Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › O platen toegankelijk in het buitenland ?
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Drowaert Willy.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik snap wel wat yellow Sub bedoeld met drama… en ik heb het niet over een merk of een merk type in het bijzonder , maar wel het drama als je oldtimer zo een leeftijd heeft dat er bepaalde dingen die wij nu in modernere wagens als vanzelfsprekend vinden ,in ontbreken . Dan moet je maar met een extremistische controleur zitten ( geloof me , ze zijn ook maar mensen en daardoor verschillend) die u er niet doorlaat tot er de wijzigingen aan gebeurt zijn….voor de eigenaar die zijn oldie authentiek wil behouden is dit wel een…juist ja …drama. Ik was altijd van het idee dat in eerste instantie daarvoor de o plaat in het leven is geroepen om die oldie’s soort van bescherming te geven voor de “meedogenloze” keuring….
[quote=”Kyle” post=256700]Mag je eigenlijk je oldtimer jaar in jaar uit in het buitenland laten staan en ginds rondrijden ?[/quote]
Goeie vraag.
Ik heb in Zweden gewoond en daar was er controle op de buitenlandse nummerplaten. Een Franse kennis van ons is beboet geweest (en bedreigt met inbeslagname) als ze haar Citroën niet in Zweden liet inschrijven. Hoe wisten die slimme Zweden dat er iets aan de hand was. Madame ging elke dag met haar Franse nummerplaten haar kinderen afzetten aan de Internationale School. Je hebt 6 maanden de tijd om je auto te schrijven in het land waarin je verblijft. Daar hadden wij alleen auto’s op Zweedse platen.
Ik heb in Italie gewoond en daar h e l e m a a l geen controle op de inschrijving van de voertuigen. Ook bij de Internationale school, niks gezien en dit na 4 jaar lang regelmatig met een Belgische nummerplaat kinderen gaan afzetten aldaar. Wel elk jaar ritje naar België voor de technische controle en het netjes aan de verzekering gemeld.
Dus magda? Neen, niet als je er meer dan 6 maanden verblijft.
Pakkans : hangt van de omstandigheden af.Lees ook :
http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/index_nl.htm
Tot zover mijn eerste on topic bijdrage in jaren…
Ja, Bones, wij drinken er graag eentje, maar als daarvoor allemaal moet “een glas gaan drinken”, dan worden wij dronken.
Ook over ik- of wij-vorm of allebei is al veel geschreven, kan je opzoeken. Meestal drinken wij niet alleen, dan worden wij ook niet alleen dronken.
:engeltje: :driver: :engeltje:
Misschien moeten jullie eens samen een glas gaan drinken? :engeltje:
Aan YS
Vooreerst hebben over Uzelf helemaal niets te zeggen, wij kennen U zelfs niet persoonlijk.
Tweedens. Excuses dan in naam de “vele 964’s met O-plaat” waarvoor het eventueel terug naar de keuring moeten vanaf 01/01/2018 “een drama” zou zijn.
:salut:
Dat is de enige en goede manier :up: veel gaan kijken en dan kom je hem wel tegen. 💡
Meeste denken in welke staat dan ook dat ze een pot goud staan hebben. :engeltje:Het zou kunnen dat de bijzondere Cayman van Yellow ook ernstige gebreken heeft (buiten zijn weten) die de KM-keuring niet zal detecteren.
Over mij mag je zeggen wat je wil KKT want het is allemaal waar, maar in naam van mijn Cayman eis ik hierbij excuses! Het gele gevaarte heeft zopas zijn eerste groot onderhoud gekregen van een man die al jaar en dag de problemen oplost die ze in menig PC niet de baas kunnen. Het beestje is in blakende gezondheid! Vanavond nog 300 km gereden trouwens. De enige keer dat hij mismeesterd is was trouwens in een PC. (de anekdote met de airco).
En wat de 964 betreft: ik beschrijf enkel wat ik zie en wat me niet aanstaat. Maar ik zal nog wat doorsparen, dat ik iets deftig kan aanschaffen.
Conclusie je mag wagen met O plaat permanent 2500 km ver in het Zuiden van Spanje laten staan, maar vanaf volgend jaar , zit er een kans in, dat indien hij geen 30 jaar is, je er jaarlijks een mooi ritje mee zult mogen maken naar België. :driver:
Steun, ik doe niet anders om forummers/anderen aan een goede Porsche te helpen en te behoeden voor een miskoop.
En van mij mogen ze heel dat oldtimer gebeuren (bij jullie O platen) opdoeken, blijven de echte oldtimer liefhebbers over, en dat zullen degene zijn die een goede hebben, en niet die die het doen om een paar euro te besparen.
Wat je schrijft qua onderhoud en gebreken sta ik je helemaal bij, en hebben laatst weer iets bijzonder meegemaakt met een porsche van een forumlid bij ons in de werkplaats, en dat waren velgen (Fuchsen) die gescheurd waren en provisorisch waren gekit/gelast.
Levens gevaarlijk om daar met op de baan te gaan, en zal daar morgen eens een foto van plaatsen.
Maar tja, tis oldtimer dus rijden daar niet veel mee é meneer. :bounce:
Maar weet nog wel van deze meneer dat de Porsche matching nummers en met onderhoud historie moest zijn, en daar ben je dan blijkbaar van verzekerd dat je een goede hebt. 😕 😕Daarom dat ik hier ook laatst het poste van mijn Karmann, heeft in Nederland een op zich keuring gehad, en dan weet je dat mijn bouwsel aan alle eisen van veiligheid had en bezat, en dat de nieuwe eigenaar er veilig met naar Zwitserland kon, plus nadien een 3 bergen rally gereden heeft zonder problemen.
Maar ik zal nu weer wel een hoop kritiek krijgen, maar is nu eenmaal de waarheid met de klassiekers.
Weer even on topic,
En mag je met een klassieker constant in het buitenland verblijven, bij ons wel, want zijn met verschillende landen contracten afgesloten voor de jaarlijkse keuring in een vreemd land, dus hoeft de auto niet terug naar Nederland voor de keuring.En bij ons moet een oldtimer elk jaar naar de keuring, of hij moet tot het cultureel erfgoed behoren.
1 vraag: leg mij dan het voordeel van een O-plaat uit, maw. waarom zou jij mensen een O-plaat aanbevelen? :engeltje:
[quote=”Yellow Submarine” post=256731]Dat zal voor vele 964 een drama zijn…[/quote]
Quick talk, once again.
Grove miskenning (kaakslag) voor de toegewijde young- oldtimer liefhebber.
Diegenen die zichzelf paaien door ieder jaar naar de autokeuring te rijden (KM) en daarna denken dat hun voertuig in optima conditie is, daar behoren wijzelf en velen in elk geval NIET bij.
Alle gammele karren die hier de revue passeren zijn veelal ook jaarlijks “gekeurd”. Het zou kunnen dat de bijzondere Cayman van Yellow ook ernstige gebreken heeft (buiten zijn weten) die de KM-keuring niet zal detecteren.
Een alerte bestuurder/liefhebber en vooral een toegewijde werkplaats met regelmatig nazicht en/of onderhoud zullen duizend keer efficiënter zijn voor zorgeloos en veilig rijden.Wijzelf rijden een 964 Carrera 4 – 1989 met O-plaat.
Ter gelegenheid van de recentste samenwerkingsactie BFOV vzw & KM nv (vrijwillige keuring oldtimers zaterdag 20 mei 2017, waarbij de aangeboden “karretjes” werkelijk tot op het bod onderzocht worden), hebben wij een attest van uitmuntendheid gekregen met felicitaties vanwege BFOV en KM. Minstens één forumnummer viel deze attestering te beurt met zijn 944 S – 1987, samen met nog veel andere liefhebbers.Wij zijn ervan overtuigd dat veel goed menende liefhebbers van young- of oldtimers hetzelfde nastreven.
Het verwonderd ons dan ook dat er hier nu niet veel meer forum leden uit hun kot komen na zo’n oppervlakkige meningen die voor algemeen en waar verklaard worden.De cowboys met hun O-platen die hier genoemd worden, zullen bovendien niet tot rede gebracht worden door de jaarlijkse KM-keuring.
De 964 die Yellow zou gereden hebben zal ook niet gefilterd worden door KM. Scheve wielen (camber/caster) , drastisch verlaagd (10 cm. of eventueel nog lager na keuring) of “brachiale cup” uitlaat, geven geen aanleiding tot afkeuren.Bovenstaand persoonlijk/subjectief standpunt hebben wij al vroeger geventileerd. Wij rekenen op wat steun hier van goed menende forum leden.
Veralgemeen uw eigen ervaring/ mening niet en verhef ze niet tot absolute norm of waarheid.
Voor de rest R.I.P., de duivel kon het weer niet laten, en… bovendien moeten wij geen vergiffenis vragen, wij zijn al in de hel.😈 :driver: 😈
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.