OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 584)
  • Wim

      Papieren zijn in orde,mits jij de nummers in auto met papieren vergeleken hebt.
      En derde deel moet je inderdaad apart houden en nooit in de auto laten liggen, want dit is het overschrijvingsbewijs.

      Ziet er voor de rest op foto goed uit.

        ziet er heel goed uit (de origineele kleur ,ik denk het niet! )maar het is wel mooi voor deze wagen .Doe je gedacht Mushroom :driver:

          Kleur is top, dus die zou ik zo houden ook al is ie niet origineel.

          naar bed jij

          Anoniem

            Ziet er hier vanuit mijne luie stoel prima uit! Vraag mij enkel af of die indertijd in die kleur geleverd werden 😐 ?

              Doen!!!!!!!!En problemen met invoeren, dan gewoon niet invoeren, maar een aardige Hollander zoeken die hem op naam zet en dan af en toe mag lenen 💡

                Als de prijs goed zit is dit inderdaad een schitterende wagen .

                  We’re back! 400 km achter de kiezen en een nieuw record gevestigd met de 996 4S: 560 km op één benzinetank :first:

                  De 912 dan…
                  Als ik zo’n foto’s krijg dan word ik blij:

                  8)
                  Akkoord, ‘t zal niet super strak zijn zoals bij Wim, maar bon, I’ve seen worse! 😉
                  De hele staat van de wagen is zo, hij heeft even gedraaid ook en klonk super, paar toefjes gas moeten geven, allez, toch een halve minuut met ‘t gas wat moeten spelen en de 4-pitter kwam tot een mooie idle. Mooi geluid ook..
                  Perfect is hij niet, maar dat kan ook niet voor een auto van zo oud, maar hij is wel heel goed! Enige wat ik er nog zou aan veranderen is een stel Fuchsen met wat breder rubber op.

                  Ik heb momenteel een soort van gentleman’s agreement met de eigenaar dat ik asap uitvlooi hoe ‘t zit met de invoering in België, maar als ik goed gelezen heb kan Yabba (of zijn maat) iets voor me betekenen? :respect2:
                  Kentekenbewijs deel I en II was er in elk geval bij, er was volgens de eigenaar ook nog een derde luik aan verbonden maar dat hield hij apart (uit de auto) omdat je met dat derde deel genoeg papieren bij had om de wagen van eigenaar te laten veranderen (??).
                  Is volgens de specialisten hier aanwezig daarmee de papierwinkel in orde?

                  De km-teller is wel nog in miles (mogelijks problemen op de keuring?), en hier en daar is er nog wel iets voor verbetering vatbaar, maar in grote lijnen staat hij héél netjes.

                  Volgens de eigenaar moet er ook Euro95 in met extra loodvervanger toegevoegd 😯 Is dat echt nodig met die ouwetjes?
                  Wel hier en daar beetje cultuurshock geweest hoor, maar zeg nu zelf:

                  Dat kan je toch moeilijk laten staan in zo’n staat? :wtf:

                    Hij wilde toch een leuk projectje , en volgens mij is er dit eentje .
                    Alles eruit ❓ , kooitje erin , leuke kuipjes en genieten maar .

                      NEEEEEE! Mush, niet op die link klikken, die opel calibra-zetels en dat fake plak-carbon op het dashboard van een vintage P , ik denk niet dat ge dat overleeft!

                      :puke:

                      😆 😆 😆

                        Via via op DEZE wagen uitgekomen .
                        Het is een 911E van 1971 omgebouwd tot RS replica
                        Deze is al aangekomen en staat nu in Nederland .
                        Misschien iets leuks voor jou .
                        ook de prijs vind ik niet verkeerd
                        Ze willen er 14900€ voor hebben inclusief BTW

                          zou wel heel erg worden, misschien moeten we dan ook heel Belgie maar volplaatsen met trajectcontrole, dan is de wet ook voor iedereen gelijk… .Of meteen alle wagens automatisch begrenzen, best op 110 km/h ofzo 😀

                          wat ik meestal uit dergelijke discussies opsteek is : “regels zijn gemaakt voor de anderen, uitzonderingen voor onszelf … .”

                          Ik heb denk ik al zo’n 150 auto’s ingevoerd over de laatste 20 jaar, uit de US, uit Holland en uit Duitsland, en als ge u tegoei informeert is dat voor mij nog nooit een probleem geweest. En het heeft nog nooit langer dan enkele weken geduurd. Al degene die ik aan de diverse loketten tegenkwam die liepen te sakkeren op de belgische staat, bleken bij nadere navraag steeds totaal verkeerde of zelfs frauduleuze papieren of bedoelingen te hebben, of helemaal niks in orde en het dan maar op de ambtenarij steken. Een zeer goede vriend van mij is dagelijks bezig met het inklaren, van de officiele zijde dan, en wat ik van hem hoor is net hetzelfde liedje.

                          En in die laatste zin zit een tip voor U Mush! 😉

                          gd1

                            @ Yabba

                            Ik ben het volledig met U eens, dat het wettelijk zeer streng moet opgevolgd worden, want er wordt wat afgefoefeld op de automarkt, maar als je een wagen in het ene KM center erdoor krijgt en bij het andere niet dan zijn er toch duidelijk twee maten en twee gewichten hé ? En die stationchef moet zijn job maar naar de letter van de wet (terecht)uitvoeren de wet is voor iedereen gelijk.

                            gd1

                              @ Mush

                              Ik zou ook niet direkt panikeren noch voor de 912 of 911…
                              Gewoon gaan voor diegene waar je een goed gevoel bij hebt, en natuurlijk je ogen en verstand meedoen hé 😀

                                [quote=”Mushroom” post=87657]
                                ‘k Zou alleen liever hebben dat alles wat simpeler was, of dat ik eens echt nadacht voor ik iets deed [/quote]Sounds boring 😎

                                  Als je in België de juiste mensen weet te vinden is alles veel makkelijker .

                                  Mijn p komt ook uit Nederland zonder COC en gelijkvormigheidsattest.
                                  Ik was er zelf aan begonnen en bij D’ieteren zei die gast dat het minimum 6 tot 8 maand ging duren.
                                  Via via die mensen van poppel leren kennen, en op 6 weken was alles in orde.

                                  :respekt: :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.