OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 584)
  • Wim

      Hier nog een verhaaltje over de 123 ontsteking, en Google staat er vol mee. 😥

      Is van Alfa forum, maar van Porsche of andere merken vind je ze ook.

      http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewtopic.php?f=16&p=62764

      Wim

        Hoe komt het dat de aston het enen moment perfect loopt, en de andere dag na starten bijzonder slecht loopt, terwijl er niks verandert is.

        Weet het ook niet, anders zou ik je gelijk kunnen helpen.
        Heb nu de hulp van de importeur opgeroepen, en die heeft mij al bepaalde afstel gegevens gegeven die je ook op deze site kan vinden.

        Daar zie je dan ook de gewone of tune met cijfer combinatie, dus ga je misschien iets wijzer van worden.

        Welkom bij Leen APK!

        http://www.leenapk.nl/products.php?category_id=61

        http://www.leenapk.nl/product_details.php?category_id=61&item_id=23

        Lees de installatie voorschriften, en kijk of je de goede bobine hebt, want deze ontstekingen hebben het liefs een hoge piek van 40000 volt.

        Hoop dat je hier wat verder met kunt.
        Loop alles even na van de draden, en kijk of je vanaf de bobine al een vonk hebt, dus zonder bougie kabel.
        Wel vast houden met geïsoleerde tang tegen het blok.

          Zo…die zit ❗ 😆

          Paddestoel….ga je eens wat meer verdiepen in de techniek. Hier kan ik zelfs op antwoorden, het moet niet gekker worden.

            En hoe komt ‘t dan dat je ‘m zondag rijdend weg zet en hij ‘t weekend daarop niet meer start?

            Tja, hoe komt het dat je de ene moment nog leeft en het volgende moment plots dood bent ? … :mrgreen:

              [quote=”cabrio wim” post=90243]

              Is het een gewone of een tune.[/quote]
              😯
              Wie weet dat? Hoe zie je ‘t verschil?
              Dus ‘t is rommel om af te stellen, maar eens afgesteld is’t ok?
              Benieuwd voor je bevindingen! 🙂
              En hoe komt ‘t dan dat je ‘m zondag rijdend weg zet en hij ‘t weekend daarop niet meer start?

              Wim

                Oké ik zie het al, en dacht het al.

                Een 123 ontsteking, man man man, wat hebben we daar al een ellende met gehad.
                Bij een kennes de toerenteller kapot door verkeerde impulsen, en bij de Aston Martin hebben ze er nu ook een opgegooid, en droppen hem nu bij ins, terwijl wij er niks mee van doen hebben.
                Ding start en loopt van geen meter.

                Ga dat wel proberen uit te zoeken, want ze blijken heel goed te zijn, maar voor het afstellen zijn het baggers blijkbaar.

                Is het een gewone of een tune.

                PB

                  Per toeval staat je verdeler niet los ofzo? en is hij misschien verdraaid?

                    Van iets dichter getrokken krijg ik dan dit:

                      PatrickB, in theorie ben ik morgen thuis… maar ‘t is wel koud in de garage hoor! 😐

                      Wim, heb de delco-kap er even afgetrokken en dit kwam tevoorschijn:

                      ‘t Zijn er 4, eentje voor elke cylinder veronderstel ik? 😉

                      Wim

                        Haal je delco kap er eens af (2 lipjes weg klikken) en laat een weten wat er onder zit.
                        Of maak er een foto van.
                        Wil even weten wat voor soort ontsteking erin zit voor ik iets kan antwoorden.

                        PB

                          Misschien als het weer morgen mee zit dat we samen eens kunnen kijken?
                          Niet dat ik er verstand van heb, maar 2 weten meer dan één hé. :mrgreen:

                            De kanten van Dendermonde…

                            PB

                              Bobine, delco, rotor dit zijn enkele dingen die het eerste in me op komen.

                              Vanwaar ergens ben je ?

                                Vandaag met ne makker de wielen er af genomen en er zo mee naar de bandencentrale geweest. Er liggen nu dus 4 dezelfde grootte banden op. ‘t Spul staat nu vooraan wel een beetje hoog op de poten en zou wat moeten zakken.
                                De Cibié’s zijn binnen bij de carrossier om te spuiten.
                                Ik heb geprobeerd met een bougie en heb geen vonken = geen ontsteking. Zekeringen vooraan in de koffer zijn uitgemeten en zijn allen goed, relais vind ik niet direct. Iemand nog suggesties?

                                Wim

                                  Meestal een verdroogde/slecht dichtende pakking door lang stilstaan op de pomp, trek dan valse lucht en geen benzine aan. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.