Noodzaak & Kostprijs engine rebuild…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Noodzaak & Kostprijs engine rebuild…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik overweeg stevig de aankoop van een 964 en heb er één gevonden waarvan de prijs op het eerste zicht wel meevalt; addertje onder het gras is dat die al sinds 2007 stil staat…dat heeft uiteraard een lage km-stand tot gevolg, maar ik vrees wel enige schade aan de motor/noodzaak om alle seals/gaskets te vervangen.
      of zien jullie dit uit ervaring anders? Wat is een richtprijs voor een dergelijke engine rebuild en welke vakman is daarvoor best geschikt?
      Bedankt alvast!

Ik heb in een goed rijdende 964 toch al een 30-35k extra bij in gepompt 😳

is voor roestbehandeling aan voorruit binnen gedaan,
        dan ook maar de koppeling vervangen en als de motor er dan toch uit was stap voor stap meer beginnen te doen 👿
        uiteindelijk een volledige revisie, airco en nog wat prullen
        tja…het loopt zeer snel op

Maar dan heb je ook wat!!

[quote=”DST” post=283316]Ik heb in een goed rijdende 964 toch al een 30-35k extra bij in gepompt 😳

is voor roestbehandeling aan voorruit binnen gedaan,
            dan ook maar de koppeling vervangen en als de motor er dan toch uit was stap voor stap meer beginnen te doen 👿
            uiteindelijk een volledige revisie, airco en nog wat prullen
            tja…het loopt zeer snel op[/quote]

en mogen we weten wat je betaald hebt voor de revisie (zonder de airco en de prullen) ?

Mijn 964 heeft bijna 11 jaar stil gestaan , Bij heropstarten bleek de benzinepomp stuk en heb ik deze zelf vervangen , dan heb ik er een kleine 2000 km mee gereden zonder noemenswaardige problemen . Maar dan heb ik wel enkele stukken mogen vervangen aan de motor + een klein olie lek die van een van de kleppendeksels kwam . Nu is alles opgelost op 1 benzine klepje na die nog moet geplaatst worden , maar ik ben toch ook een goeie 10000€ armer en ik heb dan nog veel zelf gedaan .De schokbrekers zijn ook vervangen want die waren ook niet meer wat het moet zijn . Ik kan maar zeggen hou er rekening mee dat er zeker nog kosten komen aan een wagen die lang stil heeft gestaan .

Als het die paarse in Wallonië is – mooi laten staan 🙂 Ben ik een jaartje geleden naar gaan kijken maar ik heb me heel snel teruggedraaid toen.

Je kan beter een goed onderhouden 964 met 200.000km kopen, die regelmatig gebold heeft, dan een exemplaar wat al 13 jaar stilstaat met misschien maar 100.000km. Er is meestal ook wel een reden waarom ze al zolang niet meer hebben gebold, zo een auto laat je immers niet zomaar ineens in de garage staan…

Thx; ik ging er ook al van uit dat jarenlange stilstand niet OK was en vermoedelijk wel te wijten was aan één of ander probleem.
                  Vandaar dat ik wel wou rekening houden met een engine rebuild en een idee wou hebben van de kost…
                  Blijkbaar zijn er anderen die er minder risico in zagen(of hun huiswerk al eerder gemaakt hadden), want hij is ondertussen al verkocht 🙁
                  De zoektocht gaat verder…
                  (het was niet de paarse in Wallonië hoor, maar één uit de States; daar zijn ze nog iets betaalbaarder)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.