OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 584)
    • Is deze link zichtbaar voor jullie?

      *CLICK*

      Moest ik in jullie plaats zijn, ik zou nog even wachten met bestellen tot ik de mijne heb. Heb deze snel snel besteld (heb totaal geen geduld) en ‘t zijn blauwe omdat ik geen witte vond. Kan meevallen, maar zal waarschijnlijk eerder tegenvallen.
      I’ll keep you posted.
      De 912 is intussen bij de garage om ‘t olielek te laten fixen, ik ben meer de man van de details vrees ik, “chroom” ne keer poetsen, de klokken uit elkaar halen, stuff like that. Eens dat gefixt is is’m eigenlijk zo goed als perfect.

      Bij d’Ieteren moet je eerst al een aantal weken wachten alvorens je kan gaan en dan ook een week of 3 a 4 wachten alvorens je je attest meekrijgt, maar… er *bestaan* toch geen gelijkvormigheidsattesten voor deze auto’s, met wat gaan ze dan vergelijken?

        proficiat Mushroom,ziet er heel goed uit,zo
        iets komt er met den tijd ook nog bij :driver:

          [quote=”bladerunner” post=88714][quote=”vawilliam2003″ post=88706]
          Waar heb jij de led besteld voor de tellers, in mijn Porsche vind ik de verlichting ook veel te zwak.[/quote]

          Wil ik ook wel, nu veel te donker :([/quote]

          Ook ik zit het adres hier graag verschijnen! 🙂

            Hier zit de nieuwe eigenaar van Wim’s 912je! 🙂
            Ik ken de wagen een beetje en kan je vertellen dat je een goede koop gedaan hebt!
            Tip: Laat je wagen eerst keuren als oldtimer, schrijf hem vervolgens zo in en start dan pas de gelijkvormigheidsprocedure op! Dan kan je in afwachten rustig genieten van je wagen… 🙂

            XXX

              Heb zelf ook contact genomen met ‘d Ieteren. Maar omdat hij al ingeschreven was als oldtimer kon er onmogelijk door hen een gelijkvormigheidsattest afgeleverd worden… Nochtans had men hier ij Beerens gezegd dat dit flauwe kul was… Enfin, hij blijft op oldie plaatjes staan tot de regering er uit is of het nu 25 of 30 jaar is voor oldtimers :engeltje:

                [quote=”vawilliam2003″ post=88706]
                Waar heb jij de led besteld voor de tellers, in mijn Porsche vind ik de verlichting ook veel te zwak.[/quote]

                Wil ik ook wel, nu veel te donker 🙁

                Anoniem

                  Ik ken het gevoel Bart, je zal ook geduld moeten hebben.
                  Bij duurde het 5 maanden tussen keuring en aflevering documenten.

                  Waar heb jij de led besteld voor de tellers, in mijn Porsche vind ik de verlichting ook veel te zwak.

                    gd1, een beetje geduld komt er ook aan te pas zeker 😀

                    gd1

                      @ Mush

                      Waarom maak je geen afspraak bij D’Ieteren ? Daar krijg je direct uw gelijkvormigheidsattest( kost je 99 € en een dagje Brussel 😀 )
                      De wagen staat toch origineel ? Dan is er geen enkel probleem.

                        Allez, de miserie is begonnen… :applaus:

                        Vandaag verlof genomen om naar de keuring te gaan.
                        “Jamaar meneer, zo een auto kunnen we hier niet keuren, dat moet in Deinze gebeuren”

                        Kleine discussie geweest, niets aan te doen: Deinze of niks.
                        Alhoewel, ze konden ‘m wel keuren en dan gingen ze de papieren van de keuring opsturen naar ‘t ministerie en “ja, meneer, een paar maanden zijn vlug voorbij hé”, en als ik dan na een paar maanden bericht kreeg van ‘t ministerie én het was goedgekeurd, dan pas kon ik hem inschrijven.

                        Ik moet dus naar Deinze, daar gaat hij *volledig* gecontroleerd worden, de asafstand, hoek van de wielen etc… gaat *allemaal* gecontroleerd worden (tegen mij hadden ze gezegd dat een keuring voor zo’n auto zonder COC een fluitje van een cent was), als hij daar goedgekeurd wordt kan hij ingeschreven worden als oldtimer, terwijl worden de papieren naar het ministerie gestuurd en dan na een paar maanden, als het ministerie zijn zegen geeft, kan ik hem als dagdagelijks voertuig inschrijven :puke: :puke: :puke:

                        Hij zal dus nog niet direct op een rondrit te zien zijn.

                        Het is me vandaag wel weer opgevallen in welke mooie staat hij is, de regen die erop viel kwam precies op een waterafstotend kussen terecht :wtf:
                        Heb gisteren één van de 5 klokken eens opengedaan en opgepoetst 😯 Magnifiek!
                        Heb nu LED’s besteld om de oude veel te zwakke lampjes in de klokken te vervangen, Cibié’s zijn onderweg en de Fuchsen ga ik dit weekend halen.
                        ‘t Blijft een plaatje 8)

                        Wim

                          [quote=”Mushroom” post=88276]Wat mag ik daar aan geven?[/quote]

                          Vraagprijzen lopen nogal eens uiteen voor Fuchsen.
                          Maar de prijs zit ergens tussen de €1250,= en €1750,=

                            Je bent goed bezig.
                            Net als ik met de Sub .
                            Verslavend hé 😛

                              Originele Fuchsen, 16×6, ET36, steek 5×130 met goede banden erop.
                              Volgens mijn hele avond durende speurtocht zou dit moeten passen op een 912. Ik zie niet graag ballonbanden daarom dat ik graag naar 16″ zou overgaan.
                              Wat mag ik daar aan geven?

                              Setje splinternieuwe Cibié’s met gele voorzetstukjes en diverse stickers zijn ook al onderweg… :sarcastisch :mrgreen:

                                Eerst doen, dan denken remember? :sarcastisch

                                Voor de blauwe is er ook niet echt plaats.

                                Ik kan mijn “garage” vergroten, maar dat wil zeggen dat ik een stuk dat(indien gerenoveerd) verhuurd kon worden als appartement moet opofferen. Dan kunnen er maximaal 3 auto’s in en heb ik nog een verdieping van ongeveer 60 m² waar ik niet echt iets kan mee doen. OTOH op dat verdiep een pool, paar flipperkasten en we zijn vertrokken… :music:

                                  Beetje doorduwen 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.