novecentosessantotto

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 novecentosessantotto

  • Maker
    Discussie
  • Ik droomde van een 964, van een GT4 en dacht er ook aan om mijn teergeliefde Yellow Submarine te ruilen voor een 981 GTS maar dat bleek allemaal niet te matchen met onze verwachtingen en onze mogelijkheden. Ik schrijf onze in plaats van mijn want de vrouw van mijn leven moet hier ook allemaal maar mee om kunnen, de schat.

    Het is dus het model geworden die ik 25 jaar geleden al wou hebben maar toen langs geen kanten kon betalen: de 968!

    We zijn nu officieel 15 oktober 2017 en dus is onze 968 die we gisteren zaterdag in Haguenau [F] bij Wack Automobiles hebben opgepikt (heenreis per TGV via Strasbourg, naar huis per 968 met dank aan de weergoden voor een prachtige dag) nu precies 25 jaar oud geworden. Hij werd in 1992 uitgeleverd naar Italië aan een medewerker van Lamborghini (eerste stempel in OH boekje is van Porsche Modena). Vandaar zullen we de bolide “il novecentosessantaquattro” gaan heten oftewel 968 in het Italiaans. Zie het ook als eerbetoon aan onze goede maar verre vriend Sensa, die zijn vorige thuisland nu wellicht hard aan het missen is!

    De teller geeft 132500 km aan en alhoewel het OH boekje een gat van 20 jaar vertoont, denk ik dat dat correct is. Het is een coupé (geen targa) met airco en manuele 6-versnellingsbak met sper-differentieel. In de loop der tijden verloor hij zijn 17″ Cup wielen (nu 16″) maar kreeg (lang geleden) een verse laklaag (Amazon) en de schitterende zwarte lederen zetels zijn wellicht ook niet origineel als ik de sticker juist heb ontleed (maar daarover géén klachten!). De enige belangrijke issue waar ik nu weet van heb is het zoemen van de versnellingsbak dat hoogstwaarschijnlijk duidt op het beruchte probleem van het roulement. Maar dat laten we deze winter wel oplossen door bekwame handen.

    Rest mij nog in deze speciale dank te betuigen aan al diegenen die mij raad gaven (zij weten wie ze zijn) maar vooral DST die mij zomaar met zijn eigen 968 liet rijden ter vergelijking. Spijtig genoeg liet hij me daarna ook met zijn 964 C4 rijden. Dat blijkt namelijk een formidabele machine te zijn, een echte showcase van wat een 964 moet zijn: krachtige (late productie) motor, perfecte wegligging.. schitterend gewoon. Enfin, we hebben nog iets om van te dromen later.

    Maar dan nu waar jullie allemaal op wachten: de foto’s. De mooiste zijn die van de website van Wack, dus bij deze:

    968-1.JPG

    968-5.JPG

    968-8.JPG

    968-13-2.JPG

    968-15.JPG

    968-18.JPG

    968-21.JPG

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 167)
    • Ik weet welke ik wil, maar “tussen droom en daad, …”

      Of ik zou de 997 4S moeten verkopen :think: :think: :think:

        Oei
        Ne 968 ne klassieke Porsche noemen
        Hopelijk leest de Wim dit niet :mrgreen: :mrgreen:

          [quote=”Bones” post=258145]Een stuk duurder (voor mij té), maar wel mooi zwarte CS, ook met M220, maar geen M030

          Een “gewone”, maar ook mooi en oldtimer

          Waarom ben je het eigenlijk zo ver gaan zoeken YS?[/quote]

          Haguenau is wel maar 5 uurtjes Porsche, niet bepaald een straf! Mijn vrouw en ik hebben er een spontaan onderonsje van gemaakt, effe weg van alle werk, vrijdagavond overnacht in Neunkirchen (D) toen we de auto gaan keuren zijn. Allez het was toen wat langer rijden want volle avondspits in Brussel en werken in de Walen, soit.

          Die in Mechelen heb ik ook gespot maar hoewel de buitenkleur Cobalt best mooi is, begrijp ik niet hoe ze dat paarsachtige binnenwerk ook Cobalt durven noemen… Waarschijnlijk was de man die destijds bij Porsche de kleuren bepaalde (het kan gewoon geen vrouw zijn) kleurenblind. :popcorn:

          We hadden wel degelijk nog een andere, ook Amazon, op het oog in Limburg, een 100% Belgische auto met perfecte geschiedenis en 152000 km en waar ik ook heb mee gereden. De onderhandelde prijs was identiek. Maar de onze ziet er gewoon frisser uit en qua rijden kon ik niet direct verschil ontdekken. Behalve de versnellingsbak dan, die lawaai maakt. Beide kunnen een upgrade van dempers en remmen gebruiken, iets voor binnen een jaartje.

          De andere had wel de normale zetels, de skai was bij de chauffeur gescheurd. Ik heb zelfs een offerte gevraagd om de bekleding van de onze te kopiëren naar die Belgische. Zou iets van 2300€ kosten in glad aniline leder (incl de achterbank). Voor die prijs hoop ik dat de bak van de onze gereviseerd geraakt. Dat zal ik wellicht in januari laten doen, dan is het toch geen weer om een klassieke Porsche door te jagen (niet dat het qua rijden een probleem zou geven mits winterbanden).

            Die is al ff weg
            Was een vd laatste trouwens, een 1995

            Kort daarna spijt gekregen en terug eentje gekocht

              Eigenlijk wist ik het wel

                Heb hem al een jaar of zo
                Staat op een veilge plaats :popcorn:
                Een vd 29 CS jes uit 1992 :hail:

                  gele CS? Heb ik iets gemist? 😯

                    Heb al een gele CS :mrgreen:

                    Dit is de volgende kleur op mijn lijstje

                    IMG_1115.JPG

                      :mrgreen: :mrgreen:

                      Je komt er wel hele mooie tegen als je zo wat surft.

                      Heb je al contact genomen? Hiermee kan je de nickname van YS overnemen en hij zou mooi passen bij de cabrio

                        Oei
                        Ik vraag te weinig voor mijne CS precies

                          Een stuk duurder (voor mij té), maar wel mooi zwarte CS, ook met M220, maar geen M030

                          Een “gewone”, maar ook mooi en oldtimer

                          Waarom ben je het eigenlijk zo ver gaan zoeken YS?

                            https://www.leboncoin.fr/voitures/1321628315.htm?ca=12_s

                            Voor de liefhebber vd buitenkleur
                            Mooie 1992 cabrio manueel met M220
                            Prijs is correct tot scherp als hij in orde is

                              Bedankt mannen, schitterende info allemaal. :drink:

                              Eh, mister Deepee, de set staat hier gewoon op het forum te koop hoor. Ik heb het er al over gehad met heer DST.

                              Ik ga eerst achter het attest aan. Maar toen ik er bij RS Ingelmunster naar vroeg (omdat ze de wagen 2016 van een onderhoud hebben voorzien en Wack de auto daar heeft gekocht begin dit jaar of einde 2016) hoorde de man aan de lijn het in Keulen donderen.

                              LT staat dus voor zwart interieur. Maar hoe verklaar je dan de lederen zetels terwijl dit normaal standaard centraal stof is met skai aan de kanten?

                              Schoon interieurke toch. De vakidioot in mij kickt daar op!

                              PA145692.jpeg

                                BG Chestnut Brown
                                BM Chestnut Brown
                                BX Chestnut Brown
                                DF Classic Grey
                                EB Black
                                FE Midnight Blue
                                FJ Midnight Blue
                                FK Midnight Blue
                                FS Cashmere Beige/Black
                                JB Nephrite Green
                                KH Chestnut Brown
                                LC Cashmere Beige/Black
                                LG Cashmere Beige/Black
                                LT Black
                                MB Boxster Red
                                MX Classic Grey
                                PT Florentine Grey
                                SA Black
                                SB Classic Grey
                                SC Midnight Blue
                                SD Chestnut Brown
                                SG Cashmere Beige/Black
                                TF Classic Grey
                                TT Classic Grey
                                US Midnight Blue
                                VD Black full leather
                                VN Black partial leather
                                YA Cashmere Beige/Black

                                  Ik heb bij inschrijving van de gele 968 zowel op de douane als op de keuring als bij de DIV gezaagd om de EURO 2 vermeld op de Duitse boorddocumenten over te nemen. Nergens een bevestiging gekregen dat ze het gingen doen, maar op mijn inschrijvingsbewijs stond uiteindelijk wel EURO 2. Heeft mij dus niks gekost. :drink:

                                  PS: optie M220 :up: :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 167)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.