OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 584)
    • Maar……..als je maar blijft volhouden. Geef de moed niet op, het is het waard.

‘t Zullen prolly de Gulf-stickers worden en de Cibié’s komen er ook op. Die liggen gedemonteerd klaar te wachten om naar de spuiter te voeren.
        Ik ga ze op deze motorkap monteren en een extra motorkap kan ik later nog altijd kopen moest ik ‘t nodig vinden.
        Voor de rest weinig goed nieuws.
        Mocht vandaag naar de bandencentrale om de nieuwe banden te laten steken. Het hok wou niet starten 😕
        Technische zero als ik ben op gebied van auto’s de (splinternieuwe) batterij zo goed als plat gestart en hij hangt nu aan de lader. Morgen eens proberen met Start-pilot.
        Olielek dat zou moeten gemaakt geweest zijn is er terug zij het in mindere mate.

Moet dus naar de keuring, maar eerst moet dat lek hersteld worden, maar eerst moet ik dan andere banden hebben, maar eerst nog wachten op de nummerplaten, maar eerst hopen dat ik ‘m kan starten :wtf:

:drink:

voor mij ook Gulf :first:
          en gaten… ik ben daar geen voorstander van, maar anderzijds die cibie’s zijn toppie ! :respekt:

ik zou gaan voor nr 2 of 4 😆

Gulf :first: :first: :first:

[quote=”Mushroom” post=89610]
                Over een gebrek aan foto’s kunnen jullie niet klagen hé? 😉
                [/quote]

heb je ook foto’s van het interieur?? 😆

Nummer 4 valt meteen af……….ziet er niet uit.
                  Gulf past bij jou, maar nr 1 heeft denk ik mijn voorkeur.
                  Maar ja, wat moet je met die adviezen. Lekker zelf kiezen of af en toe eens wisselen.

[quote=”Mushroom” post=89610]Ik neig ‘t meest naar de pegasus van Mobiloil, mijne makker vindt dat iets voor jeanetten 😉 En eigenlijk vind ik ze alle vier knap :oops:[/quote]
                    hij denkt zoals mijn dochter van 6 dat het een “my little pony is” :mrgreen: :mrgreen:

persoonlijk vind ik de gulf het mooiste…

ps: je hebt idd de sealed beams, dus het volledige binnenwerk ook vervangen naar de EU versie, de combinatie van de 2 verschillende is niet zo mooi.
                      Reken wel op een 800€ voor een paar nieuwe 😐

Dus ik veronderstel dat ik de US sealed beam lights heb zoals de 356 en kevers?
                        Mwah… Toch nog niet direct hoog op de prio lijst, alhoewel ik er eerder deze week stond op te kijken en ik in mezelf dacht “Die zouden ook eens mogen vervangen worden” 😉
                        Best ‘t binnenwerk dan ook vervangen zeker? Zal best ook wat meer licht geven denk ik…

Zoals ik al zei: ‘t steekt nauw, en goddank dat ik eentje gekocht heb die in orde was, anders was ik nu al zot aan’t komen waarschijnlijk.

And now the fun stuff! 8)

Over een gebrek aan foto’s kunnen jullie niet klagen hé? 😉
                        Ik neig ‘t meest naar de pegasus van Mobiloil, mijne makker vindt dat iets voor jeanetten 😉 En eigenlijk vind ik ze alle vier knap 😳

dit zijn de juiste lenzen die je nodig hebt.

http://www.ebay.com/itm/Porsche-911-356-Head-Lights-SWB-90163111100-/390231300319?hash=item5adb9918df&item=390231300319&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Kopen die handel 😉

Maar ik denk dat je het binnenwerk van een Us hebt ❓

even opgezocht,

De 911/912 tot 1968(swb) waren er 4 verschillende lichten.
                            – Bosch assymmetric unit (zowel voor LHD en RHD verschillend)
                            – gele bosch voor frankrijk
                            – Us kreeg een gelijkaardige ‘Sealed beam’ hella unit als de 356 en volkswagens

voor de 911/912 vanaf model 1969,dus lwb was het de H1 koplamp (zoals de mijne)

vanaf 1973 was het de H4 koplamp

uiterlijk is er nauwelijks verschil te zien tussen de H1 en H4

nu nog even foto’s zoeken 😉

Even verder gegoogled op “912” afbeeldingen en daar zie ik ze toch allemaal staan met ofwel de dikke Amerikaanse chroom ringen, ofwel zoals de mijne…

Dit zijn jouw lichten:

Dit de mijne:

Dit Amerikaanse:

Ik dacht dat die van mij de gewone koplampen waren voor een 912 én dus nog een ander (ouder) model dan de impactbumpers.
                                  Graag feedback! 😉

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.