Nummerplaten

Home Forum Zeverhoekje Nummerplaten

• Maker
    Discussie

• porsche
    Deelnemer

Vorige week een personaliseerde plaat aangevraagd voor een nieuwe wagen.

Maandag kreeg ik bericht van mijn makelaar dat deze tijdelijk on-hold waren geplaatst om weet ik welke reden.

Woensdag kreeg ik de reden te horen, men is nog altijd bezig met de Europese nummerplaten en hierdoor worden tijdelijk geen gepersonaliseerde nummerplaten uitgereikt.

Vandaag in de krant een artikel dat de Europese nummerplaten een feit zijn. Deze nieuwe nummerplaten krijgen donkerrode letters op een witte achtergrond met als combinatie 1-ABC-123.

Pure Kafka weeral in België om de Franstaligen gunstig te stemmen. In alle andere landen worden het zwarte letters op een gele achtergrond, de Franstaligen vonden dat te vlaams. Begrijpe wie begrijpe kan ? Alle technologische apparatuur die zal gebruikt worden voor het rekening rijden in de toekomst werd afgesteld op deze zwarte letters met gele achtergrond.

Enfin hierdoor heb ik nog altijd geen gepersonaliseerde plaat en de vraag is welke de mogelijkheden zullen zijn. Alle eerste ingeschreven voertuigen zullen dergelijke plaat al krijgen, daarna de herinschrijvingen en dan de platen verloren door diefstal.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Vandaag nog deze leuke gezien

Wim

In Nederland kunnen we helemaal geen gepersonaliseerde plaat bestellen of bemachtigen. 😥

ik heb nog ne foto van ne porsche in Canada met nummerplaat “F1NALLY”, ik vond dat fantastisch

Anoniem

Kan begrijpen dat men zo en plaat wil, ook ik, maar besteed toch liever die som aan bvb nieuw uitlaatje ofzo.
              Hoe zit dat eigenlijk in de “USA”, daar hebben ze precies allemaal hun eigen naam op de wagen hangen?

1x als je de nummerplaat aanvraagt. bijkomende info:
                Aanvraag van een gepersonaliseerde plaat
                U wenst een GEPERSONALISEERDE nummerplaat met vijf of zes kentekens. Stuur uw aanvraag voor reservatie van het door u gewenste voorkeurnummer naar de DIV – ” Dienst Voorkeurnummers, e-mail: PERSO.DIV@mobilit.fgov.be.

OPMERKINGEN :
                Bepaalde platen beginnen UITSLUITEND en VERPLICHT met volgende lettertekens:

M en W : voor MOTORFIETSEN,

O : voor OLDTIMERS,

U en Q : voor AANHANGWAGENS,

CD : voor voertuigen van het DIPLOMATIEK CORPS,

Z : voor HANDELAARSPLATEN,

ZZ : voor PROEFRITTENPLATEN.

De volgende combinaties van letters of cijfers ZIJN NIET TOEGELATEN :

de letterwoorden van de Belgische politieke partijen,

000 (drie maal nul).

Is het door u gekozen voorkeurnummer VRIJ, dan wordt het u voor een periode van DRIE MAANDEN voorbehouden.

Binnen deze termijn moet u volgende bedragen overschrijven:

620 EUR voor een combinatie van zes karakters

874 EUR voor een combinatie van vijf karakters

op de rekening

IBAN BE86 6792 0060 1050
                BIC PCHQBEBB

op naam van het :

Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid
                Vooruitgangstraat 56
                1210 Brussel

met de vermelding: “GEPERSONALISEERDE PLAAT nr. LUK007″(waarin u “LUKOO7” vervangt door de door u gekozen combinatie).

Bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV.htm

Wat ik mij al heel lang afvraag is, een perso nr-plaat kost zo 800€ ongeveer dacht ik.
                  Maar is dat elk jaar opnieuw te betalen of 1 malig per ingeschreven voertuig?

Wim

Dan hebben jullie weer geluk, wij mochten ze allemaal omruilen binnen en gestelde termijn.
                    Had je dit niet gedaan, en zagen ze je nog rondrijden met een oude, poef, een vette bekeuring. 😕

Voorlopig wel tenzij ze “gestolen” zijn of om een andere reden vervangen moeten worden .

allé, zoals altijd, sowieso ben je gekloot 🙄

maar als ik het goed begrepen heb geldt dit enkel voor nieuwe inschrijvingen, bestaande nummerplaten blijven lopen toch?

Toch wel , want dan zou er ipv een 1 op het voorbeeld een 9 komen , gevolgd door 3 cijfer en 3 letters

Ik heb mijn gepersonaliseerde nummerplaat sinds 2mnd en toen geen problemen ondervonden, biljkbaar was ik net op de valreep…

Als ze de platen toch aanpassen door een 9 voor te zetten, zoals toen sprake was, weet niet hoe het nu reeds zit… is het nog geen ramp wegens plaat 911-. 🙂

Anoniem
                              Wim

brunogt3rsgen2 schrijft:

het is al erg genoeg als we in het buitenland zijn dat ze denken dat we hollanders zijn

En bij mij vragen ze altijd waarom ik als Belg Nederlandse platen heb. 😆 😉

je hebt 1 voordeel met de moto
                                  er hangt geen nrplaat aan de voorkant en dat is meegenomen
                                  we rijden gelukkig met geen nl platen rond
                                  het is al erg genoeg als we in het buitenland zijn dat ze denken dat we hollanders zijn
                                  wit-rood,geel-zwart,wit-zwart,walen of niet,hopelijk blijft alles zo klein mogelijk
                                  ik begin eerlijk gezegd de regeltjes van europa een beetje moe te worden
                                  alles word afgestemd op de grote landen en de grote bedrijven
                                  wij kleintjes moeten maar meezwemmen kunnen of niet

plumber schrijft:

Voor één keer moet ik de Walen toch gelijk geven; laat alle technische apparatuur maar afgesteld worden op geel/zwart en laat de Belgische maar slecht leesbaar zijn voor de camera’s 😆 😆 😆

Hoe minder leesbaar hoe beter 😆 😆

Plumber

Misschien wel juist, maar wees er maar zeker van dat ze die van je motor (ook zwart op geel) WEL goed kunnen lezen, ook al zijn die nummerplaten heel wat kleiner 🙄

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.