nummerplaat

• Maker
    Discussie
  • Weet iemand een “achterpoortje” om op een amerikaanse 964 een motor nummerplaat te kunnen aanvragen?
    Normaal komt de stationschef meten, en als er een grotere tussen gaat wordt die aangeduid heb ik mij laten vertellen.
    Dit betekent dus dat dit grotere formaat een stuk onder de bumper zal uitsteken….en dat trekt op gene z…k

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Nog even ter afsluiting
      De kleine plaat is een feit
      Zonder in te gaan op het voorstel van iemand op het forum om bij hem een stempel op het roze formulier bij hem te kopen.

0

neen….sorry… vraag was voor ….de_koen

0

Was die vraag naar mij toe?

Info over keuring oldtimers: http://www.km.be/autokeuring/keuringen/personenwagens/oldtimer-personenwagens
          (keuringsorganisatie West Vlaanderen)

en als je graag wat tijd uittrekt voor de officiële versie (Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer) moet je hier zijn:
          http://www.goca.be/upload/documents_akct/Instructie_oldtimers_V3-43.12-2014-03-NL.pdf

Als ze die volledige lijst afgaan, is de controle grondiger dan die op mijn dd…. al blijft het bij een oldtimerkeuring (vooralsnog) een éénmalige keuring…. tot de volgende overdracht van eigenaar….
          Voor je eigen geruststelling mag je de oldtimer wel later terug aanbieden voor een controle zonder dat er ‘een rode kaart’ kan gegeven worden… kwestie van toch ergens een beetje de staat van je voertuig op te volgen.
          Bij de meeste echte liefhebbers oldtimer-eigenaars zal dat meestal geen probleem zijn, maar….. ik heb het laatste jaar genoeg voorbeelden gezien van ‘onderhouden’ wagens (zelfs nieuwe) waar ik me bij afvroeg of die mensen wel weten waar ze mee bezig zijn????

Succes met het heraanbieden… de mijne gaat volgende week naar de keuring… ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen…. :popcorn:

0

Stuur je mij de link eens aub….just in case…

0

Zzz it is ….
              En ze controleren niet alles maar vrij veel.
              Mistlichten hebben ze gecontroleerd …maar goed dat ik ze heb laten inbouwen..
              Aan de voorkant waren 2 splitpennetjes niet geplaatst (wel borgmoeren)
              1 schokdemper achter was vochtig.
              Gevolg….opnieuw aanbieden ….

0

[quote=”Litho” post=252491]Het station waar ik altijd ga wilde de kleine plaat niet aankruisen.
                Ben naar een ander station geweest, en daar deden ze niet moeilijk daarover.
                Het roze formulier is verstuurd ….nu is t afwachten of ze daadwerkelijk een kleine plaat opsturen.
                Europees tussenstuk was ook een optie….maar op papier blijft het een Amerikaan.
                Vergelijk het met een allochtoon met een Belgisch paspoort (grapje) :respect2:[/quote]

Hopelijk de chassisnummer met zzz op de documenten laten zetten en niet de Amerikaanse met AB ?

0

Bollocks,
                  Dan zal mijn info fout zijn. Het is inderdaad van 2013 geleden dat ik nog een O keuring liet doen. Dat was dan ook in afwachting van een homologatie en inschrijving op normale nummerplaat achteraf. Ik ben sowieso tegen het concept van de O-plaat zoals dat nu bestaat, voor de redenen die je aangeeft. Ik vind dat alle voertuigen, die zich op de weg begeven, een jaarlijkse keuring moeten ondergaan, daarbij refererend naar het jaar van productie met bepaalde minimale toevoegingen indien nog niet van toepassing: bijv. mistlamp.

0

Sinds april 2014 is de old-timer keuring aangepast aan de nieuwe gebruikreglementering, dwz dat er meer gecontroleerd wordt op de werking van de lichten. Als de wagen ‘af fabriek’ geen mistlichten heeft, zijn ze niet verplicht (je moet er zelfs geen meer op zetten), was de wagen wel voorzien van mistlichten, dan moeten ze werken ook….
                    Sinds de gebruiksaanpassingen voor old-timers, is de keuring ook een stuk strenger geworden…. (op zich geen slechte zaak, je blijft immers met je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers spelen als je voertuig niet in orde is)

Persoonlijk vind ik dat uit veiligheidsoverweging dat mistlichten wel een aanrader zijn, en dat ze branden ook…. ‘Sorry meneer, ik had U niet gezien in de mist” is een argument dat ik liever niet hoor als er eentje in mijn gat plakt…. 😕

0

Even creatief zijn met een mistlamp (voorlopig) te bevestigen zou ook kunnen werken denk ik (en nog conform wettelijke voorschriften). Voor een O plaat moet ze zelfs niet werken.

0

Het station waar ik altijd ga wilde de kleine plaat niet aankruisen.
                        Ben naar een ander station geweest, en daar deden ze niet moeilijk daarover.
                        Het roze formulier is verstuurd ….nu is t afwachten of ze daadwerkelijk een kleine plaat opsturen.
                        Europees tussenstuk was ook een optie….maar op papier blijft het een Amerikaan.
                        Vergelijk het met een allochtoon met een Belgisch paspoort (grapje) :respect2:

0

na de keuring in vak X10 op rose formulier schrijven; ” formaat nummerplaat moto” met een krabbel er naast, in princiepe moet daar een stempel staan van de keuring, dus als je wat lef hebt, rat je die gewoon van de chef zijn bureau/ uit de kast van de computer van de keurder :first:

of een kleinemoto plaat laten bijmaken en je lange orginele vooraan hangen

of een europese bumper steken , is veel mooier, er staat nu een EU middenstuk op 2dehands voor 125€

0

ken je iemand met een Amerikaanse oldtimer waarop enkel een nummerplaat past in moto-formaat?
                            je schrijft die in op jouw naam en eens de plaat in je bezit is vraag je papieren aan voor de porsche met daarop aangekruisd dat je al een nummerplaat hebt.
                            eens dit gebeurd is kan de yankee ride weer van je erf.

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.