off-topic gezever in één protpot

Home Forum Zeverhoekje off-topic gezever in één protpot

• Maker
    Discussie
  • [quote=”Woefke944″ post=268373][

Ik wou al niet over de prijs beginnen om weer geen slapende honden wakker maken maar deze is z’n geld wel waard als hij goed is.
    €10k + moet zeker te halen zijn. :up:
    Ik zou hem nog wel willen voor “erbij” maar het “pretbudget” heeft limieten :oops:[/quote]

@ Woefke de vraagprijs is 12.500€ Niet 10.000 + haalbaar
    Stop een keertje met de vraagrijs te bepalen voor andere mensen die iets te koop zetten
    Jij “kraakt” bijna ieder advertentie van een transaxle
    En anders doe het via pm rechtstreeks aan de eigenaar.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
    • +1 Bollocks
      de enige die een prijszetting hoeft te doen is de persoon die de wagen wil kopen…en dan is het aan de verkoper om zich daar in te vinden of niet
      als ik, en ik denk het merendeel van de forummers,een oldtimer ko(o)pen zal het me worst wezen wat anderen ervan denken of denken te weten wat hij waard is, je koopt een stuk nostalgie, passie en emotie en daar plak je geen vast bedrag op. Zijn er kosten, dan doe je die omdat je wil dat hij/zij perfect is en zit je niet te rekenen of je hem nog wel met winst kan verkopen…

stop de verzuring en geniet want voor hetzelfde geld is het morgen gedaan

123

Maar zolang de forum regs het niet verbieden is het niet aan de forum vigilantes om er spel over te maken.. Als je geen mod zijt moet je geen mod spelen en bully’en in bende.

Ik stel dus voor om het in de regs te zetten en te enforcen.
        Dan is er geen gezaag meer nodig en meld je het vanaf dan aan de mods ipv zelf mod te spelen.

Wie dat niet ziet zitten moet dan wel ophouden met zagen erover.

Zoals Bollocks al eerder schreef , indien je niks positiefs kunt zeggen over een te koop gesteld onderdeel , wagen , …. , zeg dan niks . Zeker als je zelf geen interesse hebt in het verkochte goed .

[quote=”deepee” post=268505]discussies in een (virtueel) café kunnen evengoed op een sportieve beleefde manier gevoerd worden. daarin kan een beschaafd persoon zich onderscheiden van viervoeters uit het dierenrijk.
            maar je hebt inderdaad types die hun ongelijk niet kunnen toegeven en dan uit onmacht hard beginnen praten, onbeleefd worden of geweld gebruiken.[/quote]

het dierenRIJK en het mensDOM…. :think:

In een verkoopstopic heb ik 3 manieren van reageren:
            1. Knappe wagen, en ik wens de persoon succes met de verkoop
            2. ik reageer niet (vaak omdat het niet my-cup-of-thee, ik er niks van af weet en zeker geen kenner ben om commentaar te geven en ik mij er dus totaal niks van aan moet trekken)
            3. ik heb wel interesse en dan laat ik dat weten en contacteer de verkoper via pm

Al de rest doet niet ter zake! Is het te koop aangeboden object te duur? niet mijn probleem…. ik moet het niet kopen of verkopen…. het zal mij geen euro meer of minder in mijn zak laten steken of uithalen….
            Maar ja, er zijn altijd mensen die de rekening van een ander willen maken…. jammer

Just my 2cents :drink:

123

Het is en blijft een nuance
              12500 is en blijft 10K+
              En er stond niet “Die auto is maar 10K waard” of hij is te duur.

De overall toon van die post was positief en de polemiek die erop volgde was naar mijn mening erger dan die post op zich waard was..

En dan blijf ik er bij dat er misschien actiever gemodereerd moet worden op dat deel van het forum, met duidelijke regels.
              En dat moet dan echt door een mod, die effectief actie onderneemt als iemand iets aan de mods rapporteert, want zelf moderatie door andere niet moderators die volgens hun “mening” ingrijpen , dat werkt averechts, dat lijkt m ondertussen duidelijk genoeg.

[quote=”Mart” post=268521]… als je daadwerkelijk een geinterreseerde potentiele koper bent! :coolness: (vind ik dan toch)[/quote]
                +1

Als je een potentiële koper bent kan je eventuele terechte of geen terechte opmerkingen maken over een technische staat enz… ; de prijs voer je toch direct met de verkoper in privé, niet waar;?
                Dat doe je toch ook in het dagelijks leven ?
                Als je voor een 2-hands Porsche gaat kijken ,nodig je je buren en de hele straat ook niet uit ? ofwel misschien ?

Respect tonen voor mensen die hun hobby voertuig proberen te verkopen hier op het forum en dan misschien een upgrade maken naar een iets duurdere Porsche?. Daar draait het op eender welk forum rond de rubriek te koop. Vandaar mijn directe opmerking aan Woefke. Niet gaan lullen en zeveren over een prijs als je toch niet kandidaat koper bent: daar dient het topic “koopjes op ebay voor”

Kenners zijn hier blijkbaar in grote aantal aanwezig , echte kenners veel minder, dus ..
                Psychologisch gezien is er een duidelijk verschil tussen 12,5K€ € en 10K€ + . Die 10K+ duidt reeds dadelijk op afpingelen en is zeer onbeleefd tov de aanbieder. Zeker als jezelf het voertuig toch wil NIET kopen.

Dat heeft totaal niets te maken met zure dingen en de boel oppoken, integendeel

Misschien kunnen de Mods in de toekomst sneller ingrijpen in de rubriek te koop.

Warme groeten aan allen vanuit het snikhete Limburg :drink: :drink:

123

[quote=”kleinekastenteufel” post=268531]Draait VANDAMME nu niet rond de pot ? Jullie gedoe (V. & W.) was zeer hardnekkig en bijna oeverloos rond het aanbod van een paar transaxel’s. Hoe meer de kraai zich wast, hoe zwarter ze wordt.
                  Moest iedereen meer doordacht en omzichtig te werk gaan, dan zijn er geen moderatoren nodig.

Het is ook niet nodig om “teergevoelig” te zijn om jullie “nuance” zeer snel te duiden. Het liep ook niet mis omdat er “geboft” werd, integendeel !

Moet de stroper nu boswachter worden ? Voor ons niet gelaten, men zegt dat de beste boswachter eerst stroper moet geweest zijn ![/quote]

We zijn hier bezig over de discussie in het Te koop stuk van het forum, waar iemand een specifieke auto te koop stelde
                  en er discussie kwam omdat Woefke schreef “10 K + moet haalbaar zijn :up: ”

Daarover gaat het hier, daarover ging mijn post in deze thread, niks meer, niks minder.

De insinuatie dat ik de stroper zou zijn, omdat ik argumenteer dat er meer moderatie mag zijn op de “Te koop” en “techniek” vind ik toch wel een beetje bij het haar gegrepen want mij ga je echt niet betrappen in een “Te koop” forum met comments dat de verkoper te veel vraagt of zo. Doe ik niet.

Je zal me ook niet kunnen verwijten dat ik het technische deel van dit forum vervuil met onzin, In tegendeel vaak ben ik de enige op een technische vraag een antwoord geef.
                  En je kan me ook niet verwijten dat ik loop te schelden, of structureel serieuze topics loop te hijacken met zever. Ik ben niet diegene die van zwarte kraai en stroper aan het roepen is, dat zegt meer over U dan over mij.

Dus ik heb echt wel het idee dat je 1 niet objectief reageert en 2 zwaar aan het overdrijven zijt.
                  En dat je dat doet omdat je op je pik getrapt zijt omdat er in het “koopjes” draadje over prijs gepraat werd, en je dat persoonlijk niet kan verdragen.
                  Das mijn objectieve analyse over uw subjectieve reactie hierboven.

En dat jij die discussie in het koopjes draadje niet leuk vond kan goed zijn maar dat maakt het daarom nog niet verboden en dat maakt het daarom ook niet relevant voor de discussie over het “te koop” draadje waar ik hier boven een comment over zette.

[quote=”Sensa911″ post=268525][quote=”deepee” post=268505]discussies in een (virtueel) café kunnen evengoed op een sportieve beleefde manier gevoerd worden. daarin kan een beschaafd persoon zich onderscheiden van viervoeters uit het dierenrijk.
                    maar je hebt inderdaad types die hun ongelijk niet kunnen toegeven en dan uit onmacht hard beginnen praten, onbeleefd worrden of geweld gebruiken.[/quote]

+1[/quote]

+1

Lees de PDK-thread eens en kijk eens uit welk kamp de boertigste antwoorden komen 💡

Draait VANDAMME nu niet rond de pot ? Jullie gedoe (V. & W.) was zeer hardnekkig en bijna oeverloos rond het aanbod van een paar transaxel’s. Hoe meer de kraai zich wast, hoe zwarter ze wordt.
                      Moest iedereen meer doordacht en omzichtig te werk gaan, dan zijn er geen moderatoren nodig.

Het is ook niet nodig om “teergevoelig” te zijn om jullie “nuance” zeer snel te duiden. Het liep ook niet mis omdat er “geboft” werd, integendeel !

Moet de stroper nu boswachter worden ? Voor ons niet gelaten, men zegt dat de beste boswachter eerst stroper moet geweest zijn !

123

Ik denk dat er toch een beetje wat frustratie groeit omdat er eigenlijk heel weinig moderatie is.

Er kunnen regels zijn maar als er niemand is om die te enforcen begint iedereen ze op zijn Belgisch naar eigen interpretatie toe te passen.. En de één heeft een andere idee dan de andere en uiteraard allemaal denken we dat we de juiste interpretatie hebben.. Beetje gelijk de openbare weg.

Wat mij betreft, op een te koop onderdeel van het forum mag er strikt gemodereerd worden.
                        En dat vergt wat inspanning, begrijp ik goed.

Maar nu ging het mis omdat er een aantal kwamen boffen met die auto
                        waaronder ik zelf
                        Ik zei letterlijk, mooie auto en voor die prijs, zeker waard
                        Woefke met een nuance, zeker 10K + waard :up:

Maar inhoudelijk hetzelfde als ik zei, alleen viel men erover omdat men het in context van de koopjes thread bekeek en men daar een beetje teergevoelig stond tegenover woefke.

Als het iets kan helpen, ik wil gerust mijn tijd steken en de tekoop sectie en eventueel de tech sectie moderen als iemand van het board daar geen goest in heeft.

en met strict bedoel ik redelijk strict want ik vind dat er genoeg andere plekken zijn waar je kan bullshitten op dit forum. Tech en for sale kan gewoon droog afgehandeld worden , on topic

Ik ben Global support op mijn werk, ik doe dagelijks content management en redactie van tech articles. Medische wereld, wereld wijd.

Vrijblijvend offer.

[quote=”deepee” post=268505]discussies in een (virtueel) café kunnen evengoed op een sportieve beleefde manier gevoerd worden. daarin kan een beschaafd persoon zich onderscheiden van viervoeters uit het dierenrijk.
                          maar je hebt inderdaad types die hun ongelijk niet kunnen toegeven en dan uit onmacht hard beginnen praten, onbeleefd worrden of geweld gebruiken.[/quote]

+1

… als je daadwerkelijk een geinterreseerde potentiele koper bent! :coolness: (vind ik dan toch)

Ik denk dat je gewoon heel goed moet oppassen met commentaar te geven op wat iemand verkoopt. Natuurlijk moet het wel kunnen te schrijven of je de prijs laag, correct of hoog vindt tov een marktprijs.

Zonder emoticons. Mooi weer, buiten interessanter nu.

discussies in een (virtueel) café kunnen evengoed op een sportieve beleefde manier gevoerd worden. daarin kan een beschaafd persoon zich onderscheiden van viervoeters uit het dierenrijk.
                                maar je hebt inderdaad types die hun ongelijk niet kunnen toegeven en dan uit onmacht hard beginnen praten, onbeleefd worrden of geweld gebruiken.

Wel met de Taxi naar huis dan hey … :drink: (of kruipend)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.