OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
      Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
      Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
      Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
      De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 584)
      • En wat een opties, een antenne en een spieker :mrgreen:

*luv dat zou een leuk projectje zijn 😆
          hoe is het eigenlijk met de olie lek nu?

Via via de specs van de smurf te weten gekomen :mrgreen:
            Dat hok blijkt dus Sand Beige als originele kleur te hebben 8)

Hoe cool is dat?! 🙂
            Motor is blijkbaar ook matching…

Engine Number: xxxxxx is original
            color 6607=sand
            interior leatherette blak
            dealer PC Pacific,Burlingame
            invoice Jan.’67
            option antenna,speaker

PB

‘t Spul zit weer in elkaar maar hij blijft olie p*ssen like an overexcited dog :bounce:
                Nu is voor de 3e keer de krukaskeerring vervangen (moest toch uit elkaar) én deftig geinstalleerd, de mannen denken aan ‘t vliegwiel, maar de technieker die de eerste 2x de krukaskeerring vervangen heeft zei me indertijd dat ‘t waarschijnlijk de krukas was die scheef is en zo dus iedere keer binnen de kortste tijd de nieuwe krukaskeerring uitleutert. :puke:
                Ik ga’m halen bij de mannen en ‘m effe op kant zetten. Ben er weer even klaar mee…
                Moest iemand een krukas kunnen vervangen en een mooie 912 willen…

Spijtig maar was een beetje te verwachten 😐

Schroefdraad in de krukas bleek toch een groter probleem te zijn dan we dachten,
                    normaal gezien is het blokje gisteren weggebracht naar een revisiebedrijfje in de buurt.

Word er nog wat gesmurft ?

[quote=”Hellraiser” post=141253]@ Ghost:

– Breedte tussen de kolommen: 2685mm[/quote]

Bedankt voor de info :up:
                        Nu weet ik da de mijne eigenlijk 45 cm te smal is,
                        zal weer enkele uren klussen worden

Ook al stielmannen zie ik.
                          Ik wou da ik da allemaal kon se

Keep up the good work

vergeet niet om het vliegwiel opnieuw uit te shimmen. (axiale krukasspeling)
                            de centrale bout mag slechts 1keer aangespannen worden, dus eigenlijk bestel je er best 2…
                            1x om te meten, 1x om te monteren…

Laat het maar snel in orde komen .
                              Oei oei 😳 .

Oeps , te hopen dat er nog genoeg materiaal in de krukas aanwezig is om de schroef vast te zetten :engeltje:

Ietske meer werk dan verwacht maar komt wel goe,
                                  alle pennen waren afgebroken en schroefdraad krukas is beschadigd.

[URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0995_zps4973fd5a.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0995_zps4973fd5a.jpg[/IMG][/URL]
                                  [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN1000_zpscc5ede7b.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN1000_zpscc5ede7b.jpg[/IMG][/URL]

Nu hopen dat de stukken rap binnen zijn 😀

Neenee, hij was enkel een beetje incontinent en zweet langst alle kanten :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 584)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.