OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 584)
    • Ik laat me ook niet opjagen hoor, en iedereen hierboven heeft de beste bedoelingen om me toch maar mooi te verwittigen voor eventuele “ongemakken”.
      ‘k Zou alleen liever hebben dat alles wat simpeler was, of dat ik eens echt nadacht voor ik iets deed :sarcastisch 😳
      Nederland = België voor mij 😳
      Zelfs nog niet aan gedacht dat dat hok ging moeten geïmporteerd worden.
      Eerst doen, dan denken! Altijd een goeie ingesteldheid als’t over de aankoop van een Porsche gaat! :first:

        Denk niet dat je je zo druk moet maken mushroom. Is toch een normale 912?

          Mush, laat U niet opjagen, zo moeilijk is het helemaal niet. origineel wil zeggen idd zoals de wagen af fabriek geleverd werd. Maar zo zoek je er ook eentje, degenen die zo lang moeten sukkelen hebben , zal idd geweest zijn met andere ophangingen, of 20″ velgen onder een wagen waar normaal 13-duims opzit, of uitlaatpijpen van 250 dB etc. Of een GT3 motor in een 912… .
          Wat betreft dat verschil in datums tussen 1968 en 1971 : er was indertijd een verplichting van gelijkvormigheidsattest voor alle nieuwe modellen vanaf 1968, met een overgangsperiode van 2 jaar voor de reeds bestaande modellen.
          En van de twee maten en twee gewichten: er zijn helemaal geen twee maten en twee gewichten, er is wel degelijk 1 maat en 1 gewicht, echter wordt er nogal eens wat door de vingers gezien door een stationsschef die begrip heeft voor een bepaalde klant. De regels zijn duidelijk genoeg, de wagen moet origineel zijn, en eigenlijk is dat maar goed ook. Ik wil op een slechte dag geen 912-kas tegenkomen waar een enthousiaste 18-jarige een 3.2sc ingelepeld heeft, met een vooras van een lada en een achterbrug van een kever 1200 , met een turbo erop tot 500pk en de remmen van een deusjeveau. Want stel dat je op die kerel zijn bouwkunsten moet vertrouwen om dat ding geremd te krijgen als jij hem eens niet gezien zou hebben, en hij een noodstop moet maken. Ik zit ook een beetje in de 4×4-wereld, en als ik daar zie met wat voor rijdende death-traps ze soms hun kunnen bestoefen, als men iedereen maar laat doen, zou het er heel gevaarlijk op worden.

            ben beniewd ,we want pictures 😆 😆

              Gisterenavond was ik happy! Heel happy! Ik ging naar een mooie pré-impact kijken die al volledig gerestaureerd is :relaxman: (foto’s volgen) en die volledig mijn goesting is (buiten de velgen dan)…
              Nu echter… 😐 🙁 😯 😕

              Ik zie vanavond wel, en anders duurt’t dan maar wat langer zeker… ‘k Heb hier een bende specialisten achter mij staan!! :first:

                ik heb enkele jaren geleden ook 7 maand moeten wachten voor mijn 914/4.

                heb geduld zou ik zeggen 🙄

                gd1

                  @ Wim

                  Ik weet niet wie die tekst heeft geschreven, maar het is wel degelijk vanaf sept. 1968 dat het gelijkvormigheidsattest is ingevoerd.
                  Maar je hebt gelijk, dat kan jij niet weten en als het zo op het net bij het ministerie staat genoteerd, dan zal er één of andere pipo in Brussel met z’n muts naartoe gesmeten hebben omdat en ’71 als datum genomen hebben. Is misschien z’n geboortejaar 😀 ?

                  gd1

                    @ Johan

                    Hier in Brugge moet je niet afkomen met niet originele verbredingen of andere wielen voor een gelijkvormigheidsprocedure, daaraan zie je weer dat ze met twee maten en gewichten werken in Belgie. Wat ook belachelijk is, eens je je gelijkvormigheidsattest hebt speelt het allemaal geen rol meer voor de keuring welke uitlaat of wielen erop staan, als de banden maar de gepaste afmetingen hebben. En wat meer is voor de wagens van voor ’68 speelt het al helemaal geen rol, want ze hebben zogezegd geen referentie.

                    gd1

                      Ik heb hier eens een 996 gehad van de “ustated nites” en het heeft net geen jaar geduurd…. een nederlandse kever 8 maanden … een Engelse Morgan net geen jaar…
                      De bureaucratie in Belgie is fantastisch !! :puke:
                      Met de kever belde de eigenaar regelmatig naar Brussel en toen hij na het zoveelste “we zijn er mee bezig” uit zijn sloffen sloeg kreeg hij als antwoord ” als meneer niet beleefd blijft schuiven we zijn aanvraag terug onderaan” De 928 heb ik ook helemaal origineel moeten zetten ( originele uitlaat eronder, originele velgen erop ) voor dat ik hem heb kunnen aanbieden bij Dieteren, maar het blijft nog altijd de snelste manier om aan een gelijkvormigheidsattest te geraken. Alhoewel, laatst een Boxster uit duitsland zonder COC heb ik tweemaal mogen naar Brussel rijden “Ah nee meneer, we sturen dat niet meer op, je moet dat zelf komen halen…binnen drie weken…” grrr.

                        Ik heb reeds zeer veel gelijkvormigheidsattesten aangevraagd voor Porsches… Zowel via d’Ieteren als via de keuring.

                        Zoals hier al gezegd werd moet de wagen 200% origineel staan als je via d’Ieteren wil gaan.

                        Wil je via de keuring de procedure doen dan moet hij tegenwoordig toch ook 95% origineel staan… Veranderingen zoals 17″ velgen, sportstuur, niet originele turboverbredingen enz. kunnen daar wel maar dan wordt het sowieso een typegoedkeuring als alleenstaand geval. Staat de wagen helemaal origineel dan krijg je via de keuring ook een gewoon gelijkvormigheidsattest zoals bij d’Ieteren.
                        Wat tegenwoordig wel origineel moet zijn is de motor… vroeger kreeg je een 3.0SC met een 3.2 motor, of een 2.4 met 2.7 motor, wel er door met een goedkeuring als alleenstaand geval. Tegenwoordig lukt dat niet meer want in bijna alle gevallen vraagt het ministerie (via de keuring) dat je een attest van de invoerder aflevert waar het chassisnummer op staat met het motortype, cilinderinhoud, vermogen enz…

                        Er wordt ook een onderscheid gemaakt op de keuring tussen de procedure voor aanvraag van een gelijkvormigheidsattest van een Europese wagen of een Amerikaanse wagen.

                        Met een US import (of bijv. Japanse import) moet je ook sowieso via de keuring voor een gelijkvormigheidsattest, dit wordt bij d’Ieteren niet afgeleverd (alhoewel ze dat vroeger wel deden). Bij deze procedure moet je sowieso toch nog de wagen bij d’Ieteren aanbieden om een technische fiche van de wagen te laten op maken die toch aardig wat geld kost. Deze technische fiche zal ook naar het ministerie moeten gestuurd worden (via de keuring) om de goedkeuring rond te krijgen.

                        Wachttijden bij een procedure via de keuring kunnen serieus oplopen, 5 à 6 maanden zijn geen uitzondering… en weten dat het in bijv. 2007 op 10 werkdagen rond was voor een gewoon gelijkvormigheidsattest en ongeveer 20 werkdagen voor een alleenstaand geval…

                        Dus als je hulp nodig hebt… ik kan de volledige procedure doen voor jou.

                          Probeer bij deze eens:

                          J.J. Mannaerts GSM:0031-651777775

                          http://www.exportregistrations.com

                          GRENS 9 A 2382 POPPEL BELGIUM
                          Tel: 0032-14556191 Fax: 0032-14556192

                          Perfecte service alles in order in enkele weken. Gelijkvormigheidsattesten, incl inschrijving, keuring etc.
                          Geloof mij je wil er zelf niet aan beginnen.
                          Kost ongeveer 500euro voor alles in orde te maken!

                          Anoniem

                            Bart
                            Vraag gerust hoor.
                            Ik weet ook niet echt veel, maar met een procedure gelijkvormigheid attest heb ik ervaring.
                            Mijn hollandse P had ook geen gelijkvormigheid attest, nu wel :relaxman:

                            Ik ben deze morgen al langs de keuring geweest.
                            ROOD co te hoog 7.2 😳 mag max 3.5 zijn.
                            Dat word een bezoekje aan de garagist.
                            Ik heb echter nog steeds niemand gevonden die de turbo voldoende kent.
                            Ik heb de mannen van de keuring nog gevraagd dat ik ook goedgekeurd zou worden op 17 inch velgen.
                            Niet dus enkel 15 en 16 staat in hun computer.
                            Dus ik zal mijn 16 inch maar bijhouden als ik de 17 inch monteer 😀

                              Ken je dat? Staat hij origineel meneer?? Jaja, volledig origineel. Tot je ermee aan de keuring staat…
                              Achja, dan duurt ‘t maar wat langer zeker? 😉

                              Vawilliam, gd1 en Wim? ‘t Kan zijn dat ik jullie ga nodig hebben 😕 8)

                              Wim

                                Google is your friend. 😉

                                Oké, ik ben dan een jaartje mis, 😳 maar staat toch zo in de Belgische wet geschreven.
                                Enkele citaten die ik gekopieerd heb

                                Hoe zit dat met dat gelijkvormigheidsattest?

                                Elk motorvoertuig in België heeft een gelijkvormigheidsattest nodig om ingeschreven te mogen worden. Het gelijkvormigheidsattest is in België in 1971 pas ingevoerd, dus voor auto’s daterend van voor die tijd heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig. De originele papieren, die je krijgt bij aankoop, heb je wel nodig.

                                Elk voertuigtype dat gebouwd of ingevoerd wordt in België wordt gehomologeerd door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer in een proces-verbaal van goedkeuring (PVG). Het Belgisch gelijkvormigheidsattest bekrachtigt dat het voertuig goed en wel beantwoordt aan de beschrijving van het PVG. Het Belgisch gelijkvormigheidsattest wordt afgeleverd door de constructeur of de officiële mandataris bij de aankoop van uw wagen. Daarom bestaat het document onder verscheidene vormen en kleuren naargelang het merk van het voertuig.

                                Sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC).

                                Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
                                DIV
                                City Atrium
                                Vooruitgangstraat 56
                                1210 Brussel

                                En dat het bij jullie allemaal niet klopt of door iedere instantie anders benaderd word, kan ik ook niet aan doen, maar staat er wel.

                                Anoniem

                                  PVG-nummer via keuring valt goed mee.
                                  Uw auto wordt vergeleken met een originele bekende auto met Belgische PVG nummer in hun computers te Brussel. Als alle maten en dergelijke kloppen, geen probleem.

                                15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.