Offroad ophanging vraagskes

Home Forum Carrera to China Offroad ophanging vraagskes

• Maker
    Discussie
  • ok guys,

ik heb de voorophanging eens bekeken, en dit gevonden:

rechterkant: KONI 901 3410 heavy duty

linkerkant: niks gevonden, dan maar de insert eruit gehaald en dit gevonden: EAP CR-211 (made in mexico)

[url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_4447.JPG:47omg5dc]
    measurements: body = 37,5cm long, diameter=4,2cm

wat denken jullie, links waarschijnlijk Boge?

Zou het een probleem zijn om rechts koni te hebben, en links boge?

Nog een vraagje:
    We hebben 4 stalen velgen gekocht, 5.5×15, en we gaan 195/80 BFGoodrich Long Trail banden er laten opleggen. Op dit moment heeft de wagen 6×15 fuchs met 205/65’ers erop. Zouden we vrije ruimte genoeg hebben voor die hogere banden? The banden die er nu opliggen hebben nog enkele cms vrij spel, dus ik denk van wel…

thanks!
    Jan

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • twas te peinzen,

beide struts zijn dus flink verschillend, en aan de Koni is er zelfs geprutst ook..dus dat wordt op zijn minst 1 strut vervangen:

Misschien dat wel wel 2.7l struts erop steken, om instelbare Koni’s te kunnen plaatsen…

dat zou fantastisch zijn dave! please do.

en ja, ik hoop dat ik twee dezelfde inserts kan vinden, die in beide struts passen. Ik moet de andere kant er ook eens uithalen en vergelijken, maar dat kan ik pas doen als de wagen vooraan helemaal van de grond staat…

dat van die banden = goed nieuws, thanks 🙂

Hoi Jan,

die 80 hoogte zou normaal gezien geen significante problemen mogen opleveren. ik had vroeger op mijn oerelfje 75 hoog liggen en dat was (zelfs met versleten dempers) geen probleem.

Wat dat verschil in voordempers betreft… ik heb geen idee wat dit gaat geven (zelf nooit getest) maar is het niet interessanter (lees veiliger) om (zeker vooraan) dezelfde dempers te steken ?

Ik heb trouwens een link van iemand in duitsland die verhoogde en versterkte dempers plaats onder elfjes, als ik vanavond thuis ben (en tijd vind) zal ik die link eens opzoeken in mn favorieten…

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.