Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉
En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:
Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.
Algemene info is trouwens ook altijd welkom.
Maker
Discussie
15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 584)
Vandaag naar die gele 2,7 S gaan kijken…
Denk niet dat dat iets wordt.
Roest aan de linkerkoplamp (eerder van steenslag)
Roest in de linkerdeurstijl (ook niet overdreven)
Bakken in de deuren kapot (maar dat hebben ze idd allemaal)
Open dak ging niet open
Bijna niet in achteruit te krijgen
Lak (vanillegeel) was serieus verschenen van de zon (had de verkoper me voor verwittigd)
Motor zweette (ook voor verwittigd)
Voor de rest draaide hij wel mooi en schakelde vrij goed. Interieur was ook heel netjes afgezien van die bakken en de zonnekleppen. Ideale instapper voor iemand die een eerste P wil (toch als die achteruit gemaakt wordt).
Ik dacht nooit dat ik ‘t ging zeggen maar de verkoper had daar zijn persoonlijke 3.0 staan. Een rode! 😯
Mooi!!
Blinken!!!
Dieprood, je kon er bijna in verdrinken.
Dit werd extra gecomplimenteerd door de zwarte Fuchsen met gepolierde rand. Ik zou ‘m zo meegenomen hebben… :wtf:
Anoniem
7 januari 2012 om 23:22
Nice mushroom ! Fuchsen gaan idd ideaal zijn op Dees beauty.
Succes ermee.
Proficiat Mushroom :applaus: :first: Ik wil die maandag op de parking aan het werk zien staan he 8)
En dan samen een toerke gaan doen
Ik ben gezond jaloers!
Kleine tip voor je garage probleem, rij de baby-blauwe achterwaarts binnen. Dat helpt nadien bij het uitstappen en je kan hem nog korter tegen de muur parkeren.
Anoniem
7 januari 2012 om 03:18
Dacht ik het niet rood 😆
De verkoop moet voor die man ook niet makkelijk geweest zijn?
Bedenking, zou je die wel bijhouden…een apotheker heb je jammer genoeg ooit ook wel nog eens nodig…
[quote=”Mushroom die soms graag in raadsels spreekt”]
‘t Blauw is idd niet origineel maar zou een 356-kleur zijn. Als ik ‘m origineel wil moet ik ‘m in ‘t rood zetten. Het blauw blijft dus! [/quote]
Originele kleur is dus ROOD
Rood blijft me achtervolgen precies… 😉
Anyway: de kleur is Argentinian Racing Blue
Allen bedankt voor de hulp, links en felicitaties! :respect2:
De laatste 2 weken is’t snel gegaan, maar eigenlijk was ik al een kleine 3 maand aan ‘t zoeken.
Den “dikken” (de 996 4S dus) wordt gebruikt als daily, als ‘t ook maar één dag mooi weer is wordt hij echt wel wekelijks gewassen, maar ‘m wassen om een paar uur later weer in de regen te vertrekken… Zo groot is de liefde ook nog niet :sarcastisch
Heb de baby porsche gewoon bij een particulier gekocht, dus niet bij Renkum. Hele vriendelijke mens met ‘t hart op de juiste plaats. Waren (bovenop de koffie en appeltaart) inbegrepen: Dikke map vol knipsels, foto’s, technische artikels, papieren van de eerste eigenaar, 2 bonnetjes van een tankstation in Amerika, etc… lekker leesvoer dus. Daarbij: gebruiksaanwijzing, loodvervanger, potje blauwe verf om eventueel te retoucheren, deftige krik, rubbertjes om ‘t oliekoeler lek te verhelpen ( hieronder meer uitleg daarover), etc…
The good:
Hij is eigenlijk tot op bloot metaal gezet geweest en slechte stukken zijn vervangen geweest:
:respect2:
Ook de motor en versnellingsbak hebben een beurt gehad, daarbij werden dan ook nog eens vele onderdelen vervangen, vernieuwd of netjes gezet:
Eigenlijk kun je hier spreken van een redelijk volledige restauratie, toch qua techniek/carrosserie.
Verder is hij *heel* origineel: hout in het dashboard, houten stuur, simili zetels zonder kopsteunen en alles in voortreffelijke staat.
Hij reed ook beter dan verwacht: koppelingspedaal gaat lekker, vitessen schakelen gaat beter dan bij m’n 3.0 SC (‘t blijft natuurlijk een oude auto), wegligging is mighty fine, stuurbeweging wordt direct gevolgd door de wielen, ophanging ok… allez, ik was aangenaam verrast :driver:
The bad:
Van voor bekeken zit de bumper goed, maar als je van bovenaan kijkt zit hij de ene kant wat dieper dan de andere. Aan de foto’s hierboven van voor de restauratie kan je nochtans geen impactschade zien dus zal waarschijnlijk te regelen zijn.
Lak is niet echt “strak” gespoten, maar dat kan ook aan de lak zelf liggen (is niet water-based).
The ugly:
Olielek aan de oliekoelers, was me verteld door de brave man. Volgens hem moet de motor er daarvoor uit, volgens een forumlid alhier niet. On verra.
That’s it, me happy :music:
Als de apotheek al wakker wordt van de 996… 😳
Komt flink wat kabaal uit die 912… :wtf:
Anoniem
7 januari 2012 om 01:15
[quote=”Mushroom” post=88048]
Samen met grote broer (aka: den dikken) in de veel te kleine garage…
En ‘t is al van dattum, de ‘oude’ staat er metteen al een beetje vuil bij nu die ‘nieuwe’ er is ingekomen 😡
Zoals je weet Bart, is dat licht blauw kleurke mijn favoriet, maar ben nieuwsgierig naar de orig kleur.
@ Mushroom:
Proficiat met je aankoop, ziet er echt een knappe wagen uit. Is en blijft een prachtige klassieker al denk ik dat het rijden af en toe een beetje folklore is. 😉
Heb je deze nu bij Motron in Renkum gekocht? Ik kocht er vorig jaar mijn 993S en moet zeggen dat ze een prima service leveren en goed weten waar ze mee bezig zijn. Niet dan positiefs over die Nederlanders… (dacht nooit dat ik zoiets zou schrijven).
Enjoy!
Kolya
Super, zeer mooi, nu nog een oranje streep er op, dan passen ze bij elkaar 😈
Veel plezier er mee, en vooral veilige km
:first: :driver: :driver: :driver: