o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet

• Maker
    Discussie
  • oldtimer rijders opgelet met rijden dagelijks rijden de staat heeft weer eens geld nodig en helaas hebeb ze het ook op de oldtimers gemunt

heb de laatse maanden al een aantal straffe verhalen gehoord

eentje werd s avonds aangehouden met een kever
    gevolg rijbewijs moeten in leveren voor aantal dagen kever laten inschrijven als gewooon voertuig en dan nog voor rechtbank moeten komen voor boete

in stal hebben ze aan de scholen zelfs controle gedaan omdat een aantal ouders met o platen de kinderen naar school brachten

vorige week nog eentje op de boek gezet omdat hij met zijn oldtimer een brood ging halen was volgens politie geen proefrit

van de laatse twee weet ik de boetes niet……..

WAAR ZIJN ZE TOCH MEE BEZIG DE ANNOZELAARS

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • [quote=”PHC”:3duthjnd]Elk jaar naar de keuring, dus geen o-plaat, wel oldtimerverzekering en taks maw voor de verzekering betaal ik 110,87 (enkel BA, geen rechtsbijstand) bij Fortis AG – net betaald en weer gerust tot 01 juni 2007, wegenbelasting van een ‘oldie’, en jaarlijkse technische controle met de nodige ‘zever’.
      Voordeel, niemand ziet dat je met een ‘oldie’ rijdt, en woon-werk, nu, m’n makelaar gaat er van uit dat ik meestal met m’n bedrijfswagen rijdt, maar ‘occasioneel’ etc…..
      Kortom, wat rondvragen, offertes vergelijken en vooral een goede makelaar doet wonderen en bespaart je veel geld.[/quote]

Voila, zo is het. Ik had het niet beter kunnen zeggen! 😉

PHC

Elk jaar naar de keuring, dus geen o-plaat, wel oldtimerverzekering en taks maw voor de verzekering betaal ik 110,87 (enkel BA, geen rechtsbijstand) bij Fortis AG – net betaald en weer gerust tot 01 juni 2007, wegenbelasting van een ‘oldie’, en jaarlijkse technische controle met de nodige ‘zever’.
        Voordeel, niemand ziet dat je met een ‘oldie’ rijdt, en woon-werk, nu, m’n makelaar gaat er van uit dat ik meestal met m’n bedrijfswagen rijdt, maar ‘occasioneel’ etc…..
        Kortom, wat rondvragen, offertes vergelijken en vooral een goede makelaar doet wonderen en bespaart je veel geld.

[quote=”Number1″:3vovzhh3]Frederic_911 … hoe kan het dat gij zo weinig tax betaalt terwijl dat voor ne classic car in principe de volle pot blijft?

als dat zo is: iedereen ne 928 🙂 [/quote]

De verzekering is classic car, en de tax is 25euro aangezien hij ouder is dan 25 jaar. 😀 Dus ik ga elk jaar naar de keuring en mag onbeperkt rijden (behalve woon-werkverkeer zogezegd), en heb geen O-plaat

Ik heb ook een klant hier die met O-platen reed (ook woon – werk verkeer)
            Op een dag reed hij naar zijn werk en passeerde een wegencontrole. Toen hij een paar kilometer verder aan zijn werk stopte , stopte de politiecombi achter hem (dwars achter zijn voertuig) en hij kreeg een bekeuring voor woon-werk verkeer rijden met O-platen De r*kkers 👿

Frederic_911 … hoe kan het dat gij zo weinig tax betaalt terwijl dat voor ne classic car in principe de volle pot blijft?

als dat zo is: iedereen ne 928 🙂

Denk ook zoals Bart, het woon-werkverkeer is een groter risico vandaar de hogere premie.

Peter

[quote=”Frederic_911″:219jxh93][quote=”WalterDC”:219jxh93]Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?

Groetjes,
                  Walter[/quote]

Ik betaal 204euries verzekering bij Ethiasvoor een classic car verzekering[/quote]

[quote=”Frederic_911″:2lkxgkde][quote=”WalterDC”:2lkxgkde]Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?

Groetjes,
                    Walter[/quote]

Ik betaal 204euries verzekering bij Ethias[/quote]

Denk dat dit volledig van de goodwill van je verzekeraar afhangt. De tax kan je idd niet van tussenuit, maar de verzekering …
                    Ik denk dat the tricky part hier het woon – werkverkeer is en ook al noemt jouw verzekeraar het een classic car verzekering IMO is het er geen. Beste is rondhoren onder andere verzekeraars en horen welke prijzen je daar krijgt.

[quote=”WalterDC”:35m67fy3]Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?

Groetjes,
                      Walter[/quote]

Ik betaal 204euries verzekering bij Ethias

Klopt, mijn nonkel is ook eens tegegehouden met zijn Ascona, nu heeft hij een gewone plaat en laat die ene flik hem met rust

Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?

Groetjes,
                          Walter

Hij zit er waarschijnlijk bal op !!
                            Auto is geen 25 jaar en wordt gebruikt voor woon- werkverkeer = volle pot.

[quote=”Mushroom”:2qs69l62]I rest my case !! 8)
                              De hele handel onder de 250 Euro ! 🙂 [/quote]

Ik begrijp er niets van. Ik informeerde bij onze vaste makelaar, een toch erg betrouwbare gast die ons steeds erg goed en vlot bijstond, naar wat een classic car verzekering zou kosten voor een SC 3.0 waar ik mijn oog op had/heb. Hij liet me het volgende weten;

“[i]Beste Walter,

als je dagdagelijks met deze auto zal rijden (van en naar het werk) dan spreken we van een jaarpremie in BA van zo’n 450 euro. Wegentaks is afhankelijk van de fiscale pk welke ik niet onmiddellijk ken.

Hier een link naar zo’n tabel voor de wegentaks.
                              Volgens je 204PK zou je 150kw hebben en als ik het vergelijk met mijn bolide (evenveel pk & ook 3000cc zou het over 15 fiscale pk gaan en dus 644 euro jaarlijks)[/i]

Als ik dat allemaal samen tel kom ik dus op een bedrag van meer dan 1000 Euro per jaar! 😯 Wel een serieus verschil met 250 Euro… 😉 Het gaat wel om een sc van 83, dus nog geen 25 jaar oud, waardoor ik de 25 Euro taks natuurlijk kan vergeten.
                              Ik hoop uiteraard , na het lezen van de andere berichten hier, dat hij er volledig naast zit, maar ik zou dat erg gek vinden aangezien ik weet dat hij steeds de beste prijs voor ons maakt. Ik heb dit in het verleden reeds meermaals (na vergelijking bij andere maatschappijen) mogen meemaken.[/i]
                              A

I rest my case !! 8)
                                De hele handel onder de 250 Euro ! 🙂

Ik betaal voor mn classic car 204euro verzekering en 26euro taks
                                  voor mn oldtimer 26euro taks en 108euro verzekering. Vanaf 2e oldtimer is de verzekering slechts 15euro, taks blijft hetzelfde

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.