OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 584)
    • [quote=”Mushroom” post=89924]Bully is ons aan’t foppen denk ik 😉

[/quote]Het was idd het plaatje eronder. Had het ook nog nooit gezien hoe dat eruit moet zien 😉 Afijn je bent rijdend thuisgekomen dus het moet iets simpels zijn wat het probleem veroorzaakt…..

gd1

Het is een mechanische pomp dus is er geen relais vandoen…

Zoals mijn mecanicien dus ook al zei…
          Bully is ons aan’t foppen denk ik 😉

Iemand weet van enige relais in de 912?

En is dat niet datgene wat ik bedoel ?
            Niks electrisch maar mechanisch dmv de nokkeans die daardoor het membraan in de “pomp” zorgt dat de benzine wordt aangezogen ?

[quote=”bully” post=89907]

Euhm…
              Is dat geen foto van de dynamo?

Is dit niet de pomp:

zelfs de besten vallen al eens met een platte batterij is het niet ? :mrgreen: :drink:

Hadden ze dat in die jaren al ?
                  Ik dacht dat dat toen nog van die “vacuumpompjes” waren die in beweging kwamen dmv de nokkenasbeweging .

klikkerdeklik Plaatjes erbij….

De mechanische Pierburg brandstofpomp :wtf:

Mushroom,dat komt allemaal goed…Als hij maar start op 1 april :driver:
                        Den blauwe is toch al heel mooi…

Specialiteit van het huis 😉 :mrgreen:
                          Maar je kan niet geloven hoe dikwijls dat backfired 😐 Ook weer in tegenstelling tot de 912 :sarcastisch :happy:

PB

[quote=”Mushroom” post=89898]

En om je dag mooi af te sluiten, ik ben vandaag in de Auto5 van Zwijndrecht en Schoten
                            wat prullen gaan halen.

Het mes in de wonde ronddraaien heet dat dan… :applaus: 😉
                            I like that humour! :drink:

Best de motor ook niet starten, maar da’s bij mij niet echt een probleem! :happy:[/quote]

Je kan het blijkbaar zelf ook mooi ronddraaien.

euh het mes hé 😆

Wat is een schaamplaat?

Ik denk dat Mushroom daarmee zijn spiksplinternieuwe O-plaat bedoelt :mrgreen:

En om je dag mooi af te sluiten, ik ben vandaag in de Auto5 van Zwijndrecht en Schoten
                                wat prullen gaan halen.

Het mes in de wonde ronddraaien heet dat dan… :applaus: 😉
                                I like that humour! :drink:

Den blauwen dan.
                                Volgens mijne mecanicien is er geen benzinepomp, of alleszins toch niet elektrisch. 😈
                                Zekeringen heb ik nagekeken, alles OK (nagemeten zelfs)
                                Relais vind ik niet direct. Tenzij misschien eentje in de linkerachtervleugel verscholen onder een metalen kubus.
                                Bougies gelokaliseerd maar kon niet proberen daar ik alleen was.

Een schaamplaat is een O-plaat, ofte een old-timerplaat, ofte een plaat waarmee je in je auto mag gaan zitten met de deuren op slot, de vensters toe en de garagedeur dicht. En vooral niet teveel bewegen, of “ze” gaan je pakken! 😈
                                Best de motor ook niet starten, maar da’s bij mij niet echt een probleem! :happy:

Heb niks, maar dan ook niks benzinelucht geroken toen ik laatst probeerde.

pompie dubbellussen. Wat is een schaamplaat?

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.