Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

  • Maker
    Discussie

  • OscarTango
    Deelnemer

      Dag allemaal,

      toch maar even de forum-regels doorgelezen en er zo achter gekomen dat ik me eerst voor moet stellen, alvorens ik een vraag kan posten ( ooops , ge kent dat, he…handleidingen etc 😉 ).

      Bij deze :

      Ik woon in Genk, ben 38 jaar jong dit jaar, en ben gelukkig getrouwd… van beroep luchtverkeersleider en dit is meer hobby dan werk, doe het ontzettend graag :happydance: Ik ben al van kindsafaan met auto’s bezig, mede doordat mijn vader in de jaren 80 een Triumph Spitfire kocht, die opmaakte en daar ritten mee deed. Wij als kinderen op het bagage-rekje achter de zetels, dat waren nog eens tijden. 😛

      Ik ben altijd Porsche-fan geweest, van de 914 van mijn oom, tot de 968 van een kameraad van me…en ooit zal ik er wel eens eentje hebben. Ook wil ik mijn centen liever steken in iets waar ik lol aan heb, en dat hopelijk zijn waarde behoudt, danwel verbetert…. de zoektocht is begonnen en ze zeggen “it’s all about the chase ! “. Ben nu boeken aan’t lezen over de ontwikkeling van de 911, en daar steek ik al heel wat van op.

      Hopelijk kan het forum bijdragen aan de vergroting van de kennis om een verstandige keuze te helpen maken.
      Groeten,
      OT

    10 reacties aan het bekijken - 106 tot 115 (van in totaal 115)
      • idd, het zoeken zal wel liggen aan slechte of geen uitlijning, maar als je al ziet waar de spiegels stonden, dat zou ik al niet moeten hebben, terug de originele, een auto moet mijn inziens om zijn waarde te behouden origineel staan, kijk maar is naar de waarde van een 911 g reeks die is omgebouwd naar 964, die zijn geen fluit waard als belegging, al moet je een auto kopen om vooral van te genieten he, en dan is het leuk meegenomen dat je geen waardeverlies zal hebben, dat is helaas niet voor elke p het geval, als ik naar de prijzen van de recentere modellen kijk, en wat die gekost hebben, amai, zou men haar uittrekken :think:

          Ziet er op foto wel netjes uit. Vreemd wat je allemaal beschrijft, het zoeken naar links en rechts zou zeker niet mogen, misschien te wijten dat de hoogte is aangepast maar daarna niet uitgelijnd en uitgewogen. Dat is althans wat ik voorhad met mijn Targa van 1987. Ik had hem laten verlagen maar men had hem dus niet opnieuw afgesteld zoals het moest en ook ik had toen het gevoel dat hij meer zweefde van links naar rechts dan dat hij strak stuurde. Na hem bij een andere garagist te laten afstellen reed hij zoals het hoort, strak en rechtdoor.
          Wat de power betreft, 250 PK is toch niet niets, dat moet je voelen, of het moest zijn dat je getunede Audi zulk een speer is dat je het verschil niet meer voelt. :driver:

          Over een investering in een 997 kan men kort zijn. Mooie en goede wagen waar je veel plezier en comfort aan gaat beleven, maar als investering kan je je geld evengoed in de vuilbak smijten. 😥

            Ik ben met een 964 van 1990 gaan rijden, topstaat, 120.000km, uit Italie geimporteerd en in orde gezet door Hermens in Lanaken…. mooie wagen, volledig origineel ( al zag ik wel dat de cup-spiegels bijgeplaatst waren, je kon aan d elak nog zien waar de originele spiegels gestaan hebben ). Waren de Cupvelgen te krijgen toen…ik zag in de wielkast dat de banden aanlopen aan de binnenkant 😐

            Nu, het rijden…hm…viel me tegen eigenlijk 😳 Ik had het gevoel dat de neus constant aan’t zoeken is…is dat bij iedere 911 van voor 1990 zo ? Ik snap dat het gewicht achteraan ligt, maar je moest het stuur toch goed vasthouden om hem niet links of rechts te laten wandelen. Qua power…ik ben verwend met mijn Abt getunede A5 3.0 TDI denk ik…viel me wat tegen. I know…24 jaar oud. Maar na de rit had ik iets van “meh,…” ( ik wil niemand tegen de borst stuiten, begrijp me niet verkeerd ). Puur als investering is het misschien een goed idee, maar als ik er zelf niet met plezier inkruip om mee te rijden, dan liever niet.

            Een andere, maar als investering veel risicovollere optie, is een 2007 997 4S met Aerokit fabriek af geleverd… maar meer daarover later. :mrgreen:

            timsiphone182.jpg

            timsiphone187.jpg

            timsiphone190.jpg

              welkom op het forum
              en veel plezier met je zoektocht
              en veel succes
              :drink:

              XXX

                Welkom hier, we hebben hier ook een zoekfunctie waarmee je heel wat topics over jouw vragen kan terugvinden.
                Een schat aan info staat hier weggeschreven.
                Succes met de zoektocht :up:

                  Welkom op het *porsche forum. :drink:

                    Heeeeel verstandig om je eerst goed te informeren en dan op jacht te gaan. 💡
                    Fijne jacht gewenst :up:

                      Welkom.
                      Opgepast, het Porsche virus laat je nooit meer los!
                      Succes met je zoektocht!
                      Floere.

                      S2

                        Welkom! En kennis kan je nooit teveel hebben!

                          Howdy!
                          Welkom!! 8) :first:

                        10 reacties aan het bekijken - 106 tot 115 (van in totaal 115)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.