Nog uurwerk liefhebbers hier?

Home Forum Zeverhoekje Nog uurwerk liefhebbers hier?

• Maker
    Discussie

• Bruno
    Deelnemer

Zelf ben ik gek van mooie uurwerken en vroeg me af of er nog andere mensen hier ook fan waren van mooi “mecanieken” :bump:

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 213)
      • En waar zitten die vulpenliefhebbers?

Auto’s en uurwerken gaan inderdaad goed samen blijkbaar.
          Ik heb ook altijd al een zwak gehad voor uurwerken.

[IMG]http://i58.tinypic.com/2lse993.jpg[/IMG]

Het zijn zeker ook niet de duurste, maar dat hoeft ook niet voor mij.

Wim

Ik heb een TAG Heuer carrera, een Gant special edition, en voor door de week een Nautica sport.

Voor het werk een van de Hema winkel.

Ook zot van horloges. Fan van U-boat. Heb er nog geen maar daar komt wrs. snel verandering in. 🙂

Ben ook een liefhebber, vooral van sportieve en XL uurwerken, maar het moet wat mij betreft niet altijd persé een gerenommeerd en peperduur merk te zijn om mooi en origineel voor de dag te komen …

Ik ben liefhebber maar denk er nog niet aan om meer dan 150 euro uit te geven aan een mooi horloge. Ik heb een vijftal jaar terug een Breitling Navitimer in namaak gekocht in Marokko bij Rachid TicTac. Gewoon omdat ik het een mooi horloge vond en geen 8500 euro wou uitgeven.

Anecdote; ik wist dat het een Japans binnenwerk betrof met batterij en toen de horloge na drie jaar stopte ging ik naar de locale juwelier, die welliswaar geen Breitlings had maar wel andere dure merken, om een nieuwe batterij te steken zei de brave man met een brede smile; ” Mijnheer, dit is een Breitling, hier moeten geen batterijen in, dit is een automatisch horloge, gewoon schudden met uw pols en ze gaat weer.”
                  Als ik zei dat dit een replica was onderzocht de man de horloge en hij zei dat hij Breitling zeer goed kende en geen enkel verschil zag met een origineel. Alle knopjes deden wat een echte doet, het lederen bandje met gesp was na drie jaar nog steeds als nieuw, kortom een perfecte copy van het origineel exemplar, maar met Japans binnenwerk voor amper 50 Euro.

Nu, na 5 jaar nog steeds als nieuw en perfect de tijd aangevend, wat wil een mens nog meer.

Breitling-Navitimer.jpg

Gezien de connective Porsche – uurwerken, stel ik voor dat we zonder schroom een topic openen “Aangeboden : uurwerk” en dat, er mits een donatie aan het forum, af en toe een uurwerk kan verhandeld worden.

Ik ben voor!

Iemand goed gemotiveerd tegen?

Probleem is dat je de klokken dan in de bankkluis gaat leggen en een paar thuis laat. Die staan dan op de winder en de rest ligt te liggen. Op een moment heb ik een 16610lv meer dan een jaar in de kluis gehad… Dan maar verkocht, nu weer spijt van dus voor de ondertussen 4e keer ofzo op zoek naar diezelfde klok 🙂
                      ITS a hobby he 😉 🙂
                      Mijn voorkeur ligt bij Rolex en AP, paar keer panerai maar kan me niet bekoren. Grailwatch is een patek nautilus 5712R moonphase
                      Mijn unicorn is de Rolex 116518 black Paul newman dial, had ik aan de pols bij mijn verloving, vanwege redenen verkocht maar sindsdien terug naar de juiste op zoek dus das de eerste op het lijstje die moet terugkomen.

Groot liefhebber van mooie horloges. Helaas om budgettaire redenen geen verzamelaar, het blijft bij kijken en kwijlen …

Ik vind deze (Belgische) wel mooi en origineel:
                        http://www.raidillon-watches.com/nl/watches/21
                        http://www.raidillon-watches.com/nl/watches/17

Love:
                        http://www.raidillon-watches.com/nl/content/chronograaf-23
                        http://www.raidillon-watches.com/nl/content/chronograaf-15

En als autosportfan kan ik hier ook niet aan voorbij:
                        http://www.brm-manufacture.com/

En de nieuwe B&R kan ik ook niet aan voorbij:
                        http://www.bellross.com/

Probleem is net als bij de 911-kes … Kan er maar 1 tegelijk gebruiken. En voor de automaten is stilliggen echt niet goed… Bijkomend probleem… Val altijd net toevallig op de exclusiefste en onbetaalbare exemplaren á la 70.000€ dan toch liever een 911 erbij!
                          Heb mezelf regel opgelegd, 1 uurwerk, nieuw kopen = oud verkopen
                          Gelukkig enkel voor horloges 😉 en ik vrees op termijn toch toe te geven aan verleiding “eentje voor elke gelegenheid”
                          Merktrouw identiek als bij de Porsches, enkel TAG Heuer kan me echt bekoren…

De RS2 in cal.17 is mijn “GT3” zeg maar …. Terwijl de cal.36 (onderste foto) de GT3RS voorstelt… Misses vond de eerste gewoon veel mooier… Water in de wijn… Maar mag niet klagen 😉 ze heeft goeie smaak !

image-10.jpg

image-11.jpg

image-12.jpg

Oh ja 🙂

klokjes zijn een passie!

image-5.jpg

image-6.jpg

image-7.jpg

image-8.jpg

image-9.jpg

Geregeld komen er en gaan er…. Op een bepaald moment effe mee opgehouden maar komt steeds terug 🙂

IMG_0197.jpg

Niet zo kostelijk als al die pareltjes hier maar wel mijn lieveling

PDS

Ik ben ook wel fan 😀

Als ik voorbij een horloge winkel kom zegt mijne wederhelft steeds:” gij geraakt hier nooit voorbij zonder te kwijlen”.
                                  Dus ja , ik hou ook van fijne horloge mekaniek!
                                  Spijtig dat de prijzen navenant zijn!!!
                                  Grtz floere.

Het valt me steeds op dat liefhebbers van mooie auto’s evenzeer van horloges houden.
                                    Of (vul) pennen …
                                    Ik weet en beken, het is vloeken in de kerk maar dit is mijn nieuwste (betaalbare) aanwinst:

1-paris-gallery-maserati-8853108002.jpg

Als geld even geen rol speelt net zoals Drip zonder meer deze:

max-monaco-vintage-watch-tag-heuer.jpg

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 213)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.