Nog uurwerk liefhebbers hier?

Home Forum Zeverhoekje Nog uurwerk liefhebbers hier?

• Maker
    Discussie
  • Zelf ben ik gek van mooie uurwerken en vroeg me af of er nog andere mensen hier ook fan waren van mooi “mecanieken” :bump:

image-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 213)
    • Idd, 😯

Een paar jaar geleden heb ik bij een gereputeerde juwelier eens gevraagd of ik mijn TAG Monaco jaarlijks moest onderhouden en uit zijn antwoord leidde ik af dat het niet zo frequent moet. Ik ben dat punt dan een tijdje uit het oog verloren zeker omdat ik ‘m nu eerder zeer occasioneel aandoe (enkele keer per jaar). Hij zit wel in zo’n doos die automatisch draait en als ik ‘m aan doe, loopt ie precies zonder problemen maar hij is nu 8 jaar en heft nog geen onderhoud gehad… Moet ik ongerust zijn? Kan ik ‘m beter uit die doos laten als ik ‘m lang niet aandoe?

😯

Bij normaal gebruik zal de horloge een onderhoud moeten krijgen tussen de 3 en 5 jaar. Het grote probleem is de olie, die word na enkele jaren stroperig met als gevolg dat je horloge niet meer juist zal lopen of erger nog er gewoon mee ophoud. Ga je veel zwemmen met je horloge aan dan kan je de dichting tussen kroon en kast jaarlijks best eens laten nazien op waterdichtheid.
          Een normaal onderhoud gedaan door een horlogemaker zal je al gauw tussen de 250 en 500 € kosten, het binnenwerk word dan ook helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw geolied. Wees echter gewaarschuwd, is het een horloge voorzien van een house-made binnenwerk dan zal deze worden opgestuurd en dan kan de prijs oplopen tot een veelvoud van.

zeer mooi die Panerai. Ik ga morgen kijken naar de Mille Miglia, waar ik toch wat verliefd op ben. Wat denk je zou een jaarlijk onderhouden kosten bij Chopard? Ik ben nog een leek op dat vlak. Heb nu een Van Esser Aone en die heeft geen onderhoud nodig, 10jaar iedere dag aan de pols en 1 nieuw bandje gekocht…

Ik ben ook horlogeliefhebber en heb er een stuk of tien,maar je kan er maar een dragen dus ik stop er mee maar voorbij een horloge winkel ga ik nooit voorbij.

Misschien om uw naam eer aan te doen, verleden jaar heb ik deze besteld voor men 50ste verjaardag, in ontvangst mogen nemen in maart van dit jaar.
                  Als je snel bent, bij Slaets in Antwerpen hebben ze er nog één. Gemaakt van carbon, de Panerai 616 carbotech.
                  Niet goedkoop, maar als ik zie wat ze nu al vragen voor mijn sub 382. Dit moet je puur als investering zien.
                  Panerai-Luminor-SubmersibleCarbotech.jpg

in de horloges van voor 2015 zit een ETA 7750 in, als deze goed is afgeregeld loopt hij ongeveer 42 uur. Vanaf 2015 heeft Chopard zijn eigen binnenwerk 01.08C ontwikkeld omdat de klanten vonden dat de ETA 7750 veel te goedkoop was voor een horloge in deze prijsklasse.
                    Beide binnenwerken zijn HIgh Beat 28800, en lopen dan ook zeer vloeiend, de 01.08C heeft wel een reserve van 60 uur.
                    De ETA 7750 kan door elke horlogemaker zelf worden onderhouden, de 01.08C zal zeer waarschijnlijk worden opgestuurd naar Chopard. Daar moet ik waarschijnlijk geen tekening bij maken € € € €.

iemand ervaring met Chopard? overweeg een Mille Miglia…

Nieuwprijs was 14.750 euro, marktprijs nu is ongeveer de geboden prijs.
                        Dus niet echt een koopje.

Wel vreemd dat Porsche Design niet de stijging van de wagens volgt… is toch ook gelimiteerd… :salut:

eindbod bedroeg 7.000 euro + 20% btw-veilingkosten = 8.440 euro

p6500.jpg

voor de liefhebbers 😀 ben wel benieuw op hoeveel dit gaat eindigen…
                            limited

De Porsche 1919 uurwerkencollectie

Porsche-Design-1919-Chronotimer.jpg

lees meer …

liefhebbers om deel te nemen aan de veiling van deze Design 6340 ?

Die Earnshaw en Joshua and Sons, waar koop je die?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 213)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.