OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 584)
  • Wim

Skoone lampkes. 8)

PB

Yummie :applaus:

This arrived today…

Thx Talitho!! :respect2:

PB

Net even je topic doorgenomen en de foto’s bekeken.
            Mooi exemplaar heb je daar staan en de plannen ermee lijken me meer dan oké. :applaus:

Allemaal nogmaals bedankt, heb ondertussen een “cavalerie” (lees: hulp) te pakken, volgende week inschrijven als oldtimer en daarna -hopelijk zonder veel problemen- als volwaardig automobiel! :driver:

Om dit verhaal even kracht bij te zetten: Ik heb zelfs al iemand gehad die de roettest wenste af te nemen bij een benzine!? Gevolgd door een…Oeps!
                Dan weet je wel met wat voor mensen je te maken hebt…

[quote=”luc993cabrio” post=89295]Man, wat een verhaal, VRT zou daar eens ne reeks moeten van maken’ Het leven zoals het is…de keuring’, zou nogal kijkcijfers opleveren. ruzie ruzie ruzie[/quote]
                  :happy: :happy:

Man, wat een verhaal, VRT zou daar eens ne reeks moeten van maken’ Het leven zoals het is…de keuring’, zou nogal kijkcijfers opleveren. ruzie ruzie ruzie

Idd weer een mooi staaltje van de Belgische bureaucratie 👿
                      Moesten wij, WERKmensen zo te werk gaan… :censored:

Wel mooie foto’s, ziet er goed uit :drink:

PT

Mushroom,

Bij het lezen van je keuringsavontuur draait mijn maag weeral om. Ik heb er zelf ook alleen maar negatieve ervaringen mee en ik moet echt wel gaan geloven dat er bij al die keurings-stations alleen maar randdebielen tewerkgesteld worden met het IQ van een schoenveter. :puke: Voor al mijn voertuigen laat ik gewoon iemand van de garage rijden, (spaart me alleszins een hoop tijd maar vooral stress 😉 ).
                        De laatste keer hebben wij voor een familielid gewoon een deurwaarder meegenomen om al hun handelingen en opmerkingen nauwkeurig vast te laten stellen, (het betrof hier wel een peperdure oldtimer met keuring dagelijks gebruik). Je moest de grijns op hun bakkes eens zien veranderen,…zalig gewoon !! Misschien nog een tip, geen discussies meer over wie wat heeft gezegd enz… !
                        Succes met je mooie 912, uiteindelijk komt alles goed !

quote : Het ergste van al vind ik dat een dagdagelijkse keuring niet wordt aangepast aan de ouderdom van het voertuig. Uitstoot van mijn elfje is ongetwijfeld te hoog, maar alleen op deze manier rijd hij goed…

=ONZIN !! Uitstootnormen keuring zijn aangepast aan het bouwjaar van de auto.

Dat je wagen niet goed rijdt met een voor zijn tijd normale uitstootwaarde, betekent dan ook dat er iets niet juist is in je brandstof- of luchttoevoer of uitlaatgassysteem.Waarschijnlijk is er iets anders mis, maar kan je dat enkel compenseren door andere (lees eigenlijk incorrecte) afstelling.

Anoniem

Een ding weet ik zeker, als je niet opgeeft lukt het.
                            Mij hebben ze ook enkele keren terug gestuurd.
                            Eenmaal de keuring voor GV attest gedaan is het enkel wachten, een 5a6 maanden, dan zou het in orde moeten zijn.

Geduld Bart, je kan toch al beginnen rijden.
                            Dus enkele maanden extra wachten maakt niet uit.

Belgische bureaucratie :puke:

Je moet ze mij hier niet leren kennen! Hoe België blijft functioneren!?!?!

Mijn 911T heb ik in Juni 2010 laten keuren. Auto VOLLEDIG gerestaureerd en dus in nieuwstaat! Origineel Duitse wagen, nog nooit op Belgisch kenteken gestaan. Voorlopig voor een O-plaat gekozen om later eventueel dagdagelijks te gaan. Om alleen al aan die O-plaat te geraken!?!? 2 dagen mee bezig geweest! Puur papierwerk en onwil van DIV!
                                Inmiddels heb ik 5000 avontuurlijk km’s op te teller staan en vertik het om voor een dagdagelijkse keuring te gaan! O-plaatje erop en gewoon rijden! Er zijn zodaning veel events dat je je geen zorgen moet maken wat betreft de km-beperking!

Het ergste van al vind ik dat een dagdagelijkse keuring niet wordt aangepast aan de ouderdom van het voertuig… Uitstoot van mijn elfje is ongetwijfeld te hoog, maar alleen op deze manier rijd hij goed…

Bij deze wens ik je nog véél sterkte toe! 🙂

Dat was ik denk Ik “JP met de spoilerkes” :engeltje:
                                  En voor de duidelijkheid uit Limburg :first:

Ik heb het zelfde onderdergaan zoals in de post hierboven beschreven.
                                  Ik had je dit willen besparen met de info in mijn vorige posts enkele weken geleden…
                                  Probeer het hier maar een keer binnen enkele weken is alles in order…
                                  Stuur mij maar een PM als je meer info wil.

J.J. Mannaerts GSM:0031-651777775
                                  http://www.exportregistrations.com
                                  GRENS 9 A 2382 POPPEL BELGIUM

Succes :drink:

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.