Nummerplaathouder vooraan “europees formaat”

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nummerplaathouder vooraan “europees formaat”

• Dit onderwerp bevat 60 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door bzguy.
  • Maker
    Discussie

• S2

Omdat ik niet onmiddellijk het topic terugvond waarin dit ooit gevraagd werd, bij deze een nieuw topic aangemaakt.

Vandaag een originele 996 3.6 nummerplaathouder gevonden die perfect past op de kromming van de 996 bumper en die geschikt is voor het europees formaat.
      Deze komt dus in de plaats van de originele zwarte kleine houder. En de nummerplaat komt daar onmiddellijk tegenaan. Heel propere oplossing, al zeg ik het zelf 🙂

Foto’s komen dit weekend als ik even tijd vind 🙂

Onderdeelnummer: 996.701.105.01 (kostprijs: 24.83 Euro incl. BTW)

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
      • Ik overweeg idd om een Europees formaat aan te schaffen vooraan, alleen hoop ik maar dat de gaten overeen stemmen…

@ Deepee

Ik heb een originele houder (met kromming) gehaald bij PC Verellen Geel.(voor 993)
          Perfecte plaatsing en geen problemen meer op keuring.
          De sticker-nummerplaat daarentegen 😯

Aangepast… :salut:

Hartelijk dank Wes… maar je 2de linkje is dezelfde :happydance:

Ik heb mijn procenten op nummerplaathouders, valt het op? 🙄 😆

Nee nee, ik denk dat je in een P center wel terecht gaat kunnen met je wagen.
                Tenslotte heb je een recent model.

Je kunt ze ook bestellen via Rose Passion: KLIK
                Hier zijn 2 verschillende types van, misschien dat iemand het verschil weet?

Of je kunt ook leuke plaathouders hier op het forum bestellen: KLIKKERDEKLIK :engeltje:

Misschien toch overwegen om zo’n houder aan te kopen… een *porsche moet af zijn zoals Wes mss wel zegt.
                  Suggesties waar? P-center in Wommelgem oa?

@ wes: dat geldt zeker voor de originele met rode stempel die op de achterkant moet. in de plaat boren werd vroeger vaak gedaan en kan nu eenvoudig “hersteld” worden met witte reflecterende zelfklevertjes.
                    @ iwan: over gaatjes in de duplicaat plaat vooraan doen ze idd niet moeilijk zolang de cijfers en letters vlot leesbaar blijven

Officieel mag er geen enkel extra gat gemaakt worden in een nummerplaat.
                      Ze moet bevestigd worden met de 4 voorgeboorde gaten die zich in de hoeken bevinden.
                      Extra gaten boren is dus wettelijk verboden maar volgens mij is er geen haan die ernaar kraait… 🙂

Een plaathouder gebruiken op maat voor jouw plaat is wel altijd netter. 😉
                      Een wagen mag nog zo nieuw, knap zijn, zo mooi blinken,…
                      Als er amateuristisch een plaat op gevezen is, breekt het heel de wagen af. 😐

Ik heb momenteel een kleine plaathouder vooraan met 2 vijzen aan de buitenzijden doch niet in de hoeken…
                        Ik heb me laten wijsmaken dat zolang een vijsje niet in een cijfer of letter valt dat ze op de controle niet moeilijk doen, of heb ik het mis?

Zou ik best een een houder op plaatformaat halen dan?

de lokale duitse markt heeft ook sinds mensenheugenis dat formaat nr-platen

S2

Op mijn Turbo had ik het ook zo gedaan (kleine houder met daarop nummerplaathouder), maar bij de Cabrio had ik steeds een sticker en had ik het originele “kleine” houdertje niet.

De Europese houder (ik vermoed dat dat gewoon een houder is voor bvb een originele UK geleverde 996) gekocht bij FG Porsche, is een onderdeel dat blijkbaar tegenwoordig veel verkocht wordt 🙂 Er is net een nieuw voorraadje binnen.

Maar misschien kan je het ook wel kopen via de officiële P-dealer (tenzij dat dit een UK only part is dat officieel in België nooit verkocht is).

Zeer interessant ! Waar heb je dit onderdeel gekocht/besteld ?

Momenteel ik de standaard houder die gemonteerd is op de bumper, en daarop schroef ik een nette plastic nummerplaathouder, maar dit onderdeel is een zgn ‘all in one’, dus echt ideaal !

BTW : ik heb n hekel aan nummerplaten die rechtstreeks ergens op geschroefd worden, een eenvoudige nummeprlaathouder kost nog geen 3 EUR 😉

S2

Gisteren gemonteerd en ik moet zeggen. Ideaal!

Er zijn 2 locatiepinnen die de houder perfect positioneren (deze komen in de vierkante openingen waar nu de “moertjes” zitten die de kleine plaathouder vast houden. Deze moet je dus verwijderen, want in deze opening komt de locatiepin). Daarna kan je de plaathouder met 4 (of 2) vijzen fixeren. En hij staat altijd perfect gepositioneerd.

Dat hebben ze bij Porsche wel goed gevonden! Anders moet je weer meten van bovenaf de bumper en links/rechts.

:respect2:

bedankt voor de hint !
                                    ik ga eens kijken of deze ook beschikbaar zijn voor de 993ers want die staat ook nog op m’n lijstje.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.