oeps,is dit echt?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen oeps,is dit echt?

• Maker
    Discussie
  • http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail … 100222_078

en geldt dit dan alleen voor import-wagens?

ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een Viper, Challenger, Corvette, pickups. onder deze limiet zitten?
    is natuurlijk slechts mijn indruk,
    Maar de nieuwe Mustang GT of Camaro SS gaan mijn inziens daar toch ook boven gaan hoor… en hoe lost Ferrari of Lamborghini dat dan op? (of zelfs een Rolls?)

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Zolang het de politiekers in België niet op ideeën gaat brengen 🙄
      Want als ge hoort wat ze nu weer met de tuningwetgeving van plan zijn? Al een paar mails gekregen van en over Roel Deseyn, volksvertegenwoordiger en naar eigen zeggen een voorstander van tuningwagens. Jawel pakken strenger, Ik vrees dat binnekort nog geen andere velg nog gaat mogen 👿

Vandaag 23.02 staat in GVA ook een uitgebreid artikel hieromtrent.

Porsche maakt zich nu wel ernstig zorgen omdat ze deze norm nooit kunnen halen.
        5,7 ltr/100 km is inderdaad niet realistisch. Ze hebben nog tijd tot 2016 maar zelfs dan is dit niet mogelijk. Uiteraard is dit een bescherming van de eigen markt want de meeste Amerikaanse wagens zullen die norm ook niet halen maar krijgen vooralsnog geen boetes.
        Want zoals JoeBar_S2 opmerkt kunnen een Viper, Challenger, Corvette, e.a. deze norm ook nooit halen. Een vriend van me woont en werkt in Canada en heeft een Dodge Ram. Dit beestje is nieuw en verbruikt maar liefst 28 Ltr, de benzine is er goedkoop dus men ligt daar niet wakker van. Dergelijke wagens terugbrengen naar 5,7 ltr tegen 2016 is dus een lachertje.

De afzetmarkt van Porsche in Amerika is natuurlijk zeer hoog en als hiervoor geen oplossing komt dan staat Porsche er inderdaad niet goed voor want de boetes die men wil opleggen zijn niet realistisch.
        Ferrari en Lamborghini hebben al laten weten er niet wakker van te liggen, hun omzet hangt dan ook niet af van Amerika.

Klinkt als bescherming van de eigen markt .
          Die Amerikaanse wagen zijn idd echte drinkers , maar met die benzineprijzen daar ( meer dan een vierde van hier) is dat nog steeds doenbaar (al klagen die Amerikanen steen en been over de “hoge” benzineprijzen .
          Ik kan me geen Ami-car voorstellen die minder dan de opgelegde 5,6l/100km gemiddeld verbruikt

Anoniem

Voor de nieuwsgierigen, het artikel uit FT.de – Het Nieuwsblad vind ik meestal nogal kort door de bocht… 😉

[url][/http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/autoindustrie/:aerger-auf-dem-us-markt-porsche-drohen-in-amerika-hohe-strafzahlungen/50078002.html]
            Groeten

Wim

PS – ik weet niet of ik die url er nu goed heb in geplakt

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.