Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

  • Maker
    Discussie

  • OscarTango
    Deelnemer

      Dag allemaal,

      toch maar even de forum-regels doorgelezen en er zo achter gekomen dat ik me eerst voor moet stellen, alvorens ik een vraag kan posten ( ooops , ge kent dat, he…handleidingen etc 😉 ).

      Bij deze :

      Ik woon in Genk, ben 38 jaar jong dit jaar, en ben gelukkig getrouwd… van beroep luchtverkeersleider en dit is meer hobby dan werk, doe het ontzettend graag :happydance: Ik ben al van kindsafaan met auto’s bezig, mede doordat mijn vader in de jaren 80 een Triumph Spitfire kocht, die opmaakte en daar ritten mee deed. Wij als kinderen op het bagage-rekje achter de zetels, dat waren nog eens tijden. 😛

      Ik ben altijd Porsche-fan geweest, van de 914 van mijn oom, tot de 968 van een kameraad van me…en ooit zal ik er wel eens eentje hebben. Ook wil ik mijn centen liever steken in iets waar ik lol aan heb, en dat hopelijk zijn waarde behoudt, danwel verbetert…. de zoektocht is begonnen en ze zeggen “it’s all about the chase ! “. Ben nu boeken aan’t lezen over de ontwikkeling van de 911, en daar steek ik al heel wat van op.

      Hopelijk kan het forum bijdragen aan de vergroting van de kennis om een verstandige keuze te helpen maken.
      Groeten,
      OT

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
      • [quote=”S2″ post=171071]Een 4S (met 3.8 ) zou normaal 385 Pk moeten hebben 🙂 En dus 105 pk meer[/quote]

        Mk1 heeft er ‘maar’ 355pk :salut: :salut: :salut:

          idd Maarten, ééns de microbe je gebeten heeft, ben je verkocht :happydance:
          heb zelf al verschillende (waarvan sommige krachtigere) powercars gehad en geloof mij, de beleving, de fun, baanvastheid en betrouwbaarheid heb ik nog nooit zo bij een ander merk teruggevonden, je moet er alleen mee leren rijden, voor mij: there is no substitute :relaxman:

          S2

            Een 4S (met 3.8 ) zou normaal 385 Pk moeten hebben 🙂 En dus 105 pk meer.

            Tenzij het een Carrera4 was (met 3.6) dan heeft hij 345 pk.

            Ze hebben beide vierwielaandrijving en zijn in tegenstelling tot de 996 ook beiden even breed. Bij de 997 zit het verschil tussen een 4 en een 4S vooral in de motor.

              Hey S2,

              mja, misschien is de gelijkenis te groot ?…het was een carrera 4S ( dus vierwielaandrijving ) en mijn A5 is een 3.0 TDI met Quattro. Qua vermogen scheelt het zich 70 pk…ik heb 280 in de Audi, en de Porsche is 354 ( 261kw ). Die 70 pk ( gewicht ongeveer hetzelfde ) is me geen 50000,- waard :-/

              De wagen waar ik mee reed had een verlaagde ophanging en een RVS uitlaat, wat leuk klinkt aan de buitenkant, maar vanbinnen was het me te lawaaierig :-/

              S2

                Een 911, om het even welke, is een wagen die je moet leren aanvoelen.

                Zowel de A5 als de TT hebben de motor voorin met ook de aangedreven wielen op die plaats (als het geen quattro is). De 911 is net omgekeerd. Deze overstap doe je niet zomaar op een testritje. Het 911 gevoel komt met elke km die je doet. Eens de microbe gebeten heeft, ben je verloren. Ik denk dat er veel leden dit kunnen beamen, zeker degene die de 911 als eens iets verder pushen dan de gemiddelde chauffeur.

                Maar ik kan je wel weer ergens volgen dat een relatief jonge 997, nog aardig wat geld moet opbrengen.

                  hehe…ik denk dat ik dat gevoel bij mijn huidige A5 en TT roadster heb. vandaag met de 997 testrit gedaan…ook die viel weer tegen 🙁 die gaaaaat vooruit, en kleeft aan de baan….maar geen 50000 waard aan extra fun die ik nu niet heb :-/ . Ik kan alleen maar concluderen dat de passie waar je over spreekt een beetje gedimd is bij me…. de proefrit toonde dat duidelijk aan. Ik had niet zoiets van “wow, yes, dít wil,ik”…. toen ik weer naar huis reed zat ik erg in mijn nopjes in de A5 ….

                  sommigen zullen zich nu tegen hun voorhoofd slaan en “waaaaaatttt ?!” uitroepen, maar zo voelt het nu eenmaal. Weer wat bijgeleerd….ik ga vooral visueel van Porsches blijven genieten, zelf rijden is geen prioriteit meer voor me.

                  Geniet nog van jullie wagens en bedankt voor de vriendelijke ontvangst van iedereen.

                    Een wagen kopen als investering lijkt me sowieso altijd een slecht idee.

                    Een wagen koop je met passie indien mogelijk. Je hebt er dan sowieso al
                    plezier van en als aan het eind van de rit de waarde dan gestegen is, is
                    dat een bijkomende meevaller.

                    En hoeveel hebben er al geen spijt gehad als ze hun wagen verkochten ook
                    al was het met een fikse meerwaarde.

                    Geniet van de wagen als je hem hebt en denk er verder niet meer te veel bij na.
                    :driver:

                      [quote=”OscarTango” post=171024][quote=”Mart” post=170979]
                      Ennuh investeren in een auto is prima, maar een auto als investering zien is veelal een slap verhaal om de madam te paaien, hahaha … :drink:
                      [/quote]

                      Hey, kijk jij hebt mensenkennis :applaus:

                      Als een oude me niet zo bevalt, en de nieuwere nog teveel kosten, dan kom ik eigenlijk uit op een 996… voor relatief weinig geld toch veel pk’s en uitstraling…veel afschrijven zal ik daar op 15-20 jaar niet op doen, denk ik. Nu, dit zou financieel gezien wel een gok zijn, maar dan een die niet zoveel zou kosten als dat ik een 997 van 50.000,- euro zou kopen… als ik nu iets van 25-30.000 eraan uitgeef, doet dat iets minder pijn, niet ?

                      Ik geef het een paar dagen rust ( in mijn hoofd )…zondag naar Classic Remise in Dusseldorf, even wat afleiding zoeken :-)[/quote]

                      25 à 30 dat heb je niet nodig voor een 996, daarvoor heb je bijna een 997 :happydance: dan leg je beter wat bij voor een 997 :up:

                        @RODONDO

                        Ik bedoelde dat je een 997 niet als investering mag zien. Als ik de daling van die prijzen zie kan je toch niet anders dan beamen dat dit als investering absoluut geen zin heeft. Van 120.000 euro naar 50.000 euro, als je geluk hebt, op een paar jaar tijd.

                        Als wagen daarentegen is een 997 natuurlijk veel comfortabeler, veiliger en waarschijnlijk betrouwbaarder dan de luchtgekoelde, alhoewel mijn oudje mij nog geen moment in de steek gelaten heeft, en ook ik stap altijd met vol vertrouwen in mijn P en vlam eender waar naartoe zonder enige voorafgaande check-up. :coolness:

                          Hey , als ik u een raad mag geven : met dat budget zou ik een goeie 3.0sc of 3.2 Carrera met G50 boite kopen . Lekker goedkoop rijden omdat het een oldtimer is en ook nog vooruit gaan . + goei investering !

                            @mart: +rg100
                            edit: dag buurman (Bilzen) en laat je niet vangen.
                            je mag steeds een pm sturen en zal je gerust helpen met je zoektocht.

                              [quote=”Mart” post=170979]
                              Ennuh investeren in een auto is prima, maar een auto als investering zien is veelal een slap verhaal om de madam te paaien, hahaha … :drink:
                              [/quote]

                              Hey, kijk jij hebt mensenkennis :applaus:

                              Als een oude me niet zo bevalt, en de nieuwere nog teveel kosten, dan kom ik eigenlijk uit op een 996… voor relatief weinig geld toch veel pk’s en uitstraling…veel afschrijven zal ik daar op 15-20 jaar niet op doen, denk ik. Nu, dit zou financieel gezien wel een gok zijn, maar dan een die niet zoveel zou kosten als dat ik een 997 van 50.000,- euro zou kopen… als ik nu iets van 25-30.000 eraan uitgeef, doet dat iets minder pijn, niet ?

                              Ik geef het een paar dagen rust ( in mijn hoofd )…zondag naar Classic Remise in Dusseldorf, even wat afleiding zoeken 🙂

                                @ Bladerunner …. geld evengoed wegsmijten….. Toen ik veel te lang geleden als 18-jarige met mijn maat naar een Porsche ging kijken (toen 911 pre-SC) stonden ze ook bij de meest onnozele marchant (liefst donkere huidskleur) voor een appel en een ei te koop. Had ik toen geweten….enz. Te laat. Ik denk niet, zeker gezien de huidige prijzen, dat je een slechte zaak doet als je een goede 997 op de kop tikt. Meer en meer geniet ik trouwens van de luxe onvoorbereid even naar Trier te vlammen en terug zonder eerst een reeks technische controles uit te voeren. Natuurlijk, moest ik de fondsen hebben, stond er zeker een luchtgekoelde in mijn garage (die ik niet heb). 😉

                                S2

                                  Een Italiaanse import is altijd een risico. Er zullen best heel goede exemplaren tussen zitten en een gekende dealer als Hermens zal wel geen risico nemen. Maar ik zou toch dubbel op mijn hoede zijn.

                                  Zit er een onderhoudsboekje bij (liefst met facturen op datum) dat de km-stand kan bevestigen?

                                  Het zoekerig sturen kan misschien liggen aan afstelling, maar … niemand reageert op de banden die aan de binnenkant aanlopen. Ik vermoed dat er velgen opliggen met een verkeerde ET-waarde, want zomaar aanlopen ligt niet aan een verkeerde uitlijning.

                                    Das dus verre van Topstaat eeeeeeeeeej, klinkt meer als een roeiboot met een te grote motor!!

                                    Misschien een keertje met een echte toffe meerijden … :driver: :respekt:

                                    Ennuh investeren in een auto is prima, maar een auto als investering zien is veelal een slap verhaal om de madam te paaien, hahaha … :drink:

                                    Als je een hele fijne hebt, doe je hem nooit meer weg en maak je toch de kosten van het op niveau houden van het ouwetje. En als je mazzel hebt, dan heb je nog een appeltje voor de dorst als het je niet meer lukt om met de rollator achter het stuur te kruipen … :coolness:

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.