OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 584)
  • PB

      Ik denk dat er zeker en vast wel meer hetzelfde zouden gedaan hebben. 😉

      Rood is Rood en nie Zwart :mrgreen:

        ‘t Enige dat ik wist was rood = + 😐
        Niet dus 🙁

        Heeft er hier iemand een Delco liggen waarmee mijn garagist eens kan proberen?
        Anders bestel ik vanavond nog een nieuwe, best direct een andere bobine ook bestellen zeker?
        Moet ik eentje nemen met vacuüm vervroeging of zonder?
        Zelfs voor het bestellen van zo’n 123ignition is het verschil tussen België en Nederland pijnlijk merkbaar. In Nederland 4 adressen met routebeschrijving en alles, in België kan je hen contacteren via de site want “ook al weet je het zijn, je mag hier niet zomaar toekomen”…

        Wete, ‘t is nu nog maar een beetje prullen geweest, en strikt gezien heb ik ‘t opgefuckt, maar otoh… wie verwacht nu zoiets + ik heb idd al één en ander bijgeleerd 🙂

        Anoniem

          Ik vind het raar dat de batterij klemmen dan paste, normaal is de negatieve toch kleiner in diameter.
          Maar goed dat vergeet Bart zeker nooit meer 😀

          Wim

            😯 Had je die dan eraf genomen of zo.

            Daarom schreef ik ook al > op alle 4 spanning kan niet, moet massa bijzitten. 😉

            Maar dit vergeet je nooit meer. 💡

              Ja, euh… :mrgreen:
              Eerst het positieve nieuws: het mysterie van de negatieve spanningen is opgelost!!! :first:
              De batterij was verkeerd aangesloten 😳 😐
              Blijkbaar moet bij die oudjes de rode kabel aan de min en de zwarte aan de plus 💡
              ‘t Is maar een weetje hé?! :applaus:

              Mindere nieuws: Delco waarschijnlijk naar de botten. Mijn garagist vroeg me nu wat hij moest doen: ofwel een nieuwe bestellen (hij is 99% zeker dat’t de Delco is) of, of ik ergens een Delco even kon versieren om 100% zekerheid te hebben dat’t aan de Delco ligt.

                normaal gezien, als men een vijs kwijt is, komt men doorgaans bij mij terecht, maar ik denk dat de garagist hier een beter alternatief zal vormen..; :mrgreen:

                  Bart ,wijze beslissing .Alhoewel je tot nu toe al veel zaken zal bijgeleerd hebben 😉

                    Nope, dat sprankeltje hoop werd al direct de kop ingeslagen 😉
                    De achterkant is dicht.
                    ‘k Zal me maar bij flipperkasten houden en hier en daar een kot renoveren. Spijtig want ‘t interesseert me echt wel.

                    Anoniem

                      zou die bout er dwars doorgezeten hebben mss? Dan ligt de moer aan den achterkant, no problemo!
                      Gelijk dat ze zeggen op de tramkaartjes in gent ; nie pleuien …

                        De mail is verstuurd :engeltje:
                        Schiet niet echt op zoals ik bezig ben 😉

                          Verstandig. Ik ben ook zo’n sloper, kost altijd meer :mrgreen:

                            OK, I get it 🙂
                            Hij gaat binnen ter reparatie 🙂
                            Een echte man weet wanneer hij verslagen is 😉

                              Om onder of in dat maanachtig spul te geraken moet de motor eruit zeker?

                              Yep, een krik en sleutel 19 dan moet het wel lukken, vergeet niet eerst de versnellingsbak los te halen, succes :mrgreen:

                                ‘k Vrees ervoor.
                                De linkse was idd een bout van een goeie cm. die in de koelkap draad pakte, maar de rechtse is ongeveer een cm. of 8, met alleen op ‘t laatste stuk schroefdraad. Die rechtse was ook een gezamelijke vijs waar zowel de bobine als de bypass oil filter mee vaststond.

                                Anoniem

                                  Normaal is dat met draad in de koelkap door middel van een soort lasmoer. Kan zijn dat deze losgekomen is en dat stukje, de moer dus, ligt nu idd onder de koelkap op uw cilinders. Niks erg eigenlijk, kan daar niks misdoen, met een beetje chance valt hij langs de cilinders naar het plaatje eronder. Dit is makkelijker te demonteren. Mss kan je het ook wel pakken met zo een magneet op een lange veerarm maar tzal zijn om er ergens in te geraken. Succes.

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.