Nog maar es uitlaat boxster aanpassen:-)

Home Forum Porsche Talk Nog maar es uitlaat boxster aanpassen:-)

  • Maker
    Discussie

  • Wim Boonen
    Deelnemer

      Voor ik een hele litanie te horen krijg :think: , ik ben dezelfde als het lid dat jaren als WB was aangemeld.
      Alleen ben ik door het veranderen van mailadressen en paswoorden enz mijn login verloren en heb maar snel een ander account aangemaakt..
      Ik rijd nog steeds met dezelfde boxster, en nu mijn verhaal en vraag:
      Er zullen er nog wel zijn onder jullie die weten dat ik een aantal jaren geleden een Cargraphic uitlaat heb aangekocht en die heb laten aanpassen door Carnewall naar een GT-sportuitlaat tot mijn grote tevredenheid..
      Ik ben daar een enkele keren mee door te keuring geraakt maar vorig jaar ging er iets mis, heb dan maar de standaarduitlaat terug gemonteerd en passeerde de keuring. De sportuitlaat lag in de garage,ik een een weekje naar zee en bij terugkomen waren sportuitlaat, Vespa en koersfiets gestolen. De sportuitlaat had met zowat €1300 gekost:-/
      Nu heb ik een tweede standaard uitlaat voor de boxster gekocht en wil die graag inwendig laten modificiëren a la Carnewal. Maar nu de vraag: omdat die uitlatenhistorie me al zoveel geld gekost heeft vraag ik me af of er iemand hier op het forum is die dit goedkoper kan dan de €390 en heen en terugrijden naar Carnewal.Ik heb helemaal niets tegen Geert hoor:-) maar ja, tis crisis voor iedereen :engeltje:
      Mocht dit zo zijn hoor ik het graag, eventueel via pm
      groeten
      Wim

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
      • gaten maken in elk tussenschot is niet aan te raden. als je de uitlaat te ver open maakt, dan krijg je resonantie tss 2k en 3k RPM.
        en constant in een te lage versnelling blijven rijden om van het gedreun verlost te zijn, dat wordt ook snel vervelend.
        het is kwestie om de weerstand weg te nemen zodat de uitlaatgassen via het gele traject hun snelste weg vinden.

          Ja die Crios methode had ik ook al gelezen. Maar daar heb ik wat mijn twijfels bij: in hogere toeren zullen de uitlaatgassen eerder het normale traject verkiezen dan via de geperforeerde buis in de middelste kamer? Dus dan heb je wat geroffel stationair en niks meer als je rijdt?

          Idealiter zou je dan gaten moeten maken in de 4 tussenschotten en de eindpijpjes in de middelste kamer, maar dan moet de uitlaat open uiteraard… Kan je me anders in PM jouw tarief eens meegeven? Exacte methode hoef ik dan niet te weten, ik reken op jouw deskundigheid :mrgreen:

            [hide]mijn techniek is idd een volledig inwendige bypass. van de aanpassing is niks zichtbaar. geen lasnaden, helemaal niks, ook niet voor de vrienden van de autokeuring als de auto op een brug staat en zelfs niet als je de uitlaat demonteert.
            uiteraard worden de finesses niet publiek op een forum gedeeld.

            je kan ook kiezen voor de GT ruilformule van Carnewal en er is ook nog een gemakkelijke DHZ modificatie KLIK waarbij de uitlaat er niet onderuit hoeft.[/hide]

              Deepee, die uitlaat aanpassing ziet er wel interessant uit! Maar het is me niet helemaal duidelijk wat er juist gedaan wordt. Komt neer op een soort interne bypass? En wat is uw “bekende” tarief hiervoor? 🙂

                [quote=”deepee” post=187282]je kan ook nog opteren voor een iets grotere “upgrade” en een V8 monteren van een Panam of KJN.
                het is dan niet ons merk, maar deze is te extreem en bijzonder om hier niet te delen 😆

                http://youtu.be/Lt-ZapeySr8%5B/quote%5D

                Te weinig ruimte in mijn Boxsterke vrees ik 😉 😀

                  bikers en trikers zullen altijd met hun uitlaten spelen want loude pipes save lives!! :engeltje:
                  Leuke excuus die altijd gebruikt word, en het werkt! :happy:

                    je kan ook nog opteren voor een iets grotere “upgrade” en een V8 monteren van een Panam of KJN.
                    het is dan niet ons merk, maar deze is te extreem en bijzonder om hier niet te delen 😆

                      Thanks! Het valt goed mee tijdens het open rijden. Als je aan een constante snelheid rijdt, hoor je een sportief geluid en eens je het rechter pedaaltje indrukt begint hij diep te “grollen” en krijg je een grote smile op je gezicht 😀
                      Ik kan het iedereen aanraden :up:

                      Ive

                        Klinkt héééél lekker. Zou hem zo laten hoor. :happydance:
                        Tenzij het natuurlijk overdreven stoort bij het open rijden.

                          Niet twijfelen om het ook te laten doen WBPB986. Het verschil is 😯

                            klinkt ook heel lekker! :up:

                              Sorry, geluid is er wel, had volume autoradio uitgezet vandaar mea culpa

                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Het geluid is er wel degelijk hoor.
                                Zijn er anderen die geen geluid horen?

                                  Ofwel ligt het aan mijne aaifone 🙂 ofwel ben je vergeten het geluid aan te zetten bij opname

                                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                                    Thanks voor de hulp! :applaus:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.