Nog maar es uitlaat boxster aanpassen:-)

Home Forum Porsche Talk Nog maar es uitlaat boxster aanpassen:-)

• Maker
    Discussie
  • Voor ik een hele litanie te horen krijg :think: , ik ben dezelfde als het lid dat jaren als WB was aangemeld.
    Alleen ben ik door het veranderen van mailadressen en paswoorden enz mijn login verloren en heb maar snel een ander account aangemaakt..
    Ik rijd nog steeds met dezelfde boxster, en nu mijn verhaal en vraag:
    Er zullen er nog wel zijn onder jullie die weten dat ik een aantal jaren geleden een Cargraphic uitlaat heb aangekocht en die heb laten aanpassen door Carnewall naar een GT-sportuitlaat tot mijn grote tevredenheid..
    Ik ben daar een enkele keren mee door te keuring geraakt maar vorig jaar ging er iets mis, heb dan maar de standaarduitlaat terug gemonteerd en passeerde de keuring. De sportuitlaat lag in de garage,ik een een weekje naar zee en bij terugkomen waren sportuitlaat, Vespa en koersfiets gestolen. De sportuitlaat had met zowat €1300 gekost:-/
    Nu heb ik een tweede standaard uitlaat voor de boxster gekocht en wil die graag inwendig laten modificiëren a la Carnewal. Maar nu de vraag: omdat die uitlatenhistorie me al zoveel geld gekost heeft vraag ik me af of er iemand hier op het forum is die dit goedkoper kan dan de €390 en heen en terugrijden naar Carnewal.Ik heb helemaal niets tegen Geert hoor:-) maar ja, tis crisis voor iedereen :engeltje:
    Mocht dit zo zijn hoor ik het graag, eventueel via pm
    groeten
    Wim

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • Gewoon de youtube link Jorge, niets extra!! 😉
      Heb ‘m zichtbaar gemaakt voor jou, alleen moet jij hem op youtube nog openbaar zetten :up:

Zoals beloofd…
        Dit is de sound met aanpassing bij Carnewal. Een geluidsfragment van voor de aanpassing (om het grote verschil te horen) heb ik jammer genoeg niet.

Zoals beloofd…
          Dit is de sound na de aanpassing bij Carnewal. Een geluidsfragment van voor de aanpassing heb ik jammer genoeg niet.

Doe ik zeker. Vandaag heb ik de tijd niet meer, maar morgen lukt het me vast om een filmpje te plaatsen.

sorry, had je vraag 3 dagen terug niet opgemerkt. had me ook niet geabonneerd op deze topic 😳
              ja, je geraakt daar zonder probleem me door de technische controle. aan de buitenkant is van de aanpassing niks te zien, de Db’s zijn nog zeer beschaafd, zeker op de toerentallen waarop de CO gemeten wordt. (bij mijn weten wordt Db zelfs niet gemeten zolang dit niet extreem is).

PS kan je ter vergelijk een filmpje posten van het carnewal geluid op een 986 ?

“Niet te lang twijfelen” is mijn motto 🙂
                Gisteren bij Carnewal langsgegaan en uitlaat laten aanpassen. Wat een verschil zeg! Telkens ik optrok, kwam er een grote glimlach op mijn gezicht te voorschijn :happydance:

Ik kan het iedereen aanraden. Bedankt Gert! :respect2:

Ja, er is van buiten af niets te zien en als uw co-waarden en lambda -waarden maar juist zijn komt alles goed.

Misschien een domme vraag, maar raak je daar mee door de technische keuring?
                    Ik vind het in ieder geval een “interessante” sound 🙂 Misschien moet ik de mijne ook maar aanpassen…

Inderdaad een happy forummer na een zo fijne voormiddag en schitterende job done :applaus:
                      Kga hier inderdaad een filmpje proberen te posten binnen een paar weken als autootje nieuwe omstandigheden gewoon is 🙂
                      Verval wel in de oude gewoonte om meer”gas” te geven om den uitlaat nog es beter te horen 🙂

@harley
                      , niet twijfelen 🙂 desnoods een tweedehandse kopen en die ombouwen

grz aan iedereen en n fijn weekend!

Waarom vraag je jezelf dat af als je het antwoord al weet? :coolness:

Hm, zou ik de mijne ook laten doen? :think:

nogmaals een aangename forummer ontmoet. :up:
                            de klus heeft wat langer geduurd dan verwacht omdat rond een tiptronic toch net wat minder ruimte is om de uitlaat van de versnellingsbak los te schroeven. smalle vrouwenhandjes of een 13 mm ringratelsleutel had veeeel tijd kunnen besparen.

het eerste videomateriaal is beschikbaar. na een paar honderd kilometer, eens de motronic ingeleerd is met wat minder backpressure van de aangepaste uitlaat, zal het geluid pas echt goed doorkomen.
                            nu hoor je bij het starten al een merkelijk verschil, tijdens het rijden geen enkele resonantie en vanaf 4500 rpm een hemelsbreed verschil :music:
                            hopelijk post de TS zelf nog beter audiomateriaal en zit er een audiofragment van een drive-by bij.
                            bij z’n vertrek klonk het uitlaatgeluid volgens mij zelfs al beter dan bij de mijne door een dual bypasstechniek toe te passen. (my patent pending en op bekendmaking staat de doodstraf :happy: )

ik denk dat je ooit al eens bij mij bent geweest voor je zeintop ?? ik wil je wel helpen, het is op een uurtje gefixt. kom maar langs met je reserve uitlaat in de koffer van de 986; dan kan je jouw standaard geluid vergelijken met dat van mijn aangepaste OEM.
                              mijn tarief is op PFB intussen gekend :coolness:

Tis Gert en niet Geert Carnewal.
                                Voor 380 € kan ik er een gat in boren. :happy:

[quote=”cabrio wim” post=183944]@Wim, goedkoop is achteraf meestal duurkoop. :idea:[/quote]

Ik zou het niet beter kunnen zeggen… voor de aankoop mag je volgens mij toch nog je hart volgen. Voor alle andere vingers die aan je *porsche willen werken : alleen je verstand en niks anders dan je verstand. Ga voor het origineel!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.