Octaan 95 of 98

Home Forum Zeverhoekje Octaan 95 of 98

• Maker
    Discussie
  • Met mijn 997 van 2006 tank ik altijd 98 octaan zoals opgegeven door de Porsche dealer.
    Ik kom steeds meer tankstations tegen die geen 98 meer hebben enkel nog 95.
    Ik denk dat dat steeds vaker gaat voorkomen.
    Hoe lossen we dit op?
    Hebben anderen ook dit probleem?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • PB

Onlangs ben ik er ook nog maar achter gekomen, dat in Nederland idd haast geen 98 meer te krijgen is.
      Zelfs de V-Power is daar eigenlijk maar een 97Ron. :wtf:

Ik durf te stellen dat ik het verschil in 95 en 98Ron voel in de Boxster.
      Net dat beetje beter opnemen en vooral reactie op het gaspedaal.

In mIjn Daily A6 voel ik het verschil ook met V-Power Diesel en “gewone diesel” ook duidelijk.

Zoals eerder aangehaald, onze motorblokken detecteren en passen zich aan naar de benzinesoort die er in gaat.

En ja, 90% van de chauffeurs zullen geen verschil zullen voelen. 😉

Wim

Hier het vierde.

Ik tankte met al mijn 3x 3.2’s enkel 95RON, en nooit problemen gehad.

Ik zal het nog sterker vertellen.
        Alle auto’s die naar Amerika uitgevoerd werden, kunnen daar maar enkel op loodvrije benzine rijden, want daar heeft loodhoudende benzine nooooooit bestaan, dus …… :think:

En alle oude auto’s zoals Engelse die daarna terug naar Europa ingevoerd werden, moesten ineens omgebouwd worden naar z.g geschikte loodvrije koppen, ander gingen ze kapot. :happy:

Het is maar hoe je mensen misleid en geld wil verdienen, maar velen zijn daar ingestonken.
        Zelf met al mijn eerder hier op het forum vermelde Engelse oudjes reed ik altijd lood vrij, en nooit omgebouwd naar z.g geschikt voor loodvrij. :think:

Merci voor de reacties maar 3 verschillende antwoorden.
          Het tankstation is een vrij grote TOTAL in Nederland dus niet een onbekende.

een OPC dealer zei me ooit dat bij de Boxster S 986 die ik kocht, dat het eingenlijk niet zo veel uitmaakte, omdat de pingelsensor er wel voor zorgde dat de motor zich aanpaste, maar dat hij uiteraard wel het beste ging rijden op 98 Ron…

[quote=”Harley49″ post=124125]Met mijn 997 van 2006 tank ik altijd 98 octaan zoals opgegeven door de Porsche dealer.
              Ik kom steeds meer tankstations tegen die geen 98 meer hebben enkel nog 95.
              Ik denk dat dat steeds vaker gaat voorkomen.
              Hoe lossen we dit op?
              Hebben anderen ook dit probleem?[/quote]

Nooit een pomp zonder 98 tegengekomen :wtf:
              Wel zonder 95…

Voor een 997 moet men inderdaad 98 gebruiken en niets anders.

Ik tracht ongeveer 1 keer op 5 tankbeurten euro98 te tanken.

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.