. Wij als kinderen op het bagage-rekje achter de zetels, dat waren nog eens tijden. 😛

Ik ben altijd Porsche-fan geweest, van de 914 van mijn oom, tot de 968 van een kameraad van me…en ooit zal ik er wel eens eentje hebben. Ook wil ik mijn centen liever steken in iets waar ik lol aan heb, en dat hopelijk zijn waarde behoudt, danwel verbetert…. de zoektocht is begonnen en ze zeggen “it’s all about the chase ! “. Ben nu boeken aan’t lezen over de ontwikkeling van de 911, en daar steek ik al heel wat van op.

Hopelijk kan het forum bijdragen aan de vergroting van de kennis om een verstandige keuze te helpen maken.
      Groeten,
      OT

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)
      • Ook ik heb de Alfa 4C overwogen, maar de testverslagen waren voldoende duidelijk: een vermoeiende wagen met een versnellingsbak die alleen bij vol gas lekker gaat. Niet geschikt om een langetermijnrelatie mee aan te knopen! Want soms wil je gewoon comfortabel huiswaarts naar moeder de vrouw rijden… Heb ik al gezegd dat een Cayman een fantastische auto is? Bij deze!

Hij is wel bloedmooi, de 4C! Maar ik voelde geen behoefte om er daadwerkelijk mee te test-rijden.

Dat noemen ze bij ons van een kale reis terugkomen 🙂
          Maar goed, het is de brave man vergeven, hij toont berouw en om in dezelfde taal verder te gaan : Porsche, there’s no substitute…

Sent from my iPhone using Tapatalk

Quote van op het 4C forum…

I drove a 997 the other day, and wasn’t impressed…the alfa on the other hand…wow. that is driving…

:think: :bounce: :what: 8)

[quote=”S2″ post=186489]Ik weet dat we hier op een *porsche -forum zitten, maar foto’s van de 4C ??? Ik vind dat een heeeeeel knappe wagen.

Maar er verlies op doen??? Met de huidige wachttijden en hetgeen ik lees gaan ze weg voor bedragen die hoger liggen dan de nieuwprijs.
              Tenzij je hem natuurlijk zelf ook al aan zo’n prijs gekocht hebt :)[/quote]

nope, ik had hem nieuw gekocht. Het was een demo-wagen die verkocht mocht worden, en ik ben daar direct opgesprongen. Maar eigenlijk ben ik te groot voor de wagen, dat brak op langere ritten op door rugpijn…. te koop gezet, maar ik kreeg alleen reactie van mensen die hem op de zaak wilden zetten. Ik ben particulier, dus de btw was al betaald,en niet meer aftrekbaar… uiteindelijk naar een nl’se dealer in exclusieve wagens gegaan voor een beetje minder dan wat ik ervoor betaald had.

Ik heb geprobeerd foto’s bij te voegen, maar vanop de ipad lukt dat blijkbaar niet, en de hele post wordt genegeerd…. kijk anders even op http://4c-forums.com/7-introductions/3361-hello-belgium.html :salut:

Ik moet de eigenaars van de luchtgekoelde 911 sc of 3.2 volkomen gelijk geven. Ik heb de mijne nu reeds meer dan twee jaar er rij er vrijwel elke week mee. Het is een 3.2 G50. Prima wagen met toch nog veel power die je moet leren kennen met elke km die je ermee rijdt. Ingeschreven als oldtimer met 34,50 Euro taks per jaar.
                Ik heb er nog geen seconde spijt over gehad dat ik hem gekocht heb. Puur rijplezier bij droog weer en een beetje oppassen met regenweer.
                En de prijzen, voor een goeie, die stijgen … ondanks wat soms beweert wordt. Ze gaan heus niet zakken in de toekomst, dus voor wat mij betreft op alle gebied een goede investering

S2

Ik weet dat we hier op een *porsche -forum zitten, maar foto’s van de 4C ??? Ik vind dat een heeeeeel knappe wagen.

Maar er verlies op doen??? Met de huidige wachttijden en hetgeen ik lees gaan ze weg voor bedragen die hoger liggen dan de nieuwprijs.
                  Tenzij je hem natuurlijk zelf ook al aan zo’n prijs gekocht hebt 🙂

XXX

Geniet van de zoektocht :up:

kleine update… nog steeds op het forum aanwezig, en na een klein avontuur met een Alfa Romeo 4c toch weer terug naar een 911 aan’t zoeken. De Alfa was leuk, reed geweldig, maar als ik er naar keek, zo in de garage staande, was ik toch niet verliefd 😕 …. 4c verkocht met een klein verliesje, maar het had veel erger kunnen zijn :think:

Terug naar het originele idee, en nu gewoon mijn gevoel volgen…en wat minder grote uitgaven doen :coolness:

Op zoek naar Porsche 996 4s…. vanwege de kont :ass: en turbo onderstel.
                      Liefst een Porsche 996 Turbo maar die bedragen wil ik er nu niet aan uitgeven, en ben bang dat volgend jaar ze verder gestegen gaan zijn :bounce:

Nee hoor ik ben uit de buurt van Lommel.

harly,
                          volledig mee eens, ik koop ook geen auto met de bedoeling hem nadien te kunnen verkopen met winst, elke keer ik erin zit is gewonnen, en ik neem er graag de kosten erbij, al zijn die soms niet gewenst :bounce:

ps: dacht dat jij van schiplaken of de buurt was, als je tijd hebt spreken we een van de volgende dagen af om samen is een ritje te maken mits de nodige tussenstops (niet alleen de *porsche heeft dorst hé) ik woon nog in zemst voor het moment , laat maar weten wanneer het past ik kan altijd :happydance:

Als je over super auto’s praat dan praat je niet over een investering met de nodige afschrijving.
                            Je koopt iets wat je mooi vindt.
                            Soms houdt het zijn waarde soms wordt het wat meer en soms minder.
                            Ik hoor vaak dat een 997 de slechtste investering is die je kunt doen.
                            Nou ik heb er een (997 4S) van 2006/2007
                            Er wordt nooit gesproken over een nieuwe 991 wat die wel niet kost.
                            Het zal mij een zorg zijn.
                            Heb hem gekocht voor de fun en de kick.
                            Rijd er dagelijks mee en heb iedere dag lol.
                            En wat hij, sorry zij, over 15 jaar nog waard is maak ik me nu niet druk om.
                            Iedere dag feest mag toch wat kosten nietwaar!!!!

Eerlijk…toen ik de 993 kocht viel het me eigenlijk ook eerst wat tegen.
                              De auto trok goed door en stuurde perfect, maar ik vond de 968 eigenlijk veel fijner rijden, maar stilaan leerde ik de 993 beter kennen en durfde al wat meer op het gas gaan.
                              Uiteindelijk neem ik nu meer de 993 dan de 968 en dan hebben we het nog niet over het geluid gehad

ik denk dat je gelijk hebt 🙂 … Remise was prachtig, met veel kostbare classics, waaronder veel porsches 🙂 ook 2 Bugatti veyrons, mooie Aston Martins en een paar Ferrari Dino’s. Ik ben aan’t zoeken naar wat future classics, nu youngtimers, die ik nu koop omdat ik ze leuk vind, en die “later” hopelijk nog populair zijn. Bmw z3 m- versie is een kanshebber, denk ik ( afgaande op magazines en internet ).

Hey OT , als je naar de Remise gaat in Düsseldorf , dan zoek je toch een oldtimer of niet ? Dan moet je het vergelijken met zoals vroeger keverrijden .Dat kan je nooit vergelijken tov een modernere auto. enfin , ik denk je nog niet weet wat je precies wil.

S2

Oops, correct, dacht dat het over een 997.2 ging.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.