nummerplaathouder Cayman vooraan?

Home Forum Porsche Talk nummerplaathouder Cayman vooraan?

• Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

• 123

Weet er iemand waar ik een goeie nummerplaat houder kan vinden voor een Cayman Gen 1?

Zit nu zoeen blikmetaal ding onder, plooit, rammelt.. zoek iets dat netjes aansluit op de neus ronding.
      Zonder dat het daarom een te grote constructie is?

Nummerplaathouders bij de vleet natuurlijk, maar online kan ik niet uitmaken welke ook goed werken op de ronde neus

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Wim

Bij mijn cayman is dit met velcro op plexiplaat en daar de plaat op.

Greetz,
        Frac

0

Twee Helicoil’s in de gaten die passen en klaar zonder franjes.

0
          J

Lol

0
            123

die plaat is regelementair, maar als ik die rechstreeks zonder houder op mijn bumper wil hangen, moet ik nog meer gaten bijmaken.. en dan wordt het helemaal gatenkaas.

mogelijks die ik dat later nog eens als de bumper er af gaat, zodat ik minstens aan de achterkant een moer kan steken om het echt stevig te zetten. (vermoedelijk heeft Cmotors het zo gedaan)

gewoon er van buiten af in schroeven lijkt me slecht plan omdat de plexiplaat op spanning er tegen hangt..

0

Bij carrera motors hebben ze er bij mij een soort plexi plaat op gehangen 4 jaar terug, zonder houder, en volgt mooi de kromming van de neus. Op de keuring al 4 keer geen enkele opmerking daarover, dus ik neem aan dat ze volstrekt reglementair is.

0

Dat is niet moeilijk, zoals gij rijdt zien ze alleen uw achterste… :first:

0

Ik heb op mijn 993 ook een reflecterende sticker plaat hangen vooraan , en 5 jaar terug heb ik op de keuring daar ook een opmerking over gekregen en sindsdien kleef ik er een metalen plaat over met dubbelzijdige tape om na de keuring deze terug te verwijderen . Op de weg nog nooit een opmerking gehad van de dienaars der wet tot nu toe .

0
                    J

[quote=”Yellow Submarine” post=276085][quote=”G-man” post=276080]waarom mag een sticker niet?
                      als die reflecteert ook niet?[/quote]

wegcode[/quote]

“§ 4. De reproductie van de kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen van dit besluit dient eveneens te voldoen aan volgende vereisten :

1° de reproductie is vervaardigd uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 en 1,25 millimeter, of uit een acrylaatplaat van minimum 3,00 millimeter. De hoeken van de platen zijn afgerond : de straal van deze afrondingen bedraagt 10 ± 2 millimeter.”

Als je gelijk hebt, heb je gelijk 🙂

ik heb nog nooit opmerkingen gehad over het feit dat mijn voorste plaat een reflecterende sticker is.
                      Wel omdat hij een beetje schuin naar onder wijst.
                      Voor de keuring plak ik ze gewoon af met schilderstape en hang een tijdelijke met dubbelzijdige tape tegen de voorbumper.
                      Keuring gedaan, plaat er terug af.

Als ik ooit eens een goede, mooie manier vind om een ‘reglementaire’ plaat vooraan te bevestigen, is dat geen probleem, doe ik gewoon.
                      Maar voorlopig heb ik op deze manier nog niet veel problemen gehad.

Ik dacht dat de voorste plaat dezelfde vorm en afmetingen moest hebben dan de achterste (wat het geval is)
                      Dat ze retroreflecterend moet zijn is logisch, IMO.

Er zijn genoeg moderne sportwagens die ik zie rijden met een stickerplaat ook.

0
                      123

Eigenlijk zou men gewoon bij Porsche af een optie code moeten hebben.
                        Bumper met integrale nummerplaat houder…
                        Waar een Standaard EU plak gewoon min of meer naadloos in past, en vlak ligt met de bumper.
                        4 versterkte schroefgaten reeds voorzien, geen gerammel, geen vervorming,
                        gewoon strak als een sticker

Zou mooier zijn en ook beter zijn voor luchtweerstand

0

Lees dan maar wat verder op het tweede zicht: 20 FEBRUARI 2012. – Ministeriële omzendbrief betreffende de certificering van reproducties van kentekenplaten

Hitteweerstand? 12u aan 65°C?
                          Buigingsweerstand? Het is een afplakker!
                          Schokweerstand?

Ha! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

3.3. Schokweerstand

[i]De afgewerkte plaat die onderworpen werd aan de test mag niet scheuren, noch mag de retroreflecterende film loskomen van zijn drager.

De plaat wordt gedurende 1u geconditioneerd aan 23 ° C + 5 ° C. Onmiddellijk daarna wordt het proefstuk met de retroreflecterende zijn naar boven, op een blok beton of op een stalen plaat van 12,5 mm dikte geplaatst. Vervolgens laat men een stalen bal met een diameter van 25mm vanaf een hoogte van 2 m op een gedeelte van het proefstuk vallen.[/i]

0
                          123

ik lees daar op eerste zicht toch niets dat het certifieren van een stevige duurzame en reflecterende sticker van juste formaat met juiste letters onmogelijk maakt?

maar goed dat neemt niet weg dat ze er in Belgie dwaas over doen

0

[quote=”G-man” post=276080]waarom mag een sticker niet?
                              als die reflecteert ook niet?[/quote]

wegcode

0
                              123

heb net gekeken, dubbelzijdige tape zal nooit werken.
                                de cayman is veel te rond in diverse richtingen.. de plexiplaat kan nooit aansluiten op de tape.

Toch maar weer oude blikmetalen frame eronder
                                eerst in t midden wat plat gehammerd zodat het iets beter aansluit..

afgezien van een perfect op maat gemaakt frame wat niet op de markt bestaat voor cayman.. zal dat het properste blijven denk ik

0
                                J

waarom mag een sticker niet?
                                  als die reflecteert ook niet?

0
                                  123

een sticker mag niet

maar als ik dubbele tape op achterkant plexi plaat hang
                                    en schroefkopjes in de gaten plak…

Dan is dat as clean as can be, en gaan ze dat merken op de keuring als ze schroefkopjes zien??

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.