novecentosessantotto

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 novecentosessantotto

  • Maker
    Discussie
  • Ik droomde van een 964, van een GT4 en dacht er ook aan om mijn teergeliefde Yellow Submarine te ruilen voor een 981 GTS maar dat bleek allemaal niet te matchen met onze verwachtingen en onze mogelijkheden. Ik schrijf onze in plaats van mijn want de vrouw van mijn leven moet hier ook allemaal maar mee om kunnen, de schat.

    Het is dus het model geworden die ik 25 jaar geleden al wou hebben maar toen langs geen kanten kon betalen: de 968!

    We zijn nu officieel 15 oktober 2017 en dus is onze 968 die we gisteren zaterdag in Haguenau [F] bij Wack Automobiles hebben opgepikt (heenreis per TGV via Strasbourg, naar huis per 968 met dank aan de weergoden voor een prachtige dag) nu precies 25 jaar oud geworden. Hij werd in 1992 uitgeleverd naar Italië aan een medewerker van Lamborghini (eerste stempel in OH boekje is van Porsche Modena). Vandaar zullen we de bolide “il novecentosessantaquattro” gaan heten oftewel 968 in het Italiaans. Zie het ook als eerbetoon aan onze goede maar verre vriend Sensa, die zijn vorige thuisland nu wellicht hard aan het missen is!

    De teller geeft 132500 km aan en alhoewel het OH boekje een gat van 20 jaar vertoont, denk ik dat dat correct is. Het is een coupé (geen targa) met airco en manuele 6-versnellingsbak met sper-differentieel. In de loop der tijden verloor hij zijn 17″ Cup wielen (nu 16″) maar kreeg (lang geleden) een verse laklaag (Amazon) en de schitterende zwarte lederen zetels zijn wellicht ook niet origineel als ik de sticker juist heb ontleed (maar daarover géén klachten!). De enige belangrijke issue waar ik nu weet van heb is het zoemen van de versnellingsbak dat hoogstwaarschijnlijk duidt op het beruchte probleem van het roulement. Maar dat laten we deze winter wel oplossen door bekwame handen.

    Rest mij nog in deze speciale dank te betuigen aan al diegenen die mij raad gaven (zij weten wie ze zijn) maar vooral DST die mij zomaar met zijn eigen 968 liet rijden ter vergelijking. Spijtig genoeg liet hij me daarna ook met zijn 964 C4 rijden. Dat blijkt namelijk een formidabele machine te zijn, een echte showcase van wat een 964 moet zijn: krachtige (late productie) motor, perfecte wegligging.. schitterend gewoon. Enfin, we hebben nog iets om van te dromen later.

    Maar dan nu waar jullie allemaal op wachten: de foto’s. De mooiste zijn die van de website van Wack, dus bij deze:

    968-1.JPG

    968-5.JPG

    968-8.JPG

    968-13-2.JPG

    968-15.JPG

    968-18.JPG

    968-21.JPG

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 167)
    • [quote=”TGeert” post=257939]Gefeliciteerd Erwin :up:

      Een enigszins verrassende ontknoping van een ‘lange’ zoektocht.
      Het ziet er alvast een mooi exemplaar uit :coolness:

      En nu rijden maar :driver:[/quote]

      +1
      Proficiat met deze mooie bolide, maar had inderdaad ook iets anders verwacht na die toch wel lange en twijfelachtige zoektocht.., nu véél plezier ermee en :driver: maar… :up:

        Proficiat YS, gezond jaloers :salut: Nu begrijp ik ook je foto van het zwarte interieur als reactie op het paarse van VEMU :think:

          [quote=”vandamme” post=257937]Ziet er mooi uit, proficiat.

          Maar ik snap echt niet waarom iedereen spreekt van targa of niet als het over 9×4’s of 968’s gaat.
          Een schuifdak is nogaltijd een coupé hoor.. Er waren geen “Targa” ‘s in gans die model lijn.

          een 911 SC met een schuifdak noemen ze toch ook geen Targa?![/quote]

          Is helemaal geen schuifdak
          Maar een uitneembaar dak
          Vandaar Targa 💡

          @ erwin: gooi uw dak vandaag alvast maar in de koffer :mrgreen:

            proficiat met de uitbreiding van het wagenpark icm het content houden van de halve trouwboek.

            Wim

              Gefeliciteerd Erwin. :up:

                @ Vandamme: wellicht omdat het dak er in zijn geheel uit kan…..

                  Gefeliciteerd Erwin :up:

                  Een enigszins verrassende ontknoping van een ‘lange’ zoektocht.
                  Het ziet er alvast een mooi exemplaar uit :coolness:

                  En nu rijden maar :driver:

                  123

                    Ziet er mooi uit, proficiat.

                    Maar ik snap echt niet waarom iedereen spreekt van targa of niet als het over 9×4’s of 968’s gaat.
                    Een schuifdak is nogaltijd een coupé hoor.. Er waren geen “Targa” ‘s in gans die model lijn.

                    een 911 SC met een schuifdak noemen ze toch ook geen Targa?!

                      + 1 Harley, Erwin weet hoe hij z’n doelen moet bereiken :up:
                      @ Erwin : proficiat, mooie aanwinst, ziet er heel goed uit. De 968 is een youngtimer met power, hier ga je zeker veel plezier aan beleven, staat ook nog op m’n lijstje maar ‘de schat’ hier houdt het (voorlopig) tegen, toch ‘ns bij jou in de leer komen hoe we dat kunnen omturnen.
                      Volgende stap = lid worden van TACB en mee komen :driver: :popcorn:

                        Proficiat met de aankoop Erwin.toch een enigzins verrassende ontknoping van de zoektocht 🙄

                          Het kan aan mijn verwrongen geest liggen maar volgens mij stond ze gewoon naast hem met een blik in haar ogen die hem noopte tot dit fraai manoeuvre om zijn liefde te betuigen. Erwin is een man die zijn wereld kent en dus ook weet wat hij moet doen om geen oorlog te doen uitbarsten. :happy:
                          Daarin staat hij alvast verder dan ondergetekende…. 😳

                            Proficiat met je nieuwe aanwinst en heel veel zorgeloze ritten toegewenst.

                            Je quote: ” Ik schrijf onze in plaats van mijn want de vrouw van mijn leven moet hier ook allemaal maar mee om kunnen, de schat.” vond ik heel vertederend. Ook leuk om op een forum waarop testosteron en pk’s meestal de hoofdrol vertolken nog zulke mooie, voor velen, ‘softe’ dingen te mogen lezen.

                              Proficiat! Was al aan het wachten op de aankondiging. :up:
                              Niks mis met een Transaxle en zeker niet met een 968 heb ik van horen zeggen.

                                Gefeliciteerd!! :happydance:

                                  Je zal het woord toch moeten wijzigen, 8 is otto in het Italiaans … Past misschien beter, het is een leuke otto 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 167)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.