OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 584)
  • PB

En om je dag mooi af te sluiten, ik ben vandaag in de Auto5 van Zwijndrecht en Schoten
      wat prullen gaan halen. 😯 Maar ja, ik rij dan ook niet me Porsche he. 😛

Niet alleen blauwe ellende, vandaag ook zwarte ellende…
        ‘k Had “prijs” deze morgen, aan een tankstation op 5 minuten van mijn werk: platte batterij.
        De zoektocht naar een batterij en de reactie van Porsche zal ik hier maar weer niet schrijven, maar de reactie van Auto5 (waar ik uit puur frustratie na mijn telefoontje naar Porsche naar belde) was ook goed:
        Voor welke auto is dat meneer? Is dat dan ne 911? Hoeveel PK? Bouwjaar? etc etc… wacht effe aan mijn collega vragen… etc… 5 minuten aan een stuk.
        Ja, we hebben dat binnen hoor meneer!
        Haja, kan ik er dan achter komen?
        Hanee hé meneer, we staken vandaag…

Dat ik nog leef is een medisch mirakel!

‘k Heb van mijn makker (en mechanieker) een bougie meegekregen om eens te kunnen testen op de blauwe. I’ll keep you posted. Heb niks, maar dan ook niks benzinelucht geroken toen ik laatst probeerde.

Oja, toch nog een positieve noot, mijn schaamplaat is toegekomen vandaag :mrgreen:

Mushroom wat een hoopje ellende heb je nu weer gekocht ? Kijk omdat je een goede vriend bent geef ik je er direct 5000 euro voor … :mrgreen:

Nee man knappe bak is dat, misschien dat de vorige eigenaar je kan helpen die kent de auto toch best ?

Denk ook aan de benzinepomp. Bij de oudjes is het verstandig om die dubbel te lussen.

Anoniem

Mushroom, je schreef eerst dat je uw batterij bijna volledig plat had gestart.
              Rook je dan benzine of niet ❓
              Als er geen ontsteking is zou je benzine moeten ruiken na enkele keren starten 💡
              Als je die niet ruikt zou ik beginnen met de benzine pompen en filters te checken.
              Krijgen deze spanning en draaien ze ❓
              Ik heb met de mijne ook al keertje gehad dat de relais van de benzinepomp niet goed in de zitting zat. Dus duw alle relais een keertje extra in de zitting. Ook alle zekeringen eens verdraaien en controleren of ze niet doorgebrand zijn. Oude elektrische verbindingen durven al eens een beetje oxideren met slecht contact als gevolg.

http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/de/D_911-1_KATALOG.pdf
              Wel even geduld bij de link naar PET, is een groot PDF bestand.

Ik zal mijne makker het bougieke laten vasthouden, ik zal wel starten 8)

Neenee, dat wist ik nog, heb nog een Kawasaki 550-SX Jetski gehad, het krel heeft nooit goed willen starten, vandaar dat ik de start truukjes toch nog een beetje ken 😉

PB

[quote=”cabrio wim” post=89801]Dat zal hij toch wel weten zeker. 😆 [/quote]

Zeker van? :mrgreen:

[quote=”Mushroom” post=89730]
                  Technische zero als ik ben op gebied van auto’s[/quote]

😉

Ne goedkope defibrillator ahw :mrgreen:

Wim

Dat zal hij toch wel weten zeker. 😆

Anders is een schokske voor je hart ook niet slecht hoor. :mrgreen:

PB

[quote=”cabrio wim” post=89798]Gewoon een bougie kabelke los nemen, daar een andere bougie insteken, tegen de motor houden en een tweede persoon laten starten, dan kunde gij kijke of d’r een vonkske komt. ;)[/quote]

Wel zeker zijn dat je niks van metaal aan bougie vast neemt als je dit gaat proberen. :relaxman:

Wim

Gewoon een bougie kabelke los nemen, daar een andere bougie insteken, tegen de motor houden en een tweede persoon laten starten, dan kunde gij kijke of d’r een vonkske komt. 😉

Heb nog wel wat sticker ideetjes voor je 😆

:mrgreen:

Gisteren met ne makker nog eens wat zitten foefelen (we kregen ‘m toch niet in gang ;)) en de combo van Gulf en Pennzoil was ook heel goed te doen, ik heb alleen schrik dat ik er een stickerkraam ga van maken terwijl als ik zoiets zie op internet ik altijd denk “gewaagd, maar toch knap” 8)

Anyway, ‘t begint hier op te lijken, de juiste kleur en alles 😉

Heb geprobeerd met Start-pilot: no go…
                              Ik zou moeten zien of ik ontsteking heb… waar zie ik dat? De bougies zeker? Maar waar nog, en liefst op een bereikbare plaats :sarcastisch

PB

Mijn eerste job, was bij Pennzoil en toen reed ik net met mijn eerste auto,
                                een kever in dezelfde kleur als jouw 912, dus deze combo is mij voor de lekkerste. :mrgreen:

In de combinatie met de cibie’s zou ik opteren voor gele koplampen. 😛

Anoniem

Bart ben je dan van plan om op de fuchsen naar de keuring te gaan ❓
                                  Ik zou het niet doen als de banden maten niet volledig dezelfde zijn.
                                  Het zou zonde zijn om daarvoor opnieuw voor terug te moeten.

Startpiloot kan je gebruiken maar doe dit met mate ❗
                                  Zeker niet teveel gaan inspuiten.
                                  Maar ik denk dat je best eerst de oorzaak gaat achterhalen van het niet starten.
                                  Ik gebruik enkel startpiloot bvb als je ergens staat met een zo goed als platte batterij en geen start hulp, dan kan die ene laatste startpoging met startpiloot u redden, als er een defect aan de auto is zal start piloot u niet helpen vrees ik.

Verder goed opletten wat je hoort ziet en ruikt, let vooral op benzine geur en eventuele ploffen in de uitlaat.
                                  Dan alles posten en dan we u misschien helpen 😉

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.