Nog uurwerk liefhebbers hier?

Home Forum Zeverhoekje Nog uurwerk liefhebbers hier?

• Maker
    Discussie
  • Zelf ben ik gek van mooie uurwerken en vroeg me af of er nog andere mensen hier ook fan waren van mooi “mecanieken” :bump:

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 213)
    • Zit een Valjoux 77XX serie in, een accuraat binnenwerk. Zeer goed gemaakt, maar bijna niet te herstellen.
      De raming die je hebt gekregen is waarschijnlijk de prijs van een nieuw binnenwerk inclusief opkuis van het horloge.

zou ik zo zeker nog niet van zijn..;
        Heb een nogal speciale Breitling van ’77

Naar schatting zeker al meer dan 20 jaar niet meer geserrviced.. loopt nog steeds perfect juist;
        Alleen windt hij niet meer automatisch op… (heeft dan ook wel iets meegemaakt… mooi verhaal en prachtige historiek)

Had deze hiervoor binnengebracht..; werd opgestuurd naar Breitling en kwamen terug met een raming van €3000 tot €3400.
        Heb er vriendelijk voor bedankt. Zo lang deze perfect loopt, wind ik ze met plezier wel even de keren dat ik ze draag..
        Kan zo een budget wel beter besteden 😉

En dan moet je ook nog heel veel moeite doen om ze niet helemaal te laten vernieuwen, want ze willen dat de horloge bij hen vertrekt “als nieuw”…dat is de policy, dus met nieuwe wijzeplaat, wijzers etc… terwijl ik net het (prachtige) patina wil bewaren

Onderhoud om de 10 jaar, dat risico neem ik toch niet. Ik ben zeker dat die niet meer juist loopt.

Onderhoud om de 3 à 4 jaar is echt niet nodig hoor. ze willen dat uiteraard wel graag 😉

Om de 10 jaar is zeker oké, zolang ze nog juist loopt

Onderhoud om de 3 à 4 jaar is echt niet nodig hoor. ze willen dat uiteraard wel graag 😉

Om de 10 jaar is zeker oké, zolang ze nog juist loopt

J

Fuck nee, om de drie vier jaar.
                Maar omdat ik ze zo weinig draag was het al zeker tien jaar geleden.
                Aan 600€ per keer denk ik dat ik ze zeker niet elke drie vier jaar zal binnen doen.
                Als ik dat een paar keer doe, ben ik al halfweg voor een nieuwe…
                Das zoals een Volkswagen polo binnen doen voor routine onderhoud en een factuur van 4000€ krijgen…

@ G-man,jaarlijks onderhoud?
                  Floere.

J

ik wilde mijn Omega Seamaster Professional binnendoen voor een onderhoudje..
                    Vroeger deden ze dat bij Tensen zelf. Nu moeten ze alles terugsturen naar Zwitserland want Omega doet nu alles zelf… 600€ voor een onderhoud… :wtf: :wtf:

Mijn laatste aanwinst, cadeau van de vrouw… :applaus: :applaus:

JunghansChronoscope1-2.jpg

zelf wel gefascineerd door een tourbillon… Moest ik er eentje kunnen permitteren zou niet weten of ik ze dan ook zou durven dragen 😉

Maar prachtig staaltje vakmanschap…

Loopt ook ongelofelijk nauwkeurig, effect van de zwaartekracht op het mechanisme geëlimineerd.

😯

:respect2:

En dan moet ik onmiddellijk denken aan diegenen die zoiets ontwerpen :respect2: :respect2: :respect2:

Om u even een idee te geven

https://m.youtube.com/watch?v=YGnTuIJOxg0

@Ivo 3.6 >> indien nog niet verkocht. ik ben kandidaat voor de horloge met nr 1944.
                            Stuur me een PM met je gegevens zodat we kunnen afspreken.

Bedankt voor de professionele uitleg Eric. Ik ga eens kijken hoe betrouwbaar hij nog loopt en zal de winder alleen nog maar gebruiken als display (dat is moeilijk in de originele doos…).

Ik heb deze nu te koop staan. Heb er per abuis 2 gekocht.

Porsche 24 hr Le Mans limited edition. Nr. 1172 en 1944. Beiden nog nieuw in doos totdat ik er één verkoop.

Forumprijs: €350,-

24 hr lLe Mans

Een horloge winder maakt verschillende linkse en rechtse bewegingen en last dan een pauze in, het imiteert de menselijke bewegingen om de horloge te laten lopen. Als je de horloge slechts af en toe draagt is echter beter om hem gewoon in zijn originele doos te bewaren en hem niet op de winder te laten. Men moet er rekening mee houden dat de mechanische onderdelen stroever gaan lopen en vlugger gaan verslijten door constante gebruik en het verouderen van de olie,
                                  Je kan zelf een simpele test doen of je horloge onderhoud nodig heeft.
                                  Een goed onderhouden mechanische horloge heeft meestal een afwijking van een paar seconden per 24 uur, zet je horloge gelijk met je gsm, tablet of notebook, vergelijk de tijd tot op de seconde na 24 uur, heb je een afwijking van een minuut of meer, dan is een onderhoudsbeurt wel noodzakelijk.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 213)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.