OBC hack (996 / 986)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 OBC hack (996 / 986)

• Maker
    Discussie

• bzguy
    Deelnemer

Heb recentelijk heel wat info gelezen ivm de zgn ‘OBC hack’ (On Board Computer hack) dat extra gegevens zou vrijgeven om op het dashboard te tonen.

Blijkbaar hebben alle ‘vroege’ 996/986’en deze OBC, maar zijn de functies ervan software-matig niet geactiveerd, en ontbreekt er een stukje hardware (wat draadjes en een knopje, of de 4e ‘stalk’ links aan het stuur)

Heeft iemand deze modificatie reeds uitgevoerd ?

Enige probleem lijkt mij om de functies software-matig te activeren, in praktijk bedoel ik dan : wie heeft een DuraMetric (met v6), of een Porsche PST2/PIWIS en wil/kan dit doen zonder dat het me een arm en een been kost 😉 ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ondertussen al kunnen uitvissen dat de OBC idd reeds geactiveerd is, want ik kan vb de buitentemperatuur zien via de airco-unit.

Binnenkort eens proberen tijd te maken om een extra knop te bestellen & in de middenconsole te plaatsen (samen met een spoiler-indicator).

Ik verkies een drukknop boven de moeilijkere/duurdere installatie van een 4e staaf aan het stuur.

Straks eens kijken welk soort knop ik nodig heb.

Als je bolide er maar niet van krimpt Vankerchove …. :mrgreen:

@bzguy: is het gelukt ? heb een 996 van 2000 en zou dit ook wel eens willen proberen

je was net iets te snel met je reactie :happydance: want hier is een bruikbare link naar wat je zoekt

Bedankt Deepee, via hoehel heb ik idd al wat info gevonden over hoe je die functies kunt bedienen dmv de 4e stalk (mits eventueel installatie ervan), of via knopjes.

Ik zou eens moeten zien of die functies via het airco-scherm idd al te zien zijnof niet ; mijn 996 is van 1998

er moet volgens mij niks aan de software veranderen want je kan via het LCD scherm van je airco-unit ook al deze waarden aflezen.
                  hoe het via deze weg kan vindt je via deze link.
                  als je even hoehelt vind je zeker ook de DIY beschrijving over wat en hoe je die uitrusting permanent kan inbouwen waaronder een 3de of (4de hendel, als je al tempomat hebt). daarvoor moet je dan wel die hele unit vervangen en kost dik 200 euro (klik)
                  als je zoektocht zonder resultaat blijft mag je me gerust een PBtje sturen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.