OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 584)
    • 😳
      I think I blew it 🙁
      Rechtse bout waar de bobine mee vaststond was niet gewoon uitdraaien zoals de linkse. De moer heb ik horen vallen en ligt nu ergens in dat “maan-achtig” spul waar de bobine op bevestigd zit…

      Om onder of in dat maanachtig spul te geraken moet de motor eruit zeker?

      Schema bekeken, zekering 1 geeft rechtstreeks spanning aan de bobine, ik meet op zekering 1 met contact af: 12 Volt, met contact op: 0V
      Onderaan de bobine komen de rode en bruine op dezelfde lug toe, de zwarte en zwart/wit gestreepte komen ook op dezelfde lug toe. Als ik meet met contact af: noppes, als ik meet met contact op -12,8 Volt. MIN 12,8 Volt, en ja, ik heb de polariteit van mijn meter correct 😉

      Batterij uitgemeten en daar klopt de polariteit wel.

      Toch maar de garage gaan opzoeken zeker? Alleen al om die moer terug te vinden.

        Heb je geen andere link Wim, want ik lees ondermeer:

        Bovenstaande storingen kunnen in het algemeen door de handige doehetzelver, die beschikt over enig geduld opgelost worden.

        en zoals je weet… 😉

        Nee hoor! Muchas gracias voor de link! :respect2:
        Ik vind het vooral raar dat ik negatieve spanningen meet…

        Straks bobine er eens af nemen en verder checken, this puppy’s got to start! :first:
        Ik zou zeggen “ik kom er eens mee af” , maar ja… 😳 😉

        Wim

          Na even zoeken heb ik de stroomschema’s gevonden voor je.
          Even het juiste bouwjaar aanklikken, en je kunt ze uitprinten.
          Hoop dat ik je er verder met kan helpen.

          http://cms.porsche-clubs.com/porscheclubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/394D33C9CDAC109BC12570FD0064F160

          Wim

            Dus als ik het goed begrijp heb je op alle 4 stroom staan of niet, en dat mag volgens mij ook niet, want er moet er een massa zijn.
            Bij Porsche in de oudjes is bruin meestal massa, maar kan hierop niet duidelijk antwoorden.
            Heb je de bobine al eens op OHm met signaal door gemeten.

            Heb je een stroomschema van de 912 voor de kleur draden de bobine!!!
            Of heb je net daarom dat boek besteld. 😉

            Blijft natuurlijk altijd moeilijk om via een beeldscherm iets te regelen. 😉

              Strange things happen…
              De bobine…
              Komen 5 kabels uit, eentje die vanboven op de Delco komt (telt niet mee nu), een rode en een zwarte die rechtstreeks naar de onderkant van de Delco gaan (tellen ook niet mee nu) en dan nog een bruine en een zwarte met witte lijn erop die in een kabelboom naar voor vertrekken.
              Contact van de auto opgezet, multimeter op DC en max.20 Volt.
              Me alleen toegespitst op de laatst 2 vernoemde draden. Beiden geven -12,85 Volt, gemeten tussen de draad en het chassis, dan de 2 andere ook maar eens gemeten en die geven ‘t zelfde.
              Ik had verwacht op die bruine +12,85 Volt te hebben en dat de zwart/witte het signaal ging geven tussen hoogspanning geven of niet.

              Wim

                Bart, op de draden die naar de bobine gaan heb je een plus en min (staat op de bobine)
                Op de + doe toe komt moet 12 Volt staan als contact opstaat.
                Als dat zo is, probeer dan even met een nieuwe/andere bobine, en als hij het dan doet, koop dan een flame thrower voor op de 123 ontsteking.

                Wij zijn er bij de Aston nu ook uit, blijkt gewoon te weinig volt uit de bobine voor een goede verbranding, dus gaat ook vervangen worden door boven genoemde bobine.

                Verder zal bij het raam mechanisme de pal of loopwiel afgebroken zijn, is een kwaaltje van de oude frames door een lam wordende veer op draaimechanisme.

                  Damnet dat is balen Bart :puke: ik hoop dat je rap wa beter nieuws hebt ,Succes in alle geval .

                    Het goeie nieuws: de Cibiés zijn gespoten, maar ook dit mocht niet van een leien dakje lopen want er is kleurverschil.
                    Gisteren die middenste kabel uit de verdeler getrokken “looking for sparks”: nada. Bobine is’t volgende dat moet onderzocht worden. Daar komen 4 draadjes op toe, iemand enig idee welke spanningen ik daar zou moeten op meten? Ben nog altijd overtuigd dat’t puur elektrisch is.
                    De 2 nieuwe banden zitten erop, zitten nu 4 even grote banden op, maar hij mag nu vooraan een paar cm. zakken.

                    Hoe meer miserie ik heb, hoe geïnteresseerder ik raak 🙂
                    ‘t Is me echter te koud in de garage dus: geduld… :engeltje:

                      Hoe staan de zaken er voor Bart, al vorderingen?

                      PB

                        [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/862/912engg.jpg/][IMG]http://img862.imageshack.us/img862/1888/912engg.jpg[/IMG][/URL]

                        :mrgreen:

                            Is dat al directe inspuiting ? Of moeten de kleppen nog gesteld worden .Dat zijn toch geen carburateurs die erin zitten ,Zijn het solexjes of al webers ?

                              Wat is dien baxter rechts van de bobine eigenlijk? 8)
                              En links van de meest linkse luchtfilter is de brandstoffilter neem ik aan? Staat voor ongeveer de helft gevuld.

                                Ga jij hem nou ook nog leren dat de naam van zijn auto…dat blauwe omhulsel, een bobine is Marc, schaam je 😆

                                  Yep dat blauwe is de bobijn :mrgreen: het zou zelfs aan het contactslot kunnen liggen dus je moet alles even nalopen.

                                15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.