Nokkenas vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Nokkenas vervangen

• Maker
    Discussie

• Anoniem

‘k Heb ergens een 968 zien staan aan een klein prijsje. Lage prijs omdat er bij staat “nokkenas te vervangen”. En waarschijnlijk ook wegens de tiptronic en wegens het kleur (soort van helder blauw). Maar ondanks dat toch, in mijn ogen, een heel mooie wagen. En de 968 is altijd al één van mijn all time favorites geweest, dus…
      Is dat vervangen van een nokkenas duur, iemand een idee ? En hoe zou dat komen dat die moet vervangen worden ? Ik had ergens gehoord dat het een veel voorkomend probleem was op de 968 (maar ben niet zeker).
      thanks en Merry Porschemas 😀

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Nieuw kosten ze ongeveer 900€ per stuk: ik heb de mijne laten oplassen en kost dan de helft met garantie

Volgens Porsche is de geleiding van de variocam onderhoudsvrij: niets is minder waar!

Groetjes bart

Goede middag,

Ik heb zelf de 968. Een nokkenas kost nieuw 900€ per stuk ongeveer. Ikzelf had een probleem met afgebroken tanden van de geleiding… Heb dit laten reviseren ( lees nieuwe tandwielen oplassen) met garantie…. Indien. Interesse pm je maar voor adres’…

Is idd teer punt van de 968 dus laat zeker eens controleren alvorens toe te happen…

Succes

Klinkt een beetje als een gekend euvel van de 968 (nokkenas , kleppen en klepgeleiders) .
            Idd gevolge van het achterstallige onderhoud .
            Rufie kan je ook beter meedelen wat het precies is en de te verwachten kosten .

Anoniem

Probleem is natuurlijk dat ik eerst moet kopen voor ik alles deftig kan bekijken, neen ? Of is er een mogelijkheid om toch te weten te komen of er meer aan de hand is zonder de motor open te gooien ?

Wim

Neem anders eens contact op met JoeBar_S2, heeft ook zo eens een reparatie voor gehad.
                En kan je misschien iets meer over de kosten vertellen.

Meestal is dit een voorkomend euvel uit slecht en/of achterstallig onderhoud.
                Voor de rest kan wat William schrijft ook, dus inderdaad even goed opletten of er verder geen schade is.

Anoniem

Wanneer een nokkenas moet worden vervangen is dit misschien een gevolg van rijden met te weinig of verkeerde olie.
                  Dit kan dan ook gevolgen hebben voor de rest van de motor.
                  Toch goed uitkijken wanneer je denk om deze wagen te kopen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.