Home › Forum › Zeverhoekje › Nog uurwerk liefhebbers hier?
- Dit onderwerp bevat 213 reacties, 60 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door RS Evo.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Gijsbeer, Ik zou ook eens gaan passen bij een rolex verdeler en dan een paar verschillende modellen bekijken. Eric heeft groot gelijk, kan zijn afhankelijk je pols dat de ene klok te klein oogt tov de andere.
De sub is een klassieker maar met de keramische bezel 116610 vind ik de verhouding niet meer kloppen zoals bij de vorige 16610. Ik heb al wel es een klokje :engeltje: gehad dus als je vragen hebt.
Bij onze Nederlandse vrienden is er best een grote grijze markt van gerenommeerde handelaars die een klok aan toch wel zeer interessante prijzen kunnen leveren. Als je wenst pm ik de gegevens van de mensen waar ik al jaren mee werk.
inderdaad, zal dan 45 jaar gewerkt hebben. Zal wel genoeg zijn zekers!
Floere.daar heb je een punt. Als het onderhoud van mijn 911 even duur was in vergelijking met mijn Seamaster, dan was de lol er al snel af…
BTW, ik heb maar twee “duurdere” horloges hoor, dus zeker geen verzameling.
Moest ik de lotto winnen, dan zou ik misschien aan een verzameling beginnen denken.. Eerst 911jes en dan horloges, in die volgorde…Als ik de horloges zie die hier de revue passeren, dan zijn mijn horlogekes maar klein bier, Cara pils ipv Westvleteren…
… alleen ziet iedereen van op afstand het verschil tussen een carrera en een starlet en kent men zelfs in de autowereld geen 120-multiple voor een onderhoudsbeurtje bij een superluxesportwagenmerk.
maar hey, alle respect voor hen die klokjes verzamelen !!!
Hey Deepee,
Niks tegen een Tissot met batterij hoor, maarreuh…
Een toyota of een golfke rijdt ook lekker en goedkoop..
Ik rijd toch liever met mijn 3.2 Carrera… Snappie? 🙂Nu, dat gezegd zijnde, ik loop onder de week ook maar rond met Diesel, of een G-shock, maar ik apprecieer de traditionele horlogemechaniek toch nog net iets meer.
Mijn Seamaster heb ik al twintig jaar en mijn nieuwe Junghans gaat hem gezelschap houden voor nog eens dertig jaar.
Tegen dan is het rubber van mijn G-shock al lang verduurd…De One944 Le Mans “our return” is geleverd.
Ivo, nogmaals bedankt voor de snelle afhandeling.
Had hij dit serienr. niet, had ik de horloge waarschijnlijk niet aangekocht.[quote=”G-man” post=239393]… binnen doen voor een onderhoudje. Vroeger deden ze dat bij Tensen zelf. Nu moeten ze alles terugsturen naar Zwitserland want Omega doet nu alles zelf… 600€ voor een onderhoud… [/quote]
vandaag een maxell silver oxide 1.55 volt knoopbatterijtje in huis gehaald van 5 euro. dit zelf vervangen in mijn Tissot duurt 1 minuutje en straks tikt die weer feilloos voor minimum 2 jaar :popcorn:
[quote=”stefx911″ post=239522][quote=”ericbullet” post=239441]Navitimer Chronograph.[/quote]
Yep, maar een specialleke ,-)[/quote]
Dacht het al vanwege je geheimzinnigheid, koesteren.
[quote=”ericbullet” post=239441]Navitimer Chronograph.[/quote]
Yep, maar een specialleke ,-)
Gijsbeer, niets mis met je keuze, maar toch het horloge eens aanpassen. De Oyster Perpetual heeft slechts een doormeter van 39mm, dit kan wel eens klein uitvallen op je pols.
“Mijn laatste aanwinst, cadeau van de vrouw… :applaus: :applaus:”
Persoonlijk ben ik ook gek van de betere horloges, ik kan geen horloge winkel voorbij zonder mij te vergapen!
De wederhelft stelt echter haar veto om een” mooi horloge” te kopen zolang ik nog werk!
Dus aftellen naar pensioen( nog 5 jaar) :bounce: :bounce:
Floere.Wel, velen zullen mij klassiek vinden, maar mijn favoriet is eerder de “instapversie” van Rolex, de Oyster Perpetual submariner.
Geen goud, geen diamanten, gewoon zwarte wijzerplaat, zonder datum en zilver armband.
Kost zeker geen 25K, maar voor de doorsnee sterveling (zoals ik) toch al best een investering…
Voila, ik draag geen horloge tot ik deze heb, en ze zal er komen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.