Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › OK, pré-impact graag…
- Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
23 december 2011 om 01:06
Een 911 of een 912…
Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.
Algemene info is trouwens ook altijd welkom.
-
MakerDiscussie
-
Thx! :applaus:
Zal iets worden voor als ik nog eens ne makker in de buurt heb.
Stel… dat ik de kabel uit de verdeler lostrek, ‘m test op vonkjes bij ‘t starten, en er komen ook geen vonkjes uit, wat is dan de volgende boosdoener? De bobine? Maar die is ook nagelnieuw.
Kan ik ergens meten dat de bobine überhaupt stroom krijgt? Zet de bobine de +12 Volt om naar +/- 40.000 Volt, of doet die ook nog iets anders?
Volgens mijn mening als ervaringsspecialist :sarcastisch denk ik echt aan een kabeltje die ergens gelost is of een zekering… :geek:
De bobine is toch dat blauw spul op de foto hé? 8)Heb deze namiddag nog 2 tellers opgekuist (toerenteller en klokje) maar de 2 andere ga ik pas doen als ik lampjes heb want nu “geeft ‘t niet echt op” + je kan beter de lampjes vervangen als je de tellers in je handen hebt, ik heb de 3 tellers die intussen gedaan zijn dan ook nog niet terug vastgezet.
[quote=”Mushroom” post=90206]Ik heb geprobeerd met een bougie en heb geen vonken = geen ontsteking. [/quote]Je kan de bobinekabel losnemen uit de verdelerkap, deze op ongeveer 3cm van een goed massapunt op het blok houden en dan starten. Vonkt deze, dan zit het in de verdeler. Succes….Wim was me voor…..BR2 vervangen en huppa
Gewoon eerst uw bobine testen Bart, dus kabelke los trekken van verdeler, en dat even tegen blok houden tijdens starten, geen vonkske dan bobine even testen.
Komt dus hier op neer, beginnen bij de bron (bougie) en steeds verder terug gaan in het systeem tot de boosdoener opdoemt.
Ik *heb *geen *GEDULD !!!
😆 😀
Laat ik het anders zeggen: ik was blij toen er geen vonken waren tijdens de bougietest want dat duidt op een elektrisch probleem. Elektriciteit is mijn dada. Ik dacht dus een antwoord te krijgen a la “gekend probleem, is waarschijnlijk die zekering of dat relais”, nu blijkt dat’t veel ingewikkelder is zal ik me eerst even moeten inlezen en ‘m misschien achteraf toch nog naar de specialist doen 8)
I’ll try to fix it, or will die trying :happy:Dit voert me terug naar de eerste flippers die ik fixte… Bij een bepaalde kast zomaar ineens een reset, kast bootte terug op en je kon weer spelen tot de volgende reset, out of the blue. Van alles zitten vervangen tot ik op een dag te horen kreeg: “Da’s gewoon BR2 vervangen”
BR2 vervangen en huppa…
Ondertussen al op menige kast BR2 vervangen, veelal kasten die al jaren defect stonden. Oneindige dankbaarheid van de eigenaars is steeds mijn loon :respect2:Het “gehakketak” tussen Bart en mij staat los van welk forum dan ook, dat weet hij ook. Dagelijks contact zegt wellicht genoeg.
Natuurlijk wil je alles van de techniek leren als daar je interesse ligt.
Maar het is op een gegeven moment kiezen tussen rijden of langzaamaan kennis opdoen.
Ik krijg de indruk dat Bart beide wil en zo snel mogelijk. Zou ik ook willen, maar leer het allemaal maar eventjes. Dan moet je geduld gaan opbrengen en hopen dat hier o.a. antwoorden komen waar je iets aan hebt. Inderdaad, daar is het forum voor.
Maar ik denk minder negatief over een specialist dan anderen. Je moet het ook treffen en overleg kunnen hebben met die persoon. En niet dat hij/zij zomaar uurtjes gaat schrijven.
Het is toch geen schande om iets niet te weten of te kunnen.
Moet er zelf niet aan denken om maanden/jaren niet te kunnen rijden omdat je de oplossing niet kunt vinden.Dus beste Bart, geduld is een schone zaak, als je het er voor over hebt.
Mush, kijk even naar die site van Wim, daar staan foto’s en voorbeelden van verschillende soorten bobines, alsook vervangexemplaren.
suc6!
Dit is het vlaamse forum hé, we proberen elkaar te helpen in een vriendelijke behulpzame en gemoedelijke sfeer. En voor we onzen Bart naar de ‘specialist’ (die ook niet alles weet maar wel geld en tijd vraagt) gaan doorverwijzen, kijken we eerst eens rond of er niet iemand met een gelijkaardig probleem reeds ervaring heeft. Waarvoor dient het forum dan anders ? Toch om ervaringen te delen en zelf iets bij te leren ? Met een beetje respect en goede relaties kom je in vlaanderen een heel eind verder …
Beste Sigrid :sarcastisch
Eerst en vooral wil ik toch het verschil aanstippen tussen “achterlijk” en “raadselachtig”, kleine nuance, maar kom 😉Jij zegt: “ga je eens wat meer verdiepen in de techniek. Hier kan ik zelfs op antwoorden, het moet niet gekker worden.”
Terwijl je eigenlijk bedoelt: “er is dus iets kapot, laat het door een vakman maken”
De auto moet *toch* weer binnen bij de vakman voor dat olielek, dus ja, the easy way out is hem gewoon dumpen en genoeg flappen meenemen bij ophaling. Echter wil ik ook met dat kreng rijden, en ik wil er een beetje verstand van hebben ook. Als ik op een parking in Zuid Frankrijk sta en hij doet weer krak hetzelfde wil ik weten hoe ik me kan redden. Dat ding interesseert me en de techniek is de techniek van een grasmachine, is niet te vergelijken met de nieuwere. Poepsimpel dus, net zoals het voor mij poepsimpel is om een ruit van het speelveld van een flipperkast te halen, of de EOS switch af te stellen, maar voor vele mensen is dat dan weer rocket science. Als ik voor de zoveelste keer die vraag krijg denk ik ook soms 🙄 , maar otoh ben ik ook ooit in de positie geweest dat ik het niet wist en ik was ook blij dat iemand het me zei hoe het moest.
Je kan niet alles Googelen, ik zoek bvb momenteel de nieuwprijs van een 964 en de uitstoot van die auto’s, wel good luck, en als ik hard genoeg zoek zal ik het misschien ook wel vinden, maar voor ‘t zelfde geld zit er hier iemand die de prijslijsten mooi ingescand op zijn pc staan heeft. Daarvoor dient toch een forum?
Ben bvb ook nog steeds op zoek naar deftige LED lampjes voor ‘t dashboard… Deze week de holy grail gevonden: Iemand die ze zelf maakte met de correcte voorschakelweerstand, afvlakking etc… Een set kostte $80 en daarvoor kreeg je alle verlichtingsLED’s + de groene “motor draait” LED + de blauwe “High beam” LED. 13 pagina’s op een forum, 13 x 25 posts om te lezen hoe goed ze wel waren, een of andere gek die er tegenin ging, classic white of bright white of zelfs “duikboot groen”. Om dan op de voorlaatste pagina te weten te komen dat ze uitverkocht waren…
Ik weet dat er hier een paar zijn die ze ook zoeken. Moet ik dan zeggen: Google het maar?
LED lights Ba7sBobine dus… Waar zit dat (censored) kreng nu … 😈
Google, here I come…Net wat bij gelezen, ondermeer op het http://www.912register.nl/ forum,
en dan kom je toch wel enkele weerkerende problemen tegen…Gaande van een te zwakke bobine tot doorgebrande printplaten v/d 123 ontsteking.
mush, best enkele uurtjes lezen en vooral niet opgeven zou ik zeggen.
Het zelf oplossen van probs is idd een mooi deel van de hobby.
Als de 912 goed reed op de weg naar huis zou ik niet aan de ontsteking komen, eenmaal goed afgesteld veranderd er niets. Zou even de bobine nakijken.En je hier even aanmelden…
Anoniem5 februari 2012 om 12:46Die mening deel ik niet met U Sigrid 😀
Voor de dagelijkse auto ok.
Maar voor de hobby auto is het een deel van de hobby om het rijdende te houden bij mij.
Zo ben ik al bijna 2 jaar bezig te weten te komen waarvoor alle elektrische componenten dienen die rond mijn 1986 Turbo motor zitten. Ik vind hier gewoon geen specialist die het weet.
“Ik zal alles eens bekijken en zien wat ik kan doen” is een te dikwijls gehoord antwoord van specialisten.@ Mushroom
De moed niet opgeven, internet en een beetje gezond verstand zal oplossingen brengen.
Verder zal Wim en ook nog anderen hier je zeker nog kunnen helpen.[quote=”Mushroom” post=90250][quote=”Sigrid” post=90246]Zo…die zit ❗ 😆
Paddestoel….ga je eens wat meer verdiepen in de techniek. Hier kan ik zelfs op antwoorden, het moet niet gekker worden.[/quote]
Deze raadselachtige antwoorden vind je met hopen op ‘t Nederlands forum (no offence), als jij er zelf kan op antwoorden, waarom doe je ‘t dan niet effe?
Is ‘t leuker van iemand te zien spartelen? Of te lachen met zijn gebrek aan kennis? Heb van in ‘t begin gezegd dat ik technische leek was en dat’t de bedoeling was iets bij te leren toch?
[/quote]:relaxman:
Je hebt een auto gekocht met andere techniek dan de wat modernere versies. Dan zijn er maar weinig mensen met de juiste kennis om je op weg te helpen, behalve dan…dat er is iets kapot. Je kunt dan heel lang gaan zoeken naar de oorzaak(Wim kan je goed op weg helpen), maar verder moet je je(en velen onder ons) niet helemaal gek gaan denken en een goede specialist gaan zoeken. Heeft niets te maken met dat het leuk is om iemand te zien spartelen, is helemaal niet leuk. Maar toegeven dat je het niet weet is toch geen afgang. Een gewone P garage heeft ook vaak deze kennis niet in huis. Die Nederlanders, met hun achterlijke antwoorden(ik dus ook) kiezen 50-50…of de P garage of een specialist in het type P. Ik ga nooit naar de dealer, altijd naar een specialist. Alleen PCG weet inmiddels genoeg van oudjes om je als dealer te kunnen helpen. Er zijn maar weinig mensen die alles zelf kunnen, wellicht wel de diagnose stellen, maar het niet kunnen verhelpen. Het is een vak apart. En daar moet je je soms gewoon bij neerleggen.
Samengevat: er is dus iets kapot, laat het door een vakman maken 💡it’s just part of the experience Mush’ , nachtje over slapen :sleep: en niet laten opjagen. ik zou dat ding terug origineel zetten als het niet werkt, die dingen moeten vroeger toch ook gereden hebben zonder die electronica ? Beetje oldskool kan nooit kwaad
Allez Sigrid help Bart nu eens ,het is ook voor hem weekend . 👿
Is er een mogelijkheid om de ontsteking te laten vervangen door een ander type ontsteking .
Niets zo ergelijk als een wagen die niet meer start .Mijn ex 2.2 targa startte steeds als hij koud stond ,warm was wat anders .Maar dat had een andere reden .[quote=”Sigrid” post=90246]Zo…die zit ❗ 😆
Paddestoel….ga je eens wat meer verdiepen in de techniek. Hier kan ik zelfs op antwoorden, het moet niet gekker worden.[/quote]
Deze raadselachtige antwoorden vind je met hopen op ‘t Nederlands forum (no offence), als jij er zelf kan op antwoorden, waarom doe je ‘t dan niet effe?
Is ‘t leuker van iemand te zien spartelen? Of te lachen met zijn gebrek aan kennis? Heb van in ‘t begin gezegd dat ik technische leek was en dat’t de bedoeling was iets bij te leren toch?En ja, ik vind ‘t raar dat je er 200 km mee doet van in Nederland naar hier, en dan hier een paar ritten met niks van problemen en dan ineens niets meer terwijl je kan zien dat die Delco nagelnieuw is.
Had intussen de site van de verkoper (of uitvinder van de 123 rommel) gevonden en waarschijnlijk heb ik deze steken:
123
@wim: thx! Zal er me eens in verdiepen! 🙂 Was van plan om ‘m naar de garagist te doen en daar dan ook nog een paar akkefietjes te laten doen, maar it’s getting personal. Denk er al eerder aan van ‘m gewoon te laten staan en als ‘t weer ‘t toelaat toch maar eens zelf één en ander te doen en te proberen… Will be fun :relaxman:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.