OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 584)
    • En ik wil ook wel mee naar Stolze .

Wel geen onbekende naam . Op meerdere laatsen echter gelezen dat zijn prijzen ook steeds erg hoog zijn . Grappend wordt steeds vermeld dat zijn collectie zo groot is en zal blijven omdat de prijzen astronomisch zijn voor wat geboden wordt . Prijzen voor topwagens , maar de aangeboden wagens zouden het niet zijn .
      Ikzelf heb er geen ervaring mee , maar is enkel wat ik op de fora gelezen heb.

ons babytjeee :driver:

leuk nieuwjaarscadeautje, en weer een leuk kleurtje zoals we al stilaan verwachten van onze mushroom :respekt:

zeer mooi mushroom, ik ben benieuwd :first: :respekt:

In slate-grey…..klikkerdeklik

Wim

Alle auto’s voor 1972 hebben geen gelijkvormigheidsattest nodig in België, want dan is het pas verplicht/ingevoerd door de Belgische staat.

Dus voor die datum geen enkel probleem in te schrijven voor dagelijks gebruik. 💡

ziet er goed uit, ben beniewd 😀

Wel, dat is nu net de laatste vraag die ik gesteld heb aan de verkoper.
                  Otoh… ‘t is ne 67… dan waren er nog geen gelijkvormigheidsattesten zeker?

Wil hem *absoluut* niet als oldtimer inschrijven. Wil geen beperkingen aan mijn auto’s.

Anoniem

Mushroom

Denk er wel aan dat een import vanuit Nederland moeilijker is om in te schrijven in België.
                    Weet dan vooral dat oldtimer inschrijving meestal nog wel direct lukt.
                    Een gewone inschrijving vraagt dan eerst een gelijkvormigheid attest, te bekomen via Dieteren als ie origineel is of keuring uniek voertuig, wat de snel 5 maanden duurt.

Nope, coupé!

baby-blauwe 912

Targa mushroom?…..

Zijn in blijde verwachting Mushroom. :driver: :driver: :driver:

Wel…
                            Eerst en vooral:
                            Na mijn frustraties van de afgelopen weken is het heerlijk met Dollanders contact te hebben! Je mailt die mensen op 31/12 en een uur later heb je al antwoord. Had ook nog naar een Nederlander gemaild ivm een baby-blauwe 912 en ook daar direct antwoord, ook reeds vandaag al antwoord gekregen + een paar foto’s die me wel heel hard aanspreken.
                            Dan:
                            Van Stolze zijn “Prijzen 911 targa van 9500 tot 17500 voor een perfecte.! 911 coupé van 10000 tot 15000,- euro voor een heel mooie.” blijft niet veel overeind. Hij replyde gisteren dat een bezoek geen probleem was. Hij is aanwezig van 8 tot 18 uur, er was geen sprake van te betalen (ik had wel vermeld dat er in de groep minstens 2 mensen waren die een auto zochten en eentje die wisselstukken zocht), echter had hij ook reeds een paar foto’s meegestuurd met de vraagprijzen. Voor een (redelijk) nette zit je rond de 26 à 27.000 en voor 15.000 heb je een lemon, en daarmee bedoel ik niet het kleur :sarcastisch
                            Maw… Van mijn “belofte” om er eentje te kopen blijft niets overeind want aan die prijzen en in die staat toch maar niet, maar ik ga dan ook zijn tijd niet verknoeien en hem laten geloven dat ik nog interesse heb. Moest iemand anders hem aanschrijven en vragen om met een groep eens te komen kijken wil ik nog altijd eens meegaan, maar als ik ‘t nu op poten zou zetten zou’t imo onder valse voorwendsels zijn en zo ben ik nu eenmaal niet.

Anyway… Een heel mooie baby-blauwe 912 komt misschien mijn richting uit… 🙂

Wil ook al lang eens langs stolze gaan, misschien moeten we er maar een forumuitstap van maken ❓

gd1

Eigenlijk is het wel een beetje normaal hé, van al die kijkers, wat had de brave man verwacht met al dat schoons in zijn serre’s…..En gelijk heeft ie als hij een kleine bijdrage vraagt voor het bezoek aan zijn “museum”. En idd het zijn allemaal wagens met (véél) werk aan, dus ik weet niet Mush als je daar je gading ga vinden.

Rocco?? :first: voor humor! :mrgreen:

Yabba? Was dat nu echt nodig om die gele te “quoten”? Ik zag die foto terug staan en ik dacht “f*ck die pré-impacts, ik neem gewoon deze” 😉

De rest…
                                  Heb me ondertussen een beetje ingelezen over Joop Stolze… 😕

Lang verhaal kort blijkt hij nogal positief ingesteld als ‘t over de staat van zijn auto’s gaat en heeft hij ook niet graag dat daar tegenin gegaan wordt (ie. kan niet om met commentaar op zijn auto’s).
                                  De brave mens is het blijkbaar ook een beetje beu om zijn tijd op te offeren aan groepjes enthousiastelingen die alleen maar komen kijken uit interesse voor auto’s maar die niets kopen, daarom wordt er blijkbaar een klein bedrag pp gevraagd bij een eventueel bezoek met meerdere personen. Iets wat ik persoonlijk best kan begrijpen. Ik zal hem eens mailen en hier het antwoord en een eventuele bezoekdag meedelen.

15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.