Nu nog nieuwe macan kopen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan Nu nog nieuwe macan kopen?

• Maker
    Discussie
  • In het najaar gaat de macan een facelift krijgen.
    Wachten tot dan voor aankoop, of nu de extra korting meenemen?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • In dit geval: “Go for it !” en geniet ervan.

Het is een stockauto. Ook volledig onze goesting,is een turbo performence edition

“EXTRA” kortingen zijn bij Porsche helaas ver te zoeken. Zelf op het einde van de levenscyclus van een “oud” model. Ik had 2 maanden geleden nog deze ervaring toen ik een nieuwe 991 ging bestellen. Hoe dan ook bedenk dat Porsche sowieso een levertijd van ca. 5-6 maanden hanteert naargelang het model. Belangrijker argument om niet of wel te wachten op het nieuwe model is of je de wijzigingen belangrijk en/of beter vindt. Het blijft een persoonlijke keuze maar ik vond de wijzigingen niet altijd een “vooruitgang”. Bovendien loop je met een nieuw model uiteraard meer risico op “kinderziekten”

al wat je nu bestelt zou een onbepaalde leverdatum hebben … check eerst eens bij jouw OPC hoe dat juist zit.

Met de komst van de nieuwe WLTP-emissieregels heeft Porsche besloten enkel nog maar modellen uit voorraad te leveren.

Niet voor 1 specifieke uitvoering van de Cayenne, wel voor de gehele line-up! Klanten die hun droom-Porsche willen configureren zullen dus geduld uit moeten oefenen. De WLTP-regels slaan hard in bij de autofabrikanten. De nieuwe richtlijnen voor het testen van uitstoot en verbruik heeft al veel hoofden doen rollen. Onder de slachtoffers vinden we de BMW M3, de Audi SQ5 en – Redacteur Yves zijn lieveling- de Renault Twingo GT. Porsche wil de schade in september beperken door een tijdelijk orderstop in te lassen.

Het Britse Autocar kreeg het nieuwtje te horen via een zegsman van het merk en ook internationaal ontkent Porsche het nieuwtje niet. Specifiek komt het er op neer dat je nog steeds richting je Porsche-dealer kan stappen voor een 911, Cayenne of welk model dan ook maar dat je wel genoegen moet nemen met eentje ‘uit stock’ voor je quick fix.

Bij Porsche is de klant zijn goesting echter koning, met ellenlange optielijsten om uit te kiezen. Alleen zal die klant, die dus wel eentje naar zijn smaak configureert, tot een nog onbepaalde datum moeten wachten om zijn droom-Porsche op de oprit te kunnen parkeren. Een exacte datum geeft het Duitse sportwagenmerk niet, al spreekt het wel van enkele maanden vertraging voor klantenbestellingen. Dan toch maar zo’n Macan Turbo uit stock?
            [color=#bb0000]
            bron: autofans.be[/color]

het najaar is niet zo lang meer hé, ik zou wachten. mss kan je hem nu al bestellen met facelift.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.